Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
BİP212 Oyun Programlama 927001 2 4 5
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere oyun motorlarının kullanımını öğretmek,görselliği yüksek ve özgün konulu oyun ve oyun sahneleri tasarlayabilme alt yapısını kazandırmak hedeflenmektedir.Oyun elementlerini hazırlama ve 3d formlarda render kalitesi yüksek oyun motorlarını kullanabilme becerisini geliştirmek hedeflenmektedir.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.M.Serhat ODABAŞ
Öğrenme Çıktıları
  1. Temel 3d modelleme alt yapısını kazanır
  2. Oyun motorunu kurmayı ve motorla etkileşimli çalışacak resim işleme(2d) ve model yapma(3d) eklentilerini kurabilir.
  3. Oyun motorunun genel kullanımını öğrenir.
  4. Kendi özgün materyal ve modellerini oyun motorunun içerisine atabilir.
  5. Kendi özgün " GAME MAP " tasarımlarını üreterek testini gerçkleştirebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İnternetteki video dersler
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste,oyun teknolojindeki kavram ve terimler,oyun çeşitleri ve bilgisayar oyunlarını oynayanların teknik olarak sınıflandırması yapılacaktır.XNA Game Studio 4.0 ile iki boyutlu oyun geliştirilerek,Autodesk Stingray oyun motoruyla da üç boyutlu oyun alanları oluşturulacaktır.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Kalp modellemeMateryal atamaIşıklandırma ve render
2.Elmas modellemeMateryal atamaIşıklandırma ve render
3.Futbol topu modellemeMateryal atamaIşıklandırma ve render
4.Bina dış cephe modellemeleriMateryal atamaIşıklandırma ve render
5.Bina dış cephe modellemeleriMateryal atamaIşıklandırma ve render
6.Bina dış cephe modellemeleriMateryal atamaIşıklandırma ve render
7.oyun motorunun kurulması ve temel aktiviteler
8.Oyun motorunda hazır nesnelerle GAME MAP hazırlanması
9.Oyun motoruna model ve kaplama atama için eklentilerin yüklenmesi
10.Arasınav
11.Okul binasının 3d modelinin hazırlanması
12.Okul binasının 3d modelinin hazırlanması
13.Okul binasının oyun motoruna aktarılması materyallerinin atanması ve oyun alanının oluşturulması
14.Okul çevresinde geçen oyun hikayesinin test edilmesi ve oyun...
15.
16.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Quiz428
Takım/Grup Çalışması10880
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma5735
Toplam127