Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
İMÖE615 Matematiksel Çözümleme 927001 1 1 6
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Matematik öğreniminde karşılaşılan düşünme farklılıklarını değişik açılardan inceleme.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Mevlüde DOĞAN
Öğrenme Çıktıları
  1. Matematik öğretiminde farklı düşünme biçimlerini tanıyacak
  2. Cebirsel düşünmeden analitik düşünmeye geçiş sürecini tanıyacak
  3. Kavramsal ve işlemsel öğrenme arasındaki ilişkiyi açıklayacak
  4. Kavram yanılgısını tespit edecek
  5. Farklı gösterimleri tanır ve arasındaki geçişi yapacak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Brousseau G. 1997. Theory of didactical situations in mathematics : didactique des mathématiques, 1970-1990 ; In Nicolas Balacheff, Martin Cooper [2] Rosamund Sutherland et Virginia Warfield . - Dordrecht ; Kluwer Academic Publishers, Boston ; London, İngiltere. Chevallard Y. , La transposition didactique à l'épreuve. La Pensée Sauvage. Grenoble, Fransa. [3] Doudy R. & Mercier A. (1992) , Research in Didactique of Mathematics. Selected papers for I. C. M. E. . La Pensée Sauvage, Grenoble, Fransa.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Cebirsel Düşünme, Analitik Düşünme, Cebirsel Düşünmeden Analitik Düşünmeye Geçiş Süreci, Kavramsal Öğrenme, İşlemsel Öğrenme, Kavramsal ve İşlemsel Bilgiler Arasındaki İlişkiler, Balacheff?e Göre Kavrama ve Kavram Yanılgıları, Değişik Matematiksel Gösterimler ve Aralarındaki Geçişler.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Cebirsel Düşünme,
2.Analitik Düşünme,
3.Cebirsel Düşünmeden Analitik Düşünmeye Geçiş Süreci,
4.Cebirsel Düşünmeden Analitik Düşünmeye Geçiş Süreci,
5.Balacheff'e Göre Kavrama ve Kavram Yanılgıları,
6.Balacheff'e Göre Kavrama ve Kavram Yanılgıları,
7.Değişik Matematiksel Gösterimler ve Aralarındaki Geçişler.
8.Arasınav
9.Değişik Matematiksel Gösterimler ve Aralarındaki Geçişler
10.Kavramsal Öğrenme, İşlemsel Öğrenme, Kavramsal ve İşlemsel Bilgiler Arasındaki İlişkiler,
11.Kavramsal Öğrenme, İşlemsel Öğrenme, Kavramsal ve İşlemsel Bilgiler Arasındaki İlişkiler,
12.Öğrenci sunumları
13.Öğrenci sunumları
14.Öğrenci sunumları
15.
16.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav15050
Final Sınavı15050
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma15050
Toplam150