Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu
Eğitim Fakültesi - Müzik Öğretmenliği

Program Tanımları

Kuruluş

Programımız, Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı bünyesinde Müzik Eğitimi Bilim Dalı olarak hizmet vermektedir. Müzik Öğretmenliği Bilim Dalının temel amacı müzik eğitimi alanında hem yüksek öğretimin ihtiyaç duyduğu öğretim elemanlarını yetiştirmek, hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu, alanında uzman insan gücüne katkıda bulunmaktır.

Kazanılan Derece

İlköğretim ve orta öğretime yönelik olarak; genel müzik eğitiminin hedeflerine uygun biçimde ders içi ve ders dışı, müziksel etkinlikleri verimli ve etkili bir şekilde yürütecek lisans düzeyinde müzik öğretmenliği.

Derecenin Düzeyi

Lisans

Kabul ve Kayıt Koşulları

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri ile farklı nitelikte liseler

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Müzik Öğretmenliği Lisans Programını yürütebilecek asgari müzik bilgi ve becerisine sahip olmak.

Program Profili

Müzik eğitimi programından mezun olan öğrenciler yüksek lisans eğitimine devam edebilir. Diğer yandan programı başarı ile tamamlayan mezunlar yüksek öğretim kurumlarının ya da Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı uygun kurumlarında ya da Yüksek Öğretim Kurulu’na bağlı kurumlarda eğitimci olarak istihdam edilebilirler.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Müzik öğretmenliği asıl olmak üzere, özel Sektörde müzik eğitmenliği ve kamu sanat kurumlarında sanatcı - eğitmen, lisansüstü kariyer ve akademisyenlik

Üst Derece Programlarına Geçiş

Alanında Yüksek Lisans - Doktora

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

92-100 puan AA-katsayısı 4.00, derece: pekiyi
84-91 puan BA-katsayısı 3.50, derece: pekiyi
76-83 puan BB-katsayısı 3.00, derece: iyi
68-75 puan CB-katsayısı 2.50, derece: iyi
60-67 puan CC-katsayısı 2.00,derece: orta
50-59 puan DC-katsayısı 1.50,derece: orta (ilgili yarıyıla ait katsayı ortalaması 2.00’ın üzerinde olması durumunda)
….. puan M ………Muaf
G:Geçer
50-59 puan F3 1.50 Başarısız
50-59 puan F4 Başarısız
40-49 puan DD 1.00 Başarısız
0-29 puan FF 0.00 Başarısız
F2 Başarısız-Sınava Girmedi
F1 0.00 Devamsız-Başarısız

Mezuniyet Koşulları

Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalında okutulan ders ve kredileri tamamlamak.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

Tam Zamanlı

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, İlkadım/SAMSUN Telefonu : +90 362 445 01 18 Belge Geçer : +90 362 445 03 00 E-Posta : egtfak_gsegt omu.edu.tr Web Adresi : www.omu.edu.tr Program Başkanı: Prof. Dr. Süleyman Tarman

Bölüm Olanakları

Bölümümüzde 1 adet konser salonu, 1 adet prova salonu, 4 adet toplu derslik, 15 öğrenci çalışma odaları, öğretim elemanlarımızın ve öğrencilerimizin kullanımına sunulmuş biri kuyruklu 30 adet piyano ve 1 adet dijital piyano, enstrüman odasında orff çalgıları, org, bağlama, keman gibi pek çok enstrüman bulunmaktadır.

