Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
LOJ217 Lojistikte Müşteri İlişkileri 927001 2 3 3
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; günümüz iş dünyasında her gün değişen ve artan beklentileriyle işletmelerin en değerli varlıkları olan müşterilerinin ihtiyaç, istek ve şikayetlerinin nasıl değerlendirilmesi gerektiğini, müşteri ile nasıl ilişki kurulması gerektiği, bilişim teknolojilerinin müşteri memnuniyeti ve sadakatini sağlamada nasıl kullanılması gerektiğini akademik bir alt yapı ve sektörel uygulamalarla öğrencilere aktarmaktır.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör. Sevda YALÇIN
Öğrenme Çıktıları
  1. Müşteri ilişkilerini yönetimi hakkında bilgi sahibi olur..
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
yok
Önerilen Diğer Husular
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
AKTEPE, Cemalettin., BAŞ, Mehmet., TOLON, Metehan. (2009). Müşteri İlişkileri Yönetimi. Detay Yayıncılık. Ankara
DEMİREL, Yavuz. (2007). Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Bilgi Paylaşımı. IQ Kültür Sanat Yayıncılık. İstanbul
BARUTÇUGİL, İsmet. (2009). Müşteri İlişkileri ve Satış Yönetimi. Kariyer Yayıncılık İletişim Yayıncılık Eğitim Hizmetleri. İstanbul
TAŞKIN, Erdoğan. (2005). Müşteri İlişkileri Eğitimi. Papatya Yayıncılık. İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Dersin İçeriği
müşteri kavramı ilişkisel pazarlama veri tabanlı pazarlama müşteri ilişkileri yönetimi bilgi teknolojileri ve kullanımı
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Pazarlamada Temel Kavramlar ve Tarihsel Gelişimi, Müşteri Kavramı
2.Müşteri İlişkileri Yönetimi’nin Diğer Pazarlama Yaklaşımları ile Olan İlişkisi
3.Müşteri İlişkileri Yönetimi Kavramı, Ortaya Çıkışı, Tanımı, Amaçları, Evreleri, Pazarlama Faaliyetlerine olan Katkısı
4.Müşteri Tatmini ve Memnuniyeti
5.Müşteri Sadakati
6.Müşteri Değeri
7.Ara Sınav
8.Müşteri Şikayetleri Yönetimi
9.Müşteri İlişkileri Yönetimi Sürecinde İletişim
10.Müşteri İlişkileri Yönetiminde Müşteri Hizmetleri
11.Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Teknoloji
12.Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi
13.Müşteri İlişkileri Yönetim Modeli
14.Örgütsel Kültür ve Değişim
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Rehberli Problem Çözümü3515
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma199
Ev Ödevi3515
Toplam78