Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
ICM212 Tasarım ve Psikoloji 927001 2 4 3
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Mekan tasarımında kullanılan malzemelerin; renk, biçim, doku gibi özellikleri kullanılarak farklı psikolojik etkilerin nasıl yaratılabileceği konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
  1. Öğrenciler, psikoloji ve tasarım kavramları arasındaki bağı anlayabilir.
  2. Tasarımda kullanılan malzemelerin renk, boyut, gibi özellikleri değiştirilerek farklı etkiler yaratılabileceği anlaşılır.
  3. Uzun dönem ve kısa dönem bellek kavramları anlaşılır.
  4. Kullanıcının aklında kalan, uzun dönem belleğe aktarılan bir mekan tasarımı için mekanda hangi özelliklere dikkat edilmesi gerektiği anlaşılır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aksoy, E. (1975). Mimarlıkta tasarım iletim denetim. İstanbul.Baymur, F. (1994). Genel psikoloji. İstanbul.Gerrig, R. Zimbargo, P. (2012). Psikoloji ve yaşam.Canter, D. and Stringer, P. (1975). Environmental interaction: psychological approaches to okur phsical surroundings. London.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Tasarım ve farklı meslek disiplinleri (mimari ve psikoloji) arasında ilişki kurulur ve mekan tasarımlarının uzun dönem belleğe aktarılmasının nasıl mümkün olacağı konusunda bilgi verilir.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verilmesi, kaynaklar hakkında bilgi verilmesi
2.Psikoloji nedir? Tasarım nedir?
3.Duyum ve algı kavramlarının anlatılması, algısal seçimi etkileyen faktörler, algılama süreçleri, Gestalt ilkeleri, algı yanılsamaları
4.Mekan nedir? Mekan bileşen ve öğeleri nelerdir? Biliş kavramının açıklanması, kısa ve uzun dönem bellek kavramlarının açıklanması.
5.Davranış konumları nelerdir? Tutum nedir?
6.Algı-Biliş-İmge modeli, Davranış kavramının açıklanması
7.Kevin Lynch’in kent algısı ile ilgili ortaya koyduğu kavramlardan mekan tasarımında nasıl yararlanabileceğinin anlatılması (Lynch’in ortaya koyduğu kavramlarla algı ve uzun dönem bellek arasında ilişki kurulması)
8.Genel tekrar yapılarak öğrencilerin mekan algısı ile ilgili sunumlarını nasıl yapacaklarının anlatılması
9.Vize
10.Öğrenci sunumlarının dinlenmesi ve farklı tasarım örneklerinin incelenmesi
11.Öğrenci sunumlarının dinlenmesi ve farklı tasarım örneklerinin incelenmesi
12.Öğrenci sunumlarının dinlenmesi ve farklı tasarım örneklerinin incelenmesi
13.Öğrenci sunumlarının dinlenmesi ve final teslimi için son değerlendirmelerin yapılması
14.Final sınavı
Değerlendirme
Toplam
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım12336
Tartışma12112
Soru-Yanıt12112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma166
Toplam75