Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
İMÖE606 Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı 927001 1 2 6
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bilgi ve bilgisayar teknolojilerinin teknik ve pedagojik yönlerini keşfetmek ve literatürdeki ilgili kuramsal çerçeveleri incelemektir.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
  1. Öğrenciler matematik eğitimi literatüründe bilgi ve bilgisayar teknolojileri alanında TPAB (Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi) kuramsal çerçevesini açıklar.
  2. Öğrenciler matematik eğitimi literatüründe bilgi ve bilgisayar teknolojileri alanında CAS (Bilgisayar Cebir Sistemleri) kullanımına dair kuramsal çerçevesini açıklar.
  3. Öğrenciler matematik eğitimi literatüründe bilgi ve bilgisayar teknolojileri alanında geometri ispatlarına dair kuramsal çerçeveleri açıklar.
  4. Öğrenciler matematik eğitimi literatüründe bilgi ve bilgisayar teknolojileri alanında çoklu temsiller kuramsal çerçevesini açıklar.
  5. Öğrenciler matematik eğitimi literatüründe bilgi ve bilgisayar teknolojileri alanındaki temel kuramsal çerçevelerin isimlerini söyler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hershkowitz, R., Dreyfus, T., Ben-Zvi., Friedlander, A., Hadas, N., Resnick, T., Tabach, M. & Schwarz, B. (2002) Mathematics Curriculum Development for Computerized Environments: A Designer-Researcher-Teacher-Learner, in L. D. English (Ed) Handbook of International Research in Mathematics Education, pp. 657 – 694. Kaput, J. J. (1986) Information Technology and Mathematics: Opening New Representational Windows, Jnal of Mathematical Behavior, 5, 187 – 207. Kaput, J. J., Noss, R. & Hoyles, C. (2002) Developing New Notations for a Learnable Mathematics in the Computational Era Mariotti, M. A. (2002) The Influence of Technological Advances on Students’ Mathematics Learning Yerushalmy & Chazan(2002) Fluz in School Algebra: Curricular Change, Graphing Technology, and Research on Students Learn and Teacher Knowledge Alessandra Mariotti, M.A. (2001) Justifyıng And Proving In The Cabri EnvironmentInternational Journal of Computers for Mathematical Learning 6: 257–281. Pierce, R. & Stacey, S. (2004) A Framework For Monitoring Progress and Planning Teaching Towards The Effective Use Of Computer Algebra Systems. International Journal of Computers for Mathematical Learning 9: 59–93. Straesser, R. (2001) Cabri-Géomètre: Does Dynamic Geometry Software (Dgs) Change Geometry And Its Teaching And Learning? International Journal of Computers for Mathematical Learning 6: 319–333.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Matematik eğitimi literatüründe teknoloji ile öğrenme ve öğretme üzerine yapılmış çalışmalar aşağıdaki başlıklarda incelenecektir: Teknoloji destekli geometri CAS sistemleri Teknoloji ve çoklu temsiller Matematiksel kavramların teknoloji destekli öğrenilmesi
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi ve ölçme-değerlendirme süreçlerinin açıklanması.
2.Matematik eğitimi literatüründe bilgi ve bilgisayar teknolojileri alanındaki temel literatür kaynaklarının (kitap ve dergi) tanıtılması
3.Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması
4.Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması
5.Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması
6.Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması
7.Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması
8.Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması
9.Arasınav
10.Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması
11.Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması
12.Seçilen makalelerin sunulması ve tartışılması Proje çalışmaları ile ilgili bireysel görüşmelerin yapılması ve geribildirimlerin verilmes
13.Proje çalışmaları ile ilgili bireysel görüşmelerin yapılması ve geribildirimlerin verilmesi
14.Proje çalışmaları ile ilgili bireysel görüşmelerin yapılması ve geribildirimlerin verilmesi
15.Final Sınavı
16.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14570
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11333
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13339
Ev Ödevi224
Toplam150