Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
HİT230 Ajans Sahipliği ve İşletmeciliği 927001 2 4 4
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ajans Sahipliği ve İşletmeciliği dersi ile öğrencilerin halkla ilişkiler, reklam ve medya ajanslarının görev tanımlarını, türlerini, işlevlerini, işleyiş süreçlerini ve organizasyonel yapılarını öğrenmeleri ve öğrendiklerini çalışma sahasında uygulayabilmeleri için gereken teorik ve teknik altyapıya sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. M. Nur ERDEM
Öğrenme Çıktıları
  1. Ajans kavramını tanımlar
  2. Ajansların faaliyet alanlarını tanımlar
  3. Ajanslarda görev dağılımının nasıl yapılması gerektiğini bilir
  4. Ajans birimlerini ve görev tanımlarını bilir
  5. Ajansların gelir elde etme biçimlerini bilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- Ders öğretim üyesi tarafından verilen ders notları- Gonca Köse, Reklam Ajanslarına İşveren Markası Bakışı, Detay Yayıncılık, 2012- Filiz B. Peltekoğlu, Sektörün Penceresinden Halkla İlişkiler, BAMM, 2008 - Candan Çelik Dural, Medya Planlaması ve Reklamverenin Ajans Seçimi, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, İstanbul, 1999
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, halkla ilişkiler, reklam ve medya ajanslarının kısa tarihçesini; görev tanımlarını, türlerini, işleyişlerini, işlevlerini, organizasyonel yapıları hakkında teorik bilgileri kapsamaktadır.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Ders in içeriği, kapsamı, işlenişi ve dönem içerisinde hazırlanacak öğrenci projeleri hakkında bilgilendirme.
2.Ajans kavramı, ajansları ortaya çıkaran nedenler ve tarihçe. Pazarlama iletişimi alanında faaliyet gösteren temel ajans türleri.
3.Reklam ajansları: Tanımı, türleri, görevleri ve işlevleri.
4.Reklam ajansları: İşleyişi, organizasyonel yapısı, görev birimleri.
5.Reklam ajansları: Ajansların kurulumu, işletmeciliği ve gelir kaynakları. Dünyadan ve Türkiye'den önemli reklam ajans örnekleri.
6.Halkla İlişkiler Ajansları: Tanımı, türleri, görevleri ve işlevleri.
7.Halkla İlişkiler Ajansları: İşleyişi, organizasyonel yapısı, görev birimleri.
8.Arasınav
9.Halkla İlişkiler Ajansları: Ajansların kurulumu, işletmeciliği ve gelir kaynakları. Dünyadan ve Türkiye'den önemli halkla ilişkiler ajans örnekleri.
10.Medya Ajansları: Tanımı, türleri, görevleri ve işlevleri.
11.Medya Ajansları: İşleyişi, organizasyonel yapısı, görev birimleri.
12.Medya Ajansları: Ajansların kurulumu, işletmeciliği ve gelir kaynakları. Dünyadan ve Türkiye'den önemli medya ajans örnekleri.
13.Dijital Ajanslar: Tanımı, türleri, görevleri ve işlevleri.
14.Dijital Ajanslar: İşleyişi, organizasyonel yapısı, görev birimleri. Dünyadan ve Türkiye'den önemli dijital ajans örnekleri.
15.Genel değerlendirme
16.Final sınavı
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma41040
Toplam100