Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
IMÖ313 Mb Seçmeli I (Matematikte Problem Çözme) 927001 3 5 3
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Matematiksel problem çözme sürecinin, stratejilerinin incelenmesi
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr.Esen ERSOY
Öğrenme Çıktıları
  1. Problem çözme sürecinin aşamalarına göre sunum yapabilir.
  2. Matematik dersi öğretim programlarında problem çözme sürecini değerlendirebilir.
  3. Problem çözmeye yönelik olumlu tutum ve inançlara sahip olur.
  4. Farklı problem çözme stratejilerini kullanabilir.
  5. Matematik problemi kurabilir ve modelleyebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Mathematics thinking and problem solving, A.H.Schonfeld, LEA Publishers, 1994.
2. Nasıl çözmeli, George Polya (Çeviren: F.Halatçı), Sistem Yayıncılık, 1997.
3.Problem solving strategies, crossing the river with dogs, T.Herr, K.Johnson, Key Curriculum Press, 1994.
4.Problem-Solving strategies for efficient and elegant solutions, A.S.Posamentier, S.Krulik, Corwin Press, 1998.
5.Teaching problem solving: What, how & why? R.Charles, F.Lester, Dale Seymour Publications, 1982.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Problem ve problem çözme nedir? Problem çözme öğretiminin önemi nedir? Matematik dersi öğretim programlarında problem çözme süreci. Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler. Matematiksel problem çözme stratejileri ve çoklu gösterimlerin önemi. Örüntü oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Sistematik liste yapma stratejisi ile ilgili örnekler. Tablo oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Diyagram oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler. Geriye doğru çalışma stratejisi ile ilgili örnekler. Denklem kurma stratejisi ile ilgili örnekler. Grafik çizme stratejisi ile ilgili örnekler.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Problem ve problem çözme nedir? Problem çözme öğretiminin önemi nedir?
2.Matematik dersi öğretim programlarında problem çözme süreci.
3.Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler.
4.Matematiksel problem çözme stratejileri ve çoklu gösterimlerin önemi.
5.Örüntü oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler.
6.Sistematik liste yapma stratejisi ile ilgili örnekler.
7.Tablo oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler.
8.Arasınav
9.Diyagram oluşturma stratejisi ile ilgili örnekler.
10.Geriye doğru çalışma stratejisi ile ilgili örnekler.
11.Denklem kurma stratejisi ile ilgili örnekler.
12.Grafik çizme stratejisi ile ilgili örnekler.
13.Öğrenciler tarafından hazırlanan problemlerin değerlendirilmesi.
14.Öğrenciler tarafından hazırlanan problemlerin değerlendirilmesi.
15.
16.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı150
Rapor Sunma150
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Rapor Sunma5315
Toplam75