Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
GİTY604 Hareketli Medya ve Tipografi 927001 1 2 7
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, belirli bir düşünceyi iletmek, bir konu hakkında bilgilendirmek, açıklama yapmak ya da bir duyguyu aktarmak, ilgi uyandırmak ve dikkat çekmek için sesli ve hareketli metinlerin birlikteliğiyle oluşturulan bir animasyon olan hareketli medya ortamında tipografi hakkında teorik düzeyde bilgi sahibi olunması ve uygulama düzeyinde teknik beceri kazanılması; daha sonra filmlerin başlangıcında ya da sonunda içeriğin iletilmesinde olduğu kadar film jeneriklerinde, müzik videolarında, televizyon, açık hava (led ekranlı totem ve ilan panoları) ve internet reklamcılığında, halka açık toplu kamusal alanlarda ya da taşıtlarda (hafif raylı sistemlerde), bir konsepte bağlı kalınarak özgün, yaratıcı ve işlevsel bir proje oluşturulması amaçlanmaktadır.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ali TOMAK
Öğrenme Çıktıları
  1. Hareketli medyada tipografi ve görüntü tasarım ilkelerini kavrayabilir
  2. Verilen yönbilgi içeriğine uygun olarak farklı ortamlar için hareketli görüntü oluşturabilir.
  3. Belirli bir amacın, hizmetin ya da ürünün tanıtımına, tercih edilmesine ve satın alınmasına yönelik özgün, yaratıcı, işlevsel projeler geliştirebilir ve uygulayabilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Krasner, Jon. (2013). Motion Graphic Design: Applied History and Aesthetics, Focal Press, UK.
2) Krasner, Jon. (2004). Motion Graphic Design and Fine Art Animation: Principles and Practice,
3) Focal Press, UK.
4) Curran, Steve. (2001). Motion Graphics: Graphic Design for Broadcast and Film, Rockport Publisher.
5) Greene, DFavid. (2003). Motion Graphics, Rockport Publisher.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste, belirli bir düşünceyi iletmek, bir konu hakkında bilgilendirmek, açıklama yapmak ya da bir duyguyu aktarmak, ilgi uyandırmak ve dikkat çekmek için sesli ve hareketli metinlerin birlikteliğiyle oluşturulan bir animasyon olan hareketli medya ortamında tipografi hakkında teorik düzeyde bilgi sahibi olunması ve uygulama düzeyinde teknik beceri kazanılması; daha sonra filmlerin başlangıcında ya da sonunda içeriğin iletilmesinde olduğu kadar film jeneriklerinde, müzik videolarında, televizyon, açık hava (led ekranlı totem ve ilan panoları) ve internet reklamcılığında, halka açık toplu kamusal alanlarda ya da taşıtlarda (hafif raylı sistemlerde), bir konsepte bağlı kalınarak özgün, yaratıcı ve işlevsel bir proje oluşturulması gösterilmektedir.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Tanışma ve dersin tanıtımı Literatür hazırlığı
2.Hareketli medya ve tipografiye ilişkin tanımlar yapılması, alan bilgisinin güncellenmesi Sunum
3.Sinema ve televizyon tarihinde hareketli grafiklerin evrimi, dünyadan ve Türkiye’den örnekler gösterilmesi Sunum
4.Sinema ve televizyon tarihinde hareketli grafiklerin evrimi, dünyadan ve Türkiye’den örnekler gösterilmesi Sunum
5.Çeşitli hareketli medya ortamlarında yayınlanmak üzere Adobe After Effects (Ae) ve Adobe Premier (Pr) programları ile kurgulanan üretim aşamalarına ilişkin teknik bilgi edinilmesi Araştırma, inceleme, uygulama
6.Çeşitli hareketli medya ortamlarında yayınlanmak üzere Adobe After Effects (Ae) ve Adobe Premier (Pr) programları ile kurgulanan üretim aşamalarına ilişkin teknik bilgi edinilmesi Araştırma, inceleme, uygulama
7.Çeşitli hareketli medya ortamlarında yayınlanmak üzere Adobe After Effects (Ae) ve Adobe Premier (Pr) programları ile kurgulanan üretim aşamalarına ilişkin teknik bilgi edinilmesi Araştırma, inceleme, uygulama
8.Çeşitli hareketli medya ortamlarında yayınlanmak üzere Adobe After Effects (Ae) ve Adobe Premier (Pr) programları ile kurgulanan üretim aşamalarına ilişkin teknik bilgi edinilmesi Araştırma, inceleme, uygulama
9.Ara sınav
10.Belirli bir amacın, hizmetin ya da ürünün tanıtımına, tercih edilmesine ve satın alınmasına yönelik özgün, yaratıcı, işlevsel projeler geliştirilmesi Araştırma, inceleme, uygulama
11.Belirli bir amacın, hizmetin ya da ürünün tanıtımına, tercih edilmesine ve satın alınmasına yönelik özgün, yaratıcı, işlevsel projeler geliştirilmesi storyboard ve style frame oluşturulması Araştırma, inceleme, uygulama
12.Belirli bir amacın, hizmetin ya da ürünün tanıtımına, tercih edilmesine ve satın alınmasına yönelik özgün, yaratıcı, işlevsel projelerin uygulanması ve yayınlanması Araştırma, inceleme, uygulama
13.Belirli bir amacın, hizmetin ya da ürünün tanıtımına, tercih edilmesine ve satın alınmasına yönelik özgün, yaratıcı, işlevsel projelerin uygulanması ve yayınlanması Araştırma, inceleme, uygulama
14.Belirli bir amacın, hizmetin ya da ürünün tanıtımına, tercih edilmesine ve satın alınmasına yönelik özgün, yaratıcı, işlevsel projelerin uygulanması ve yayınlanması, döneme ilişkin genel bir tekrar ve değerlendirme yapılması
15.
16.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav160
Uygulama/Pratik140
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım13452
Uygulama/Pratik4416
Tartışma13565
Bireysel Çalışma6318
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5315
Toplam188