Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
BLP220 Oyun Programlama 927001 2 4 5
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilerin oyun motorlarını tanıması,oyun motorları veya GameStudio (FrameWork) kullanrak oyun alanına kendi özgün oyun elementlerini atamayı öğrenmesi,oyun teknolojisindeki kavramları tanıması,iki boyutlu oyun geliştirmesi ve üç boyutlu Game Map ler hazırlayarak 3D oyun alanları oluşturabilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör:Mehmet Pusa
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
bulunmamaktadır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İnternetteki video dersler
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste,oyun teknolojindeki kavram ve terimler,oyun çeşitleri ve bilgisayar oyunlarını oynayanların teknik olarak sınıflandırması yapılacaktır.XNA Game Studio 4.0 ile iki boyutlu oyun geliştirilerek,Autodesk Stingray oyun motoruyla da üç boyutlu oyun alanları oluşturulacaktır.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Oyun tasarımının temel kavramları,oyun ve oyuncu çeşitleri, ve ilk oyun projesi için Uzay gemisi ve meteor modelleme, oyun alanına uzay resmini çizdirme,hareket verme ve hareket sınırlandırma
2.Uzay gemisi ve meteora realistik kaplama uygulaması yapma, Uzay arka fonu oluşturma,,arka plan akışı kodlaması, Xna oyun programlamada sınıf kavramını inceleme ,Jet motoru efekti ekleme
3.Oyun projesine giriş afişi hazırlama, meteor yağmuru kodlaması,müzik ekleme kodlaması
4.Uzay gemisinin roket atışı kodlaması ve lazer sesi eklemesi
5.Çarpışma kodlaması,patlama sahnesi kodlaması ve oyun alanına yazı ekleme,
6.Can Barı kodlaması,Game Over kodlaması ve puanlama,Autodesk Stingray oyun motorunu tanıma
7.Autodesk Stingray oyun motoruyla GameMap hazırlama ve oyun alanında gezinti
8.Autodesk Stingray oyun motorunda patlama ve animasyon tetiklemesi ve Flow Script hazırlama
9.Autodesk Stingray ile oyuna giriş GUI animasyonlu menüler hazırlama teknikleri
10.ARA SINAV
11.Xna Game Studio 4.0 ile Starter kit ile Platform Game tipi oyun hazırlama
12.Xna Game Studio ile özgün Platform Game oyun geliştirmeye hazırlık ve oyun elementlerinin üretilmesi
13.Xna Game Studio ile özgün Platform Game oyun geliştirme
14.Xna Game Studio ile özgün Platform Game oyun çıktısı alma
15.
16.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav140
Ev Ödevi660
Toplam400
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Proje Hazırlama1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Toplam0