Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
ERS412 Gk Seçmeli II (Temel Türkçe II) 927001 4 8 3
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Yabancı uyruklu öğrencilere Türkçenin temel düzeyde öğretilmesi, Türk dili ve kültürünün zenginliklerinin kavratılması.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Mehmet Aydın
Öğrenme Çıktıları
  1. Gelecek zaman, geçmiş zaman ayrımı yapabilir.
  2. Geniş zaman, yeterlilik kipi ve bağlaçları kullanabilir.
  3. Neden- sonuç ilişkisini kavrayabilir ve kullanabilir.
  4. Şart kipini kullanabilir ve ad cümleleri kurabilir.
  5. Okuduğu sade bir metni anlayabilir ve anladığını anlatabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yeni Hitit I, Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara.Yabancılar İçin Türkçe 1, Gazi TÖMER.Günay, Doğan vd, İzmir Yabancılar İçin Türkçe A1, Papatya Yay. 2012.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Gelecek zaman, geçmiş zaman ayrımı; geniş zaman, yeterlilik kipi ve bağlaçların kullanımı, neden- sonuç ilişkisini kavrama,koşul kipini kullanabilme, okunan sade bir metni anlayabilme ve anladığını anlatabilme.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Gelecek Zaman (geçmiş- gelecek ayrımının kavranması)
2.Gelecek Zaman (geçmiş- gelecek ayrımının kavranması)
3.Geniş Zaman, Yeterlilik Eylemi, Bağlaçlar
4.Geniş Zaman, Yeterlilik Eylemi, Bağlaçlar
5.Adlaştırma özellikleri (kurallar, trafik vb.)
6.Adlaştırma özellikleri (kurallar, trafik vb.)
7.Ulaçlar (neden- sonuç ilişkileri, yaşamdan kesitler)
8.Ulaçlar (neden- sonuç ilişkileri, yaşamdan kesitler)
9.Koşul (şart) Eki ve Koşullu Ad Cümleleri
10.Ara sınav
11.Temel düzeyde Anlama (dinleme ve okuma) uygulamaları
12.Temel düzeyde Anlama (dinleme ve okuma) uygulamaları
13.Temel düzeyde anlatma (konuşma ve yazma) uygulamaları
14.Temel düzeyde anlatma (konuşma ve yazma) uygulamaları
15.
16.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı133
Derse Katılım10550
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Toplam75