Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
ALÖ408 Gk Seçmeli II (Çağdaş Türk Tiyatrosu) 927001 4 8 3
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Cumhuriyet'den günümüze Çağdaş Türk Tiyatrosunun farklı gelişim aşamalarının, etki amacı ve etki yöntemlerinin öğretilerek öğrencilerde Tiyatro bilincinin uyandırılması hedeflenmişdir.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
OKUTMAN EMİN ÖKTEM
Öğrenme Çıktıları
  1. Türk Tiyatrosunun gelişim evrelerini ve farklı dönemlerdeki tarihsel koşulların bu gelişim sürecini nasil yönlendirdiğini bilecekler.
  2. Öğrenciler farklı oyun çeşitlerini ve bu farklı oyun türlerinin izleyıcıyı etkileme yöntemlerini öğrenecekler.
  3. Öğrenci tiyatro türünü öğrenir.
  4. Tiyatro türünün gelişim aşamalarını kavrar.
  5. Modern tiyatronun gelişimini yorumlar.
  6. Tiyatronun eski ve yeni temsilcilerini tanır.
  7. Tiyatro türünün eserlerini karşılaştırır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Zehra İpşiroğlu: Tiyatroda Devrim
Sevda Şener: Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi
Vasif Öngören: Asya Nasıl Kurtulur?
Haldun Taner: Keşanlı Ali Destanı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Dersin İçeriği
Çağdaş Türk Tiyatrosonu eser ve yazarlarını tanıtma.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Trajedinin temel kavramlarıa) Trajedib) Komedya
2.Benzetmeci ve göstermeci Tiyatro
3.Epik Tiyatro
4.Grotesk; Absurd ; Belgesel Tiyatro
5.Tuluat ve Kabere Tiyatrosu
6.Tiyatronun unsulları: Yönetmen; Sahne tasarımı; Giyisi; Makyaj; Müzik ve Ses; Işık tasarımı; Oyuncu ve oyunculuk
7.Türk Tiyatrosuna genel bir bakış1839-1923 Dönemi
8.1923'den 1970'e kadarki Türk Tiyatrosu
9.1970'den bu yana Türk Tiyatrosu
10.ARASINAV
11.Türk Tiyatrosunda Epik tür
12.Vasif Öngören'in "Asya Nasıl Kurtulur?" isimli oyununun Öğrenciler tarafından sahnelenmesi
13.Vasif Öngören'in "Asya Nasıl Kurtulur?" isimli eserinin Epik Tiyatro bağlamında incelenmesi
14.Haldun Taner'in "Keşanlı Ali Destanı" isimli oyununun Epik Tiyatro bağlamında eleştirisi
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14228
Rehberli Problem Çözümü14342
Toplam76