Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
MIM314 Mimaride Eskiz Teknikleri 927001 3 6 3
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Temel bir araç olan mimari eskiz bilgisini yeni tasarımlar yapmanın yanı sıra mevcut binaların analiz etmek için kullanmayı amaçlar.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Mehriban Mikayilova
Öğrenme Çıktıları
  1. Mimari analiz yapma becerisi.
  2. Öğrenci, derslerde yapılan uygulamalarla mesleki teknik becerisi.
  3. Tasarlanmış mekanlar kavramsal olarak anlama ve temsil etme becerisi
  4. Öğrenci, duyusal algıyı somutlaştırma becerisi.
  5. Bir bütün olarak mimari tasarım sürecini analiz etme becerisi
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
YOK
Önerilen Diğer Husular
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Le Corbusier, Carnets (Voyage d’Alemagne, Voyage d’Orient), Electa, 1989. 2.Enis Kortan, Le Corbusier Gözüyle Türk Mimarlığı ve Şehirciliği, Boyut Yayıncılık, 1983 (2005). 3.Elif Bülüç, Fatmanur Atalay, Fatih Semerc, Mimari Eskiz, Çizgi, 2018 4.Necati İnceoğlu, Eskizleri Nemli Yayıncılık. 2000.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
YOK
Dersin İçeriği
Ustalardan Öğrenme: Öğrenciler modern ve çağdaş mimarlar (Le Corbusier, Ludwig Mies Van der Rohe, Frank Lloyd Wright, Aldo Rossi, Ludwig Mies Van Der Rohe, Philip Johnson, Renzo Piano, Frank Gehry, Norman Foster, Zaha Hadid, vb.) tarafından geliştirilen çizim tekniklerini analiz edecekler. Mimarlık Öğrenme: Öğrenciler usta bir mimarın bağlamdan inşaat detaylarına kadar bütün kısımlarının çizilip çalışılmış bir projesini analiz edecekler. Kentten Öğrenme: Öğrenciler gerçek binaların sadece perspektif olarak değil, aynı zamanda tipik mimari temsillerinin (plan, kesitler, görünüşler vb.) nasıl çizileceğini hayal ederek deneyimleyecekler. Örneğin, Le Corbusier gençken İstanbul’u gezmeye gelse ne yapardı? Çizim Tasarımı: Öğrenciler stüdyo dersinde tasarladıkları yapıları ve mekan organizasyonlarını geliştirebilmek için kendi projelerinin eskizlerini çizecekler.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Tanışma, ders hakkında genel bilgiler. Sunum, Tartışma
2.Ustalardan Öğrenme: Modern ve çağdaş mimarlar tarafından geliştirilen çizim tekniklerinin analizi. Öğrenciler modern ve çağdaş mimarlar tarafından geliştirilen çizim tekniklerini analiz edecekler.
3. Ustalardan Öğrenme. Öğrenciler modern ve çağdaş mimarlar tarafından geliştirilen çizim tekniklerini analiz edecekler.
4.Ustalardan Öğrenme. Öğrenciler modern ve çağdaş mimarlar tarafından geliştirilen çizim tekniklerini analiz edecekler.
5.Mimarlık Öğrenme.: Daha önce çalışılmış usta bir mimarın projesinin analizi. Öğrenciler daha önce çalışılmış usta bir mimarın projesini analiz edecekler.
6.Mimarlık Öğrenme Öğrenciler daha önce çalışılmış usta bir mimarın projesini analiz edecekler.
7.Kentten Öğrenme: Gerçek binaların mimari temsillerinin eskiz çizimleri Öğrenciler gerçek binaların sadece perspektif olarak değil, aynı zamanda tipik mimari temsillerini çizecekler (plan, kesitler vb.).
8.Kentten Öğrenme. Öğrenciler gerçek binaların sadece perspektif olarak değil, aynı zamanda tipik mimari temsillerini çizecekler (plan, kesitler vb.).
9.Vize Sınavı
10.Kentten Öğrenme. Öğrenciler gerçek binaların sadece perspektif olarak değil, aynı zamanda tipik mimari temsillerini çizecekler (plan, kesitler vb.).
11.Çizim Tasarımı. Öğrenciler stüdyo dersinde tasarladıkları yapıları ve mekan organizasyonlarını geliştirebilmek için kendi projelerinin eskizlerini çizecekler.
12.Çizim Tasarımı. Öğrenciler stüdyo dersinde tasarladıkları yapıları ve mekan organizasyonlarını geliştirebilmek için kendi projelerinin eskizlerini çizecekler.
13.Çizim Tasarımı. Öğrenciler gerçek binaların sadece perspektif olarak değil, aynı zamanda tipik mimari temsillerini çizecekler (plan, kesitler vb.).
14.Çizim Tasarımı. Öğrenciler gerçek binaların sadece perspektif olarak değil, aynı zamanda tipik mimari temsillerini çizecekler (plan, kesitler vb.).
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım13452
Tartışma212
Soru-Yanıt313
Seminer326
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma133
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma133
Toplam75