Program Çıktıları

  1. Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
  2. Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  3. Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  4. Bilgi ve İletişim Teknolojilerini müzik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
  5. Müzik eğitimi kapsamında, farklı yaş ve düzeydeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
  6. Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  7. Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  8. Disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olup, topluma yararlı olacak projeler üretir.
  9. Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenir.
  10. Müzik etkinlikleri düzenler, müzik grupları oluşturup sahneler ve onları yönetir.
  11. Birden fazla çalgıyı, geliştirilmeye açık bir biçimde çalma becerisi kazanır, söz ve çalgı müziğine eşlik eder, meslek yaşamında bu çalgıların öğretimine yönelik olarak teorik ve uygulamalı bilgi edinir.
  12. Bireysel ve birlikte çalma- söyleme becerilerini kazanır.
  13. Ulusal ve evrensel müzik akımlarını tanır, bu akımlarla yazılmış müzik eserlerini çözümler, müzik alanında yeterli kültürel birikime sahip olur.
  14. Müziksel işitme, okuma ve yazma eylemleri ile müzik teorisi alanlarında yeterli donanım edinir, müzik yaratma sürecini anlar ve eğitim müziğinde yaratıcılığını geliştirir.
  15. Sesini ve çalgısını müzikal bir biçimde, doğru bir teknikle kullanır, çalgısının temel bakımını ve onarımını yapar.
  16. Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde sanatsal, bilimsel ve felsefi açılardan kendini sürekli güncelleyebilecek birikime sahip olur.
  17. Müzik Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
  18. Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir.
  19. Öğrenme-öğretme sürecinde, amaç ve içeriklere uygun genel ve müziksel öğretim yöntemlerini kullanarak öğrenim ortamını organize eder.

Düzey/Alan/Program Gösterimi

Ulusal Düzey Yeterlilikleri
6. Düzey (Lisans)
Ulusal Alan Yeterlilikleri Program Çıktıları
Bilgi
  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
  • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
  • Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
  • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
  • Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.
  • Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
  • Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
  • Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • Bilgi ve İletişim Teknolojilerini müzik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Müzik eğitimi kapsamında, farklı yaş ve düzeydeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
  • Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur.
  • Disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olup, topluma yararlı olacak projeler üretir.
  • Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenir.
  • Müzik etkinlikleri düzenler, müzik grupları oluşturup sahneler ve onları yönetir.
  • Birden fazla çalgıyı, geliştirilmeye açık bir biçimde çalma becerisi kazanır, söz ve çalgı müziğine eşlik eder, meslek yaşamında bu çalgıların öğretimine yönelik olarak teorik ve uygulamalı bilgi edinir.
  • Bireysel ve birlikte çalma- söyleme becerilerini kazanır.
  • Ulusal ve evrensel müzik akımlarını tanır, bu akımlarla yazılmış müzik eserlerini çözümler, müzik alanında yeterli kültürel birikime sahip olur.
  • Müziksel işitme, okuma ve yazma eylemleri ile müzik teorisi alanlarında yeterli donanım edinir, müzik yaratma sürecini anlar ve eğitim müziğinde yaratıcılığını geliştirir.
  • Sesini ve çalgısını müzikal bir biçimde, doğru bir teknikle kullanır, çalgısının temel bakımını ve onarımını yapar.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde sanatsal, bilimsel ve felsefi açılardan kendini sürekli güncelleyebilecek birikime sahip olur.
  • Müzik Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
  • Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir.
  • Öğrenme-öğretme sürecinde, amaç ve içeriklere uygun genel ve müziksel öğretim yöntemlerini kullanarak öğrenim ortamını organize eder.
Beceriler
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
  • Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
  • Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
  • Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
  • Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
  • Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
  • Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
  • Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
  • Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
  • Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
  • Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.

