Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
GİTY605 Sosyal Duyarlılık ve Afiş Tasarımı 927001 1 1 7
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu derste dünyaca ünlü AIGA, ICOGRADA, BEDA, IDA ve AIAP gibi dünyaca ünlü tasarım kuruluşları, WWF, LILA, AMREF ve Amnestiy International gibi sivil toplum kuruluşları ya da yardımsever kuruluşlar ve diğer ilgili organizasyonlar tarafından desteklenen çeşitli konularda (çocuk ölümleri, küresel ısınma, az gelişmişlik, çevresel kirlilik, cinsel yolla bulaşan hastalıklar, insan hakları, susuzluk, savaş ve gibi) küresel boyutlu sosyal iletişim projeleri için, temel sosyal olgulara karşı toplumsal duyarlılığı artırmak, ilgi çekmek ve toplum içinde var olan sosyal bozuklukların, sorunların çözümü için çalışan organizasyonlara yardımcı olmak; dünyada binlerce kişiyi etkileyen sorunlarla ilgili olarak hazırlanan yönbilgiler (brief) ile bu tür projelere destek olunması konusunda öğrencilerde farkındalık düzeyi oluşturmak ve afiş tasarımlarıyla destek olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ali TOMAK
Öğrenme Çıktıları
  1. Afiş tasarımı ve türlerine ilişkin bilgi edinir.
  2. Ulusal ve uluslararası afiş tasarımı yarışmalarında sosyal içerikli projelere ilgili, duyarlı olabilir, farkındalık düzeyi artabilir, yarışma deneyimi kazanabilir, ödül kazanma ya da finalist olabilme fırsatı yakalayabilir.
  3. Ulusal ve uluslararası afiş tasarımı yarışmalarında sosyal içerikli projeleri takip ederek yönbilgi doğrultusunda işlevsel, özgün ve estetik tasarımlar gerçekleştirebilir.
  4. Ulusal ve uluslararası afiş tasarımı yarışmalarında sosyal içerikli projelere ilişkin tasarım metodolojisi geliştirebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Foster, John. (2008). New Masters of Poster Design: Poster Design for the Next Century, Rockport, USA.
2) Campos, Christian. (2015).Postermania : New Poster Design, Promopress.
3) Sala, Marius. (2010). Poster Design, Index Book.
4) Haydaroğlu, Mine. (2006). İnadına Yurdaer (Altıntaş) Grafik tasarımcının tiyatro/sinema afişleri ve resimlemeleri üstünden bir portresi
: Yurdaer, YKY.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste dünyaca ünlü AIGA, ICOGRADA, BEDA, IDA ve AIAP gibi dünyaca ünlü tasarım kuruluşları, WWF, LILA, AMREF ve Amnestiy International gibi sivil toplum kuruluşları ya da yardımsever kuruluşlar ve diğer ilgili organizasyonlar tarafından desteklenen çeşitli konularda (çocuk ölümleri, küresel ısınma, az gelişmişlik, çevresel kirlilik, cinsel yolla bulaşan hastalıklar, insan hakları, susuzluk, savaş ve gibi) küresel boyutlu sosyal iletişim projeleri için, temel sosyal olgulara karşı toplumsal duyarlılığı artırmak, ilgi çekmek ve toplum içinde var olan sosyal bozuklukların, sorunların çözümü için çalışan organizasyonlara yardımcı olmak; dünyada binlerce kişiyi etkileyen sorunlarla ilgili olarak hazırlanan yönbilgiler (brief) ile bu tür projelere destek olunması konusunda öğrencilerde farkındalık düzeyi oluşturmak ve afiş tasarımlarıyla destek olmalarını sağlamak anlatılmaktadır.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Tanışma ve dersin tanıtımı Literatür hazırlığı, sunum
2.Sosyal duyarlılık ve afiş tasarımı kapsamında ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen yarışmalarda yer alan konulara ilişkin yaratıcı düşünce ve yaratıcılığı geliştiren faktörler Sunum
3.Sosyal duyarlılık ve afiş tasarımı kapsamında ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen yarışmalarda yer alan konulara ilişkin yaratıcı düşünce ve yaratıcılığı geliştiren faktörler Sunum
4.Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen yarışmalarda yer alan konulara ilişkin tasarım problemi çözümleme yöntemleri Sunum
5.Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen yarışmalarda yer alan konulara ilişkin tasarım problemi çözümleme yöntemleri Sunum
6.Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen yarışmalarda finalist olan çalışmaların tasarım problemi çözümleme yöntemleri, işlevsellik, özgünlük ve yaratıcılık düzeylerine ilişkin analiz yapılması Araştırma, inceleme, uygulama
7.Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen yarışmalarda finalist olan çalışmaların tasarım problemi çözümleme yöntemleri, işlevsellik, özgünlük ve yaratıcılık düzeylerine ilişkin analiz yapılması Araştırma, inceleme, uygulama
8.Gündemde olan ulusal ve uluslararası düzeyli profesyonel katılımcılara ya da öğrencilere yönelik sosyal içerikli afiş yarışmaları belirlenmesi ve değerlendirilmesi Araştırma, inceleme, uygulama
9.Ara sınav
10.Gündemde olan ulusal ve uluslararası düzeyli profesyonel katılımcılara ya da öğrencilere yönelik sosyal içerikli afiş yarışmalarına katılım sağlanması ve tasarımların yönbilgiye uygunluğunun birlikte değerlendirilmesi Araştırma, inceleme, uygulama
11.Gündemde olan ulusal ve uluslararası düzeyli profesyonel katılımcılara ya da öğrencilere yönelik sosyal içerikli afiş yarışmalarına katılım sağlanması ve tasarımların yönbilgiye uygunluğunun birlikte değerlendirilmesi Araştırma, inceleme, uygulama
12.Gündemde olan ulusal ve uluslararası düzeyli prfesyonel katılımcılara ya da öğrencilere yönelik sosyal içerikli afiş yarışmalarına katılım sağlanması ve tasarımların yönbilgiye uygunluğunun birlikte değerlendirilmesi Araştırma, inceleme, uygulama
13.Gündemde olan ulusal ve uluslararası düzeyli profesyonel katılımcılara ya da öğrencilere yönelik sosyal içerikli afiş yarışmalarına İnternet üzerinden katılım sağlanması Araştırma, inceleme, uygulama
14.Gündemde olan ulusal ve uluslararası düzeyli profesyonel katılımcılara ya da öğrencilere yönelik sosyal içerikli afiş yarışmalarına İnternet üzerinden katılım sağlanması ve döneme ilişkin genel bir tekrar ve değerlendirme yapılması
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav160
Uygulama/Pratik140
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım13452
Uygulama/Pratik13565
Bireysel Çalışma6318
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5315
Okuma4416
Toplam188