Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
SYB136 Orientring 927001 1 2 6
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı: Düzenli Egzersiz Yapmayı Sağlar, Doğa ile olmayı sağlar, Yön Bulmayı Geliştirir, Kararverebilme ve Strateji Kurma Yetisini Geliştirir, Sosyalleşmeye katkı sağlar.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üye. Levent Bayram
Öğrenme Çıktıları
  1. Düzenli Egzersiz Yapmayı Sağlar,
  2. Doğa ile olmayı sağlar,
  3. Yön Bulmayı Geliştirir,
  4. Kararverebilme ve Strateji Kurma Yetisini Geliştirir,
  5. Sosyalleşmeye katkı sağlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. International Orienteering Federation (2007). Competition Rules Forİnternational Orienteering Federation (IOF) Foot Orienteering events. Finland.
2. Champion N. (2009). What is orienteering. Orienteering. 1st ed. New York: The Rosen Publishing Group Inc; p.4-6.
3. TOF (2018): Türkiye Oryantiring Federasyonu Genel Yarışma Talimatı, 15-16.
4. Karaca F (2008): Oryantiring Programlarının İlköğretim Programlarındaki Fonksiyonelliği. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Ana Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Oryantiring, her türlü arazide yapılabilen, katılımcıların kontrol noktalarını harita ve pusula yardımıyla sırası ile en kısa zamanda bulmaya çalıştığı bir doğa sporudur. Öğrencilere oryantiring hakkında aşağıda verilen bilgiler öğretilecektir oryantiringin tarihçesi oryantiring çeşitleri harita ve pusula bilgisi kullanılan malzemeler arazi çalışmaları
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Oryantiring nedir? Tarihçesi, Çeşitleri, Kimler yapabilir, Takım Derecelendirme, Kullanılan Malzemeler, Kurallar Ölçek ve Harita (Münhaniler) Tanıtılması Teorik
2.Oryantiring Haritası (renkler) ve pusula kullanımı Teorik
3.Kapalı Alan Çalışmaları (Yön Bulma, Kazık, Şerit Takibi, Parkur, Salon içi uygulamaları) Teorik
4.Açık Alan Çalışmaları (Harita ve Pusula Kullanımı, Hat takibi, İğne parkur, Kontrol Tanımları) Uygulama
5.Açık Alan Çalışmaları (Yıldız ve Kelebek Parkur) Uygulama
6.Açık Alan Çalışmaları (Pencere ve Süt Tarlası) Uygulama
7.Sürat ve Uzun Parkur Uygulama
8.Sürat ve Uzun Parkur Bingo Oryantiringi Uygulama
9.Ara sınav Teorik/Uygulama
10.Labirent Oryantiringi Uygulama
11.Karışık Parkur Uygulama
12.Karışık Parkur Uygulama
13.Karışık Parkur Uygulama
14.Karışık Parkur Uygulama
15.Dönem sonu sınavı Uygulama
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav160
Derse Katılım440
Toplam220
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı150
Gözlem550
Toplam300
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13339
Uygulama/Pratik15230
Alan Gezisi13226
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma326
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma326
Okuma13113
Performans15230
Toplam154