Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
HİT421 Oyuniçi Reklamcılık 927001 4 7 4
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin, son yılların en önemli reklam uygulama türlerinden oyuniçi reklamcılık hakkında bilgi edinmeleri ve reklam içerikli oyun tasarımları hakkında deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr. M. Nur ERDEM
Öğrenme Çıktıları
  1. Dijital oyunların tüketici tercihlerindeki önemini kavrar.
  2. Oyuniçi reklam ve reklamoyun uygulamalarını hikayeleştirir ve tasarlar.
  3. Tüketici ile interaktif iletişim kuracağı projeler tasarlar.
  4. Oyunun kültürel ve toplumsal bağlamlarını reklam projeleri içerisinde değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders notları- Mutlu Binark, Dijital Oyun, Kalkedon, İstanbul, 2008- Gülin Terek Ünal, Uğur Batı, Dijital Oyunlar, Derin Yayınları, 2011- Adnan Veysel Ertemel ve Mesra Şendir, Dijital Çağda İllüzyonel Pazarlama, Abaküs, İstanbul, 2017
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Ders, oyun ve reklam ilişkisi ile oyun içerisinde yer alan reklam uygulamaları ve marka adına yaratılan advergame uygulamaları hakkında teorik bilgiler ile tüketiciyi marka ile bir araya getiren interaktif uygulamalara dayalı proje üretimini içermektedir.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Dersin konusu, kapsamı ve işleyişi hakkında bilgilendirme
2.Oyun kavramı, oyunun toplumsal ve kültürel bağlamdaki önemi ve tarihsel geçmişi, oyunun gelenekselden dijital evrimi
3.Dijital oyunlar, dijital oyunların gelişimi
4.Dijital oyun pazarı, oyuncular / oyuncu nesil, dijital oyunların bireysel ve toplumsal bağlamdaki etkileri
5.Oyun ve reklam ilişkisi, oyunun reklam amaçlı kullanılması: tarihçe ve gelişim
6.Oyuniçi reklam: tanımı, türleri, yöntem ve stratejileri
7.Oyuniçi reklam: tanımı, türleri, yöntem ve stratejileri Workshop çalışması
8.Arasınav
9.Advergame (Reklamoyun): tanımı, türleri, yöntem ve stratejileri
10.Advergame (Reklamoyun): tanımı, türleri, yöntem ve stratejileri Workshop çalışması
11.Dünyadan ve Türkiye'den oyun reklamcılığı örnekleri
12.Dünyadan ve Türkiye'den oyun reklamcılığı örnekleri
13.Öğrenci sunumları
14.Öğrenci sunumları
15.Öğrenci sunumları
16.Final sınavı
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav170
Proje Hazırlama130
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı150
Proje Hazırlama125
Proje Sunma125
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14342
Proje Hazırlama2510
Proje Sunma111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Okuma41040
Toplam105