Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
OKÖ416 A Seçmeli III (Okul Öncesi Müzik ve Dans) 927001 4 8 3
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Farklı araçlarla ritmik kompozisyonlar yaratır. Türk Halk Oyunları figürlerini tanır. Müzik eşliğinde uygun hareket, dans ve oyun oluşturur.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prelector Serkan SEVİNÇ
Öğrenme Çıktıları
  1. İşitsel, görsel ve kinestetik koordinasyonu gerçekleştirir.
  2. Oyun-dans, dans-müzik ve müzik-oyun arasındaki ilişikileri tanır ve kavrar.
  3. Müziğin dans üzerindeki etkilerini fark eder.
  4. Beden, ritim öğelerini müzik eğitiminde etkili bir biçimde kullanır.
  5. Çeşitli özel öğretim yöntemlerine ait çalgıları tanır.
  6. Çeşitli özel öğretim yöntemlerine ait çalgıları çalar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Dersin içeriğiyle ilgili ders dışı materyallerin (CD, video, sosyal paylaşım siteleri kaynakları, canlı konser ve etkinlikler) kullanılması önerilir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sermin Bilen-Banu Özevin. Yaratıcı Dans. Müzik Eğitimi Yayınları. 2011.Sermin Bilen, Banu Özevin, Esin Uçal, Can Akay. Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi. 2011.Onur Erol. Karemela Sepeti. Morpa Kültür Yayınları. 2005.Onur Erol. Müzikolaj. Morpa Kültür Yayınları. 2011.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Türk Halk Dansları, farklı araçlarla ritim çalışmaları, müzik eşlikli oyun ve danslar.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Özel Öğretim yöntemlerine ait öğrenci hazırbulunuşluklarının değerlendirilmesi.
2.Özel öğretim yöntemlerine ait çalgıların tanıtımı ve kullanımı.
3.Özel öğretim yöntemlerine ait çalgılarla çocuk şarkılarına eşlik etme.
4.Yaratıcı dans ve ritim öğelerini fark etme ve müzik eğitiminde kullanma.
5.Özel öğretim yöntemleri çerçevesinde kullanılan çalgılarla dans ve ritim öğelerine eşlik etme.
6.Dans ve müzik öğelerini oyunlaştırma.
7.Müzik öğelerini ve Orff çalgılarını kullanarak bir oyun örneği yaratma.
8.Oyun, dans ve müziği temsil edecek grup çalışmaları yapma.
9.Kaliteli oyun,dans, müzik örneklerini izleme.
10.Ara sınav.
11.Daha önce düzenlenmiş bir oyun, dans, müzik etkinliğini yansılama.
12.Oyun, dans, müzik dersi için beste yapma.
13.Önceki hafta oyun, dans, müzik dersi için bestelenen müziği uygulama.
14.Sınav hazırlığı.
15.Dönem sonu sınavı
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı188
Uygulama/Pratik13339
Takım/Grup Çalışması13226
Toplam74