Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
GMB462 Gıda Mühendisliğinde Ürün Geliştirme (TS 12) 927006 4 8 4
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Gıda endüstrisinde üretilebilme potansiyeli olan yeni gıda ürünü geliştirme stratejileri ve tüketici eğilimleri hakkında bilgi vermektir.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Münir ANIL
Öğrenme Çıktıları
  1. Yeni ürün geliştirmenin önemi hakkında bilgiler verilecektir.
  2. Yeni ürün geliştirme stratejilerini öğreneceklerdir.
  3. Ürün özellikleri ve değerlendirme süreçleri hakkında bilgiler verilecektir.
  4. Yeni ürün geliştirmede başarısızlık nedenleri anlatılacaktır.
  5. İnovasyon hakkında bilgiler kavratılacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
-
Önerilen Diğer Husular
-
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders notlarım
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
Dersin İçeriği
Gıda endüstrisinde yeni ürün geliştirme fikirlerinin değerlendirilmesi, ürün özellikleri, duyusal değerlendirme teknikleri, yeni ürün konseptleri çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi ve dökümante edilmesi, prototip ürünün belirlenmesi ve tasarımı, ürün spesifikasyonlarının belirlenmesi, formülasyon, ingredientler ve fonksiyonel özellikleri, reçete optimizasyonu, mevcut ürünlerin maliyet ve içerik yönünden iyileştirilmesi, tüketici kabul testleri, pazarlama stratejileri, son ürünün raf ömrünün ve güvenilirliğinin tespiti, ambalaj seçimi ve etiket tasarımı, piyasaya sunumu ve dağıtımı, mevcut ürünlerin fonksiyonel hale getirebilme imkanları kapsamında çeşitli şekillerde zenginleştirme çalışmaları.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Yeni ürün nedir? - -
2.Yeni ürün geliştirme nedenleri - -
3.Ürün geliştirme öncesi faaliyetler - -
4.Yeni ürün yöneticileri - -
5.Ürün geliştirmeye yönelik analizler - -
6.Ürün geliştirme aşamaları - -
7.İşletme içi fikir kaynakları - -
8.Yeni ürünün pazara sunulması - -
9.Ara sınav - -
10.Yeni ürün geliştirmede başarı faktörleri - -
11.Yeni ürünlerde başarısızlık nedenleri - -
12.İnovasyon - -
13.Araştırma geliştirme (ARGE) - -
14.Tersine mühendislik - -
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım12626
Bireysel Çalışma11717
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12323
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
Toplam100