Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
GSS333 Medya Okuryazarlığı 927001 3 5 3
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin medyayı daha bilinçli şekilde takip edebilmelerini sağlamaktır.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Arş. Gör. Ceylan SEBİK
Öğrenme Çıktıları
  1. Medya okuryazarlığını ve medya okuryazarlığının önemini öğrenir.
  2. Dünya'da ve Türkiye'deki medya okuryazarlığı sürecini öğrenir.
  3. İletişim süreci, öğeleri ve iletişim türlerini öğrenir.
  4. Kitle iletişim araçları, iletişim ve kitle - iletişim ilişkisini öğrenir.
  5. Medyanın işlevlerini ve ekonomik boyutunu öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Etkili İletişim ve Beden Dili (2007) Recep Tayfun, Nobel Yayınları, Ankara 2. İnsanları Tanıma Sanatı / Etkili İletişimin 6 Temel Yolu (2007) Oğuz Saygın, Yakamoz Yayınevi, İstanbul. 3. Etkili İletişim (2008) Pegem A Yayınları, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Medya okuryazarlığı ve önemi, Dünya’da ve Türkiye’de medya okuryazarlığı süreci, iletişim süreci, öğeleri ve iletişim , kitle iletişim araçları, iletişim ve kitle iletişim ilişkisi, Medya işlevleri, ekonomik boyutu, televizyon, Türkiye’de televizyon yayıncılığı, Televizyon program türleri, aile, çocuk ve televizyon (TV izleme alışkanlıkları), televizyonun olumsuz etkileri, TV program analizleri, uyarıcı simgeler, radyo, işlevleri, radyo program türleri ve analizleri, Periyodlar, işlevleri, gazete ve dergi, temel kavramlar, gazetede haber ve fotoğrafın önemi, gazete hazırlama uygulaması, dergi türleri, medya, etik ve mevzuat.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Medya okuryazarlığı ve önemi
2.Dünya’da ve Türkiye'de medya okuryazarlığı süreci
3.İletişim süreci, öğeleri ve iletişim türleri
4.Kitle iletişim araçları, iletişim ve kitle iletişim ilişkisi
5.Medya işlevleri, ekonomik boyutu
6.Televizyon, Türkiye'de televizyon yayıncılığı
7.Televizyon program türleri
8.Aile, çocuk ve televizyon (TV izleme alışkanlıkları)
9.Ara Sınav
10.Televizyonun olumsuz etkileri, TV program analizleri, uyarıcı simgeler
11.Radyo, işlevleri, radyo program türleri ve analizleri
12.Periyodlar, işlevleri, gazete ve dergi, temel kavramlar
13.Gazetede Haber ve fotoğrafın önemi, gazete hazırlama uygulaması, dergi türleri
14.Medya, etik ve mevzuat
15.
16.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav150
Sözlü Sınav120
Ev Ödevi130
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma13226
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma428
Toplam78