Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
PDR213 Seçmeli I (Özel Eğitim) 927001 2 3 4
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
rehberlik ve psikolojik danışmanlık bölümü öğrencilerinin özel eğitim alanında ön bilgi edinmelerini sağlamak.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Yaşar Barut
Öğrenme Çıktıları
  1. Özel eğitim kavramını betimler..
  2. Özel eğitim öğretmenlerinin özel gereksinimli öğrencilere ilişkin rol ve sorumluluklarını betimler.
  3. Eğitimcilerin özel gereksinimli öğrencilerin ailelerine ilişkin rol ve sorumluluklarını betimler.
  4. Dünyada özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri ve özelliklerini betimler.
  5. Tanı ölçütlerini dikkate alarak otizm spektrum bozukluğunu tanımlar.
  6. İşitme yetersizliğinin tanılama sürecini ve sınıflandırılmasıyla ilgili yaklaşımları tartışır.
  7. Görme yetersizliği olan çocuklar için uygun eğitsel düzenlemeleri ve özelliklerini betimler.
  8. Öğrenme güçlüğü olan çocukların yaygınlık oranlarını betimler.
  9. Duygu ve davranış bozukluğu olan çocuklar için eğitim ve sağaltım sürecini betimler.
  10. Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar için uygun eğitsel düzenlemeleri ve özelliklerini betimler.
  11. Üstün zekalı çocuklara yönelik eğitim stratejilerini ve eğitim programlarının niteliklerini betimler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
ön koşul ders yoktur.
Önerilen Diğer Husular
yok.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özel Gereksinimli Çocuklar ve ÖZEL EĞİTİM-Prof.Dr. Necate BAYKOÇ-Eğiten Kitap YayınlarıÖzel eğitime gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim- İbrahim H. Diken- Pegem Akademi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
staj yoktur.
Dersin İçeriği
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Öğrencilerle tanışma, Dersin tanıtımı ve giriş
2.Özel eğitimle ilgili temel kavramlar ve özel eğitimle ilgili genel süreç (tanılama, değerlendirme, yerleştirme)
3.Özel eğitimde görev alan personelin rol ve sorumlulukları
4.Özel gereksinimli çocukların eğitimiyle ilgili uluslararası ve ulusal mevzuat ve getirileri ve Türkiye’de özel eğitimle ilgili örgütlenme yapısı
5. Zihin yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
6.Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
7. İşitme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
8.Görme yetersizliği olan çocuklar ve özellikleri
9. Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve özellikleri
10.Duygu ve davranış bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
11. Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar ve özellikleri
12.Üstün zekalı olan çocuklar ve özellikleri
13. Genel tekrar
14.Genel tekrar
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav144
Final Sınavı144
Bütünleme Sınavı144
Derse Katılım11414
Soru-Yanıt199
Rapor Hazırlama11010
Rapor Sunma199
Proje Sunma188
Bireysel Çalışma11414
Okuma11414
Ev Ödevi188
Toplam98