Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
PDR409 Seçmeli IV (Öğrenme Güçlükleri) 927001 4 7 5
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere öğrenme güçlükleri, öğrenme süreçleriyle ilgili temel ilke ve prensipler hakkında genel bilgiler kazandırmak.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör.Mehmet Bünyami ÖZMEN
Öğrenme Çıktıları
  1. Öğrenme güçlüğünün tanılanması hakkında bilgi sahibi olur.
  2. Öğrenme güçlüğü kavramını öğrenir
  3. Öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktivitesi olan çocukları ayırt edebilir ve değerlendirebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Psikolojik Danışma ve Özel eğitim bölümlerinde öğrenim görüyor olmak.
Önerilen Diğer Husular
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitime giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
Özel Eğitime Giriş, Süleyman Eripek, Ankara
Öğrenme Güçlüğü olan Bireyler ve Eğitimleri. Çeviri Editörü: Doç.Dr.Hakan SARI . Nobel Yayınevi
WILLIAM N. BENDER
Öğrenme Güçlükleri. Editör: S.Sunay YILDIRIM DOĞRU. Eğiten Kitap
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Dersin İçeriği
Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma, yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Öğrenme Güçlüğü kavramı
2.Öğrenme güçlüğü görülen çocuklarda ortak özellikler
3.Öğrenme güçlüğünün tanılanması
4.Öğrenme güçlüğü ve nedenleri
5.Okul dönemi çocuklarında tipik özellikler
6.Öğrenme güçlüklü çocuklarda eğitim.
7.Uygulamalı Davranış analizinin öğrenme güçlüklü çocuklarda uygulanması
8.Vize Sınavı
9.Özel eğitim yöntemlerinin uygulanması
10.Çocuklarda dikkat eksikliği ve tanılama
11.Çocuklarda dikkat eksikliği ve tanılama
12.Dikkat eksikliği olan çocukların eğitimleri
13.Hiperaktivite kavramı
14.Hiperaktivite olan çocukların eğitimi
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Rehberli Problem Çözümü14114
Toplam60