Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
BTÖ408 A Seçmeli IV (E-Oyun Tabanlı Öğrenme) 927001 4 8 6
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, eğitim teknolojileri alanında son zamanlarda popüler hale gelen ciddi oyunlar (serious games) ve oyun tabanlı öğrenme konularında bilgi ve deneyim sahibi olmalarını sağlamaktır. Hem pedagojik hem de yetişkin eğitimine entegre edilebilen ciddi oyunlar ile ilgili teori ve uygulamalara aşinalık kazanmalarını sağlamak dersin diğer amaçlarından biridir. Ayrıca oyun tabanlı öğrenme için oyun seçme, tasarlama ve üretme ile ilgili deneyim kazanmalarını sağlamak da amaçlanmıştır.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Emine Şendurur
Öğrenme Çıktıları
  1. Geleneksel oyunlar, simülasyon ve eğitsel oyunlar arasında ayrım yapar
  2. Oyun temelli kuramları bilir
  3. Oyun temelli örnekleri yorumlar
  4. Öğrenme teorilerine dayalı oyunlar tasarlar
  5. Oyun tabanlı öğrenme modellerinden faydalanır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dondi, C. (2004). Guidelines for Game-Based Learning.
Kapp, K.M (2012). Gamification of Learning and Instruction: Game-based methods and strategies for training and education
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Oyun-tabanlı öğrenme teorileri eğitsel oyunlar
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1. Tanışma. Oyun Nedir? Oyunun özellikleri Nelerdir? Eğitsel oyun ne demektir?
2. Oyun tabanlı öğrenme nedir? Kısa tarihi ve oyun tabanlı öğrenme teorileri.
3. Dünya ve Türkiye’de oyun tabanlı öğrenme ile ilgili örnekler?
4. Ciddi oyun ne demektir? Oyun ve simülasyonların karşılaştırılması.
5. Sanal öğrenme ortamlarında oyunun entegre edilmesi.
6. Second Life ve Virtual Worlds gibi ortamlardaki öğrenme deneyimleri.
7. Oyun tasarımı ilkeleri nelerdir? Eğitsel oyun tasarım modelleri (EFM, FIDGE, Deneyimsel, Oyun
8.Nesnesi, Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme-Öğretme Modeli). Örnek oyunlar üzerinde tasarım değerlendirme kriterleri
9. Ara Sınav
10. Schank’in “Hedef-Tabanlı Senaryo” teorisi: teori ve pratik
11. Oyun Tasarımı Aşama 1: Eğitsel oyun senaryosu nasıl yazılır? Bileşenleri tanıma.
12. Oyun Tasarımı Aşama 2: Kağıt üzerinde senaryoyu çizime dökme (storyboard oluşturma)
13.Oyun Tasarımı Aşama 3: Prototip oluşturma ve hedef kitle ile iletişime geçme
14.Oyun Tasarımı Aşama 4: İlk değerlendirme sonucuna göre prototipi geliştirme ve tekrar hedef kitle ile iletişime geçme.
15.Oyun Tasarımı Aşama 5: Oyunu tekrar gözden geçirme ve son ürünü oluşturma.
16.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı16060
Okuma10220
Performans14228
Ev Ödevi6212
Toplam150