Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
İNE608 İngiliz Şiiri ve Öğretimi İne608 927001 1 2 7
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu ders şiirinin İngilizce öğretiminde kullanılmasının avantaj ve dezavantajlarının tartışılmasını; Şiir incelemesini ve İngiliz ve Amerikan edebiyatının çeşitli dönemlerinin ve akımlarının önemli özelliklerinin ve şairlerinin incelenmesini ve öğretilmesini amaçlar.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Zerrin EREN
Öğrenme Çıktıları
  1. Şiirin nasıl öğretileceğini öğrenirler
  2. Şiir İncelemesini öğrenirler
  3. Şiirin İngilizce öğretiminde kullanılmasının avantaj ve dezavantajlarını öğrenirler
  4. İngilizce öğretiminde kullanılacak şiirlerin nasıl seçileceğini öğrenirler
  5. İngiliz ve Amerikan edebiyatının önemli şairlerini tanırlar
  6. Eleştirel düşünceyi geliştirirler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Öğrencilerin ders izlencesini takip etmeleri ve derslere incelenecek şiirleri okuyarak gelmeleri ve sınıf içi tartışmalara katılmaları beklenmektedir
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1- Brumfit, C., Carter, R. (Eds.) 1986/2000. Literature and Language Teaching,Oxford:OUP,2- Cubukcu, F. (2010). "Creative Thinking and Poetry in ELT Classes". International Conference on New Trends in Education and Their Implications. 786-791.3- Khansir, A. A. (2012) "Teaching Poetry in the ELT Classroom". International review of social sciences and humanities, 3 (1), 241-2451-Vernon Scannell-“Growing Pain”2-Roger McGough-“First day at School”3-Allan Ahlberg, “Please Mrs. Butler”, 4-Carol Ann Dufy- “In Mrs Tilscher’s Class”5-Roald Dahl, “The Dentist and Crocodile” 6-May Swenson-“Southbound on the Freeway”7-Rudyard Kipling –“If”8-Robert Frost- “The Road Not Taken”9-R. S. Thomas- “Sorry”4- Pushpa, V K, Seyed Y S (2014). "Teaching Poetry in Autonomous ELT Classes". Procedia, 1919-1925. doi:10.1016/j.sbspro.2014.03.6235- Sedgwick, F. (2003). Teaching Poetry, Continuum
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Şiirin İngilizce öğretiminde kullanılmasının avantaj ve dezavantajları; şiir nasıl öğretilir ve incelenir; İngiliz ve Amerikan Edebiyatının önemli şiir akımlarının, şair ve şiirlerinin özelliklerinin incelenmesi ve öğretilmesi.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.İngilizce öğretiminde şiir kullanımının avantaj ve dezavantajları
2.Şiir nasıl incelenir ve öğretilir
3.Vernon Scannell-“Growing Pain”
4.Roger McGough-“First day at School”
5.Allan Ahlberg, “Please Mrs. Butler”, Carol Ann Dufy- “In Mrs Tilscher’s Class”
6. Roald Dahl, “The Dentist and Crocodile”
7.May Swenson-“Southbound on the Freeway”
8.Rudyard Kipling –“If”
9.Ara sınav
10.Robert Frost- “The Road Not Taken”
11.R. S. Thomas- “Sorry”
12.Robert Graves- “A Slice of Wedding Cake”
13. Philip Larkin “Ignorance”
14.Ted Hughes- “Wind”
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13113
Tartışma13113
Makale Kritik Etme166
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma12560
Ev Ödevi13678
Toplam194