Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
ORP112 Ormancılıkta Yaban Hayatı 927001 1 2 4
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencilerin yaban hayvanları (özellikle memeliler ve kuşlar) ve onların durumları hakkında genel bir bilgiler elde etmelerinin yanı sıra, yaban hayatı yönetim planlarının yapımı, yaban hayatı ekosistemleri ve populasyonlarının sürekliliğinin sağlanması hakkında bilgiler verilmesi, bu konularda teknikler öğretilmesi ve uygulamalar yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Cemil ÖZDEMİR
Öğrenme Çıktıları
  1. Yaban hayatının temellerini ve amacını ifade edebilir.
  2. Özellikle memeliler ve kuşlar başta olmak üzere yaban hayvanı türlerini ve onların durumlarını tanımlayabilir.
  3. Yaban hayatı yönetim teknikleri ve stratejileri geliştirebilir.
  4. Yaban hayatı yönetim planı yapabilir ve uygulayabilir.
  5. Katılımcıların huzurunda herhangi bir uygulamanın sonuç ve çıktılarını sunabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çanakçıoğlu, H. Ve Mol, T., 1996. Yaban Hayvanları Bilgisi, İÜ Yayın No: 3948, İstanbul, 550 s.
Kiziroğlu, İ., 2009. Türkiye Kuşları Cep Kitabı (The Pocket Book for Birds of Türkiye), Ankamat Matbaası, Ankara, 564 s.
Turan, N. 1984. Türkiye'nin Av ve Yaban Hayvanları ? Memeliler, O.G.M., Ongun Kardeşler Matbaacılık Sanayii, I. Baskı, I. Cilt, Ankara, 177 s
Demirsoy, A., 1992. Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Amniyota (Sürüngenler, Kuşlar, Memeliler), Cilt-III/ Kısım-II. Birinci Baskı, Yay. No: 92-06-4.0057. Ankara, 942 s.
Eric G. Bolen, William Robinson, Wildlife Ecology and Management, Benjamin Cummings, 5 th edition, 634 pages, 2002.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Yaban hayatı ve tarihçesi, Yaban hayatında popülasyon dinamiği, Artış oranı ve popülasyon büyümesi, Taşıma kapasitesi, Popülasyon modelleri, Popülasyonları azaltıcı etkenler (yırtıcı, avlanma, hastalık, kazalar ve açlık) , Huzur ve refah etkenleri (besin, su, örtü-sığınak-barınak ve özel etkenler) , Yaşam alanı habitatın- temel bileşenleri, ölü ağacın yaban hayatındaki yeri ve önemi, Yaban hayatında özellikle memeli ve kuş popülasyonlarının sayımı -envanteri-, Ormancılık uygulamaları ve yaban hayatı, Avlanma; işletme ve pazarlama, Yaban hayatının korunması ve yeniden üretim, Yaban hayatı yönetiminde ekonomi, Yaban hayatı yönetiminde klasik ve çağdaş konular, Türkiye'nin önemli memeli ve kuşları.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Yaban hayatı ve tarihçesi
2.Yaban hayatında popülasyon dinamiği
3.Artış oranı ve popülasyon büyümesi, Taşıma kapasitesi
4.Popülasyon modelleri
5.Popülasyonları azaltıcı etkenler (yırtıcı, avlanma, hastalık, kazalar ve açlık)
6.Huzur ve refah etkenleri (besin, su, örtü-sığınak-barınak ve özel etkenler)
7.Yaşam alanı habitatın- temel bileşenleri, ölü ağacın yaban hayatındaki yeri ve önemi
8.Yaban hayatında özellikle memeli ve kuş popülasyonlarının sayımı -envanteri
9.Arasınav (Test)
10.Ormancılık uygulamaları ve yaban hayatı
11.Avlanma; işletme ve pazarlama
12.Yaban hayatının korunması ve yeniden üretim
13.Yaban hayatı yönetiminde ekonomi
14.Yaban hayatı yönetiminde klasik ve çağdaş konular
15.Türkiye'nin önemli memeli ve kuşları
16.Dönem sonu sınavı (Test)
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav12020
Final Sınavı12525
Bütünleme Sınavı11616
Derse Katılım13339
Toplam100