Müfredat

T:Teorik,U:Uygulama, L:Laboratuar
Dönem 1
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L AKTS
ATİ101Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I 927001 2 0 0 2.0
EGT101Eğitim Bilimine Giriş 927001 3 0 0 4.0
MZÖ101Müziksel İşitme Okuma Yazma-I 927001 2 2 0 5.0
MZÖ103Piyano-I 927001 1 0 0 3.0
MZÖ105Bireysel Çalgı-I 927001 1 0 0 3.0
MZÖ107Bireysel Ses Eğitimi-I 927001 1 0 0 2.0
MZÖ109Okul Çalgıları-I (Gitar-Bağlama-Blokflüt) 927001 0 2 0 2.0
MZÖ111Müzik Kültürü 927001 2 0 0 2.0
MZÖ113Felsefe 927001 2 0 0 3.0
TYA101Türkçe I : Yazılı Anlatım 927001 2 0 0 2.0
YD101Yabancı Dil I 927003 2 0 0 2.0
Toplam 18 4 0 30.0
Dönem 2
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L AKTS
ATİ102Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II 927001 2 0 0 2.0
EGT102Eğitim Psikolojisi 927001 3 0 0 4.0
MZÖ102Müziksel İşitme Okuma Yazma-II 927001 2 2 0 5.0
MZÖ104Piyano-II 927001 1 0 0 3.0
MZÖ106Bireysel Çalgı-II 927001 1 0 0 3.0
MZÖ108Bireysel Ses Eğitimi-II 927001 1 0 0 2.0
MZÖ110Okul Çalgıları-II (Gitar-Bağlama-Blokflüt) 927001 0 2 0 2.0
MZÖ112Koro-I 927001 0 2 0 2.0
MZÖ114Genel Müzik Tarihi 927001 2 0 0 3.0
TSA102Türkçe II : Sözlü Anlatım 927001 2 0 0 2.0
YD102Yabancı Dil II 927003 2 0 0 2.0
Toplam 16 6 0 30.0
Dönem 3
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L AKTS
EGT201Öğretim İlke ve Yöntemleri 927001 3 0 0 5.0
ENF.SEÇ.ISeçmeli I 927003 0 0 0 0.0
MZÖ201Müziksel İşitme Okuma Yazma-III 927001 2 2 0 4.0
MZÖ203Piyano-III 927001 1 0 0 2.0
MZÖ205Bireysel Çalgı-III 927001 1 0 0 2.0
MZÖ207Bireysel Ses Eğitimi-III 927001 1 0 0 2.0
MZÖ209Koro-II 927001 2 2 0 4.0
MZÖ211Armoni-Kontrpuan-Eşlik-I 927001 2 0 0 3.0
MZÖ213Geleneksel Türk Halk Müziği 927001 2 0 0 2.0
MZÖ215Okul Çalgıları-III (Gitar-Bağlama-Blokflüt) 927001 0 2 0 2.0
MZÖ217Türk Müziği Tarihi 927001 2 0 0 2.0
Toplam 16 6 0 28.0
Dönem 4
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L AKTS
EGT202Ölçme ve Değerlendirme 927001 3 0 0 3.0
MZÖ202Müziksel İşitme Okuma Yazma-IV 927001 2 2 0 4.0
MZÖ204Piyano-IV 927001 1 0 0 2.0
MZÖ206Bireysel Çalgı-IV 927001 1 0 0 2.0
MZÖ208Bireysel Ses Eğitimi-IV 927001 1 0 0 2.0
MZÖ210Koro-III 927001 2 2 0 4.0
MZÖ212Armoni-Kontrpuan-Eşlik-II 927001 2 0 0 3.0
MZÖ214Geleneksel Türk Halk Müziği Uygulaması 927001 0 2 0 2.0
MZÖ216Okul Çalgıları-IV (Gitar-Bağlama-Blokflüt) 927001 0 2 0 2.0
MZÖ21820.Yüzyıl Müzikleri 927001 2 0 0 2.0
MZÖ220Bilgisayarla Nota Yazımı 927001 2 0 0 4.0
Toplam 16 8 0 30.0
Dönem 5
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L AKTS
EGT301Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 927001 2 2 0 4.0
MZÖ301Müzik İşitme Okuma Yazma-V 927001 2 0 0 3.0
MZÖ303Piyano-V 927001 1 0 0 2.0
MZÖ305Bireysel Çalgı V 927001 1 0 0 2.0
MZÖ307Armoni-Kontrpuan-Eşlik-III 927001 2 0 0 3.0
MZÖ309Koro-IV 927001 1 2 0 3.0
MZÖ311Orkestra Oda Müziği-I 927001 1 2 0 3.0
MZÖ313Geleneksel Türk Sanat Müziği 927001 2 0 0 2.0
MZÖ315Müzik Biçimlerine Giriş 927001 0 2 0 2.0
MZÖ317Eğitim Müziği Dağarı 927001 2 0 0 3.0
MZÖ319Güncel ve Popüler Müzikler 927001 2 0 0 3.0
Toplam 16 8 0 30.0
Dönem 6
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L AKTS
EGT302Sınıf Yönetimi 927001 2 0 0 3.0
MZÖ302Müziksel İşitme Okuma Yazma-VI 927001 2 0 0 3.0
MZÖ304Piyano-VI 927001 1 0 0 2.0
MZÖ306Bireysel Çalgı-VI 927001 1 0 0 2.0
MZÖ308Armoni-Kontrpuan-Eşlik-IV 927001 2 0 0 3.0
MZÖ310Koro-V 927001 1 2 0 3.0
MZÖ312Orkestra Oda Müziği-II 927001 1 2 0 3.0
MZÖ314Geneleksel Türk Sanat Müziği Uygulaması 927001 0 2 0 2.0
MZÖ316Müzik Biçimleri 927001 2 0 0 3.0
MZÖ318Çalgı Bakım Onarım Bilgisi 927001 0 2 0 2.0
MZÖ320Özel Öğretim Yöntemleri-I 927001 2 2 0 4.0
Toplam 14 10 0 30.0
Dönem 7
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L AKTS
EGT401Rehberlik 927001 3 0 0 3.0
MZÖ401Piyano-VII 927001 1 0 0 2.0
MZÖ403Bireysel Çalgı-VII 927001 1 0 0 2.0
MZÖ405Koro-VI 927001 2 2 0 4.0
MZÖ407Orkestra Oda Müziği-III 927001 1 2 0 3.0
MZÖ409Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri 927001 0 2 0 2.0
MZÖ411Özel Öğretim Yöntemleri-II 927001 2 2 0 4.0
MZÖ413Topluma Hizmet Uygulamaları 927001 1 2 0 2.0
MZÖ415Oyun Dans ve Müzik 927001 0 2 0 2.0
MZÖ417Bilimsel Araştırma Yöntemleri 927001 2 0 0 3.0
MZÖ419Okul Deneyimi 927001 1 4 0 3.0
Toplam 14 16 0 30.0
Dönem 8
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L AKTS
EGT402Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi 927001 2 0 0 3.0
MZÖ402Koro ve Yönetimi 927001 0 2 0 3.0
MZÖ404Orkestra/Oda Müziği ve Yönetimi 927001 1 2 0 3.0
MZÖ406Bireysel Çalgı ve Öğretimi 927001 1 0 0 2.0
MZÖ408Okul Öncesi Müzik Eğitiminde Genel Yaklaşımlar 927001 0 2 0 3.0
MZÖ410Eğitim Müziği Besteleme 927001 2 2 0 5.0
MZÖ412Piyano ve Öğretim 927001 1 0 0 2.0
MZÖ414Öğretmenlik Uygulaması 927001 2 6 0 6.0
MZÖ416Özel Eğitim 927001 2 0 0 3.0
Toplam 11 14 0 30.0
YD101 / Yabancı Dil I
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L AKTS
YDİ101 İngilizce I 927001 2 0 0 2.0
YD102 / Yabancı Dil II
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L AKTS
YDİ102 İngilizce II 927001 2 0 0 2.0
ENF.SEÇ.I / Seçmeli I
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L AKTS
ENF101 Temel Bilgi Teknolojileri 927001 3 0 0 4.0