Özel Eğitim Bölümü, Zihin Engelliler Öğretmenliği ve İşitme Engelliler Öğretmenliği olmak üzere 2 anabilim dalından oluşmaktadır. Özel Eğitim Bölümü her iki anabilim dallarında 2001-2002 öğretim yılında kurularak eğitim öğretim faaliyetlerine başlamıştır.
Özel Eğitim Öğretmenliği programından mezun olan öğrenciler Özel Eğitim Öğretmeni olarak lisans diploması alırlar.
Lisans
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM) yerleştirilen öğrenciler ile diğer yükseköğretim kurumlarından Üniversiteye geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik, Yükseköğretim Kurulu ile Senato kararlarına göre yürütülür. Bu öğrencilerin eğitim programlarına intibakları, ilgili birim yönetim kurullarınca yapılır.
Öğrenci herhangi bir lisans ya da ön lisans programından mezun olmuşsa mezun olduğu programda almış olduğu derslerden eşdeğer olanların muafiyetini isteyebilir. Eşdeğer olan derslerin muafiyeti sağlanır.
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
Özel Eğitim Öğretmenliği programı 2006 yılında Özel Eğitim Bölümü bünyesinde açılmıştır. Özel Eğitim Bölümü kadrosunda 2 Öğretim Üyesi, 8 Öğretim Görevlisi ve 1 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır.
Bu program mezunları Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullarda Özel Eğitim Öğretmeni olarak istihdam edilebilmektedirler. Alan mezunları özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde de görev alabilmektedirler.
Bu alan mezunları gerekli şartları sağlayabildikleri taktirde yüksek lisans ya da doktora programlarına devam edebilmektedirler.
Öğrencilerin; bir dersin yarıyıl/yıl sonu veya staj sonu sınavına girebilmeleri için teorik derslerin en az % 70’ine, ders uygulamaları, staj, atölye ve laboratuvarların % 80’ine devamları zorunludur. Her teorik ders için 1 ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılmaktadır. Ara sınav notunun %40' ı ile yarıyıl sonu sınavının %60'ı hesaplanır. Ders başarı notu 60 dır. Üniversitede başarı değerlendirilmesinde 100’lük sistem kullanılır. Puanların 4’lük sistemdeki karşılıkları hesaplanırken Yükseköğretim Kurulunun öngördüğü not dönüşüm tablosu esas alınır: Puan Not Katsayı Derece 92-100 AA 4.00 Pekiyi 84-91 BA 3.50 Pekiyi 76-83 BB 3.00 İyi 68-75 CB 2.50 İyi 60-67 CC 2.00 Orta M Muaf G Geçer 50-59 F3 1.50 Başarısız F4 Başarısız 40-49 DD 1.00 Başarısız 30-39 FD 0.50 Başarısız 0-29 FF 0.00 Başarısız F2 Başarısız-Sınava girmedi F1 0.00 Devamsız
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Kurupelit Kampüsü/Samsun Tel:0(362) 3121919-5412
Bölüm Başkanı Doç. Dr. Salih Rakap
Bu program mezunları Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullarda Özel Eğitim Öğretmeni olarak istihdam edilebilmektedirler. Alan mezunları özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde de görev alabilmektedirler.
Ulusal Düzey Yeterlilikleri 6. Düzey (Lisans) |
Ulusal Alan Yeterlilikleri | Program Çıktıları |
Bilgi | ||
|
|
|
Beceriler | ||
|
|
|
Yetkinlikler | ||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
|
|
|
Öğrenme Yetkinliği | ||
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
|
|
|
Alana Özgü Yetkinlik | ||
|
|
Dönem 0 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EGMB401 | Öğretmenlik Uygulaması I | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 5.0 | 0.0 |
EGMB401 | Öğretmenlik Uygulaması I | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 5.0 | 0.0 |
EGMB402 | Öğretmenlik Uygulaması II | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 5.0 | 0.0 |
EGMB402 | Öğretmenlik Uygulaması II | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 5.0 | 0.0 |
Toplam | 8 | 24 | 0 | 20.0 | 0.0 |
Dönem 1 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ATİ101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 3.0 |
EGGK105 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 3.0 |
EGGK107 | Yabancı Dil I | SDG | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
EGGK109 | Türk Dili I | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 5.0 |
EGGK111 | Bilişim Teknolojileri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 5.0 |
EGMB101 | Eğitime Giriş | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 3.0 |
EGMB103 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 3.0 |
OZAE101 | Özel Eğitim | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 4.0 |
OZAE103 | Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 4.0 |
OZAE103 | Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE103 | Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE103 | Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE103 | Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE101 | Özel Eğitim | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 4.0 |
ÖZE103 | Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 4.0 |
ÖZE103 | Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE105 | Çocuk Gelişimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 4.0 |
ÖZEGT101 | Eğitim Bilimine Giriş | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 4.0 |
ÖZENF101 | Bilgisayar I | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 3.0 | 4.0 |
TYA101 | Türkçe I : Yazılı Anlatım | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 3.0 |
YDİ101 | İngilizce I | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 4.0 |
Toplam | 45 | 2 | 0 | 46.0 | 57.0 |
Dönem 2 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ATİ102 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 3.0 |
EGGK106 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
EGGK108 | Yabancı Dil II | SDG | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
EGGK110 | Türk Dili II | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 5.0 |
EGMB102 | Eğitim Sosyolojisi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 3.0 |
EGMB104 | Eğitim Felsefesi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE102 | Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE102 | Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE102 | Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE102 | Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE102 | Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE104 | İşitme ve Görme Yetersizliği | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE104 | İşitme ve Görme Yetersizliği | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE104 | İşitme ve Görme Yetersizliği | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE104 | İşitme ve Görme Yetersizliği | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE104 | İşitme ve Görme Yetersizliği | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE106 | Çocuk Gelişimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE106 | Çocuk Gelişimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE102 | Öğrenme Güçlükleri ve Özel Yetenek | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 4.0 |
ÖZE104 | İşitme ve Görme Yetersizliği | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE106 | Sağlık Bilgisi ve İlk Yardım | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 4.0 |
ÖZEGT102 | Eğitim Psikolojisi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 4.0 |
ÖZENF102 | Bilgisayar II | Zorunlu | 2 | 2 | 0 | 3.0 | 0.0 |
TSA102 | Türkçe II : Sözlü Anlatım | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 3.0 |
YDİ102 | İngilizce II | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 2.0 |
Toplam | 54 | 2 | 0 | 55.0 | 28.0 |
Dönem 3 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZAE | AE SEÇMELİ (Özel Eğtm) | SDG | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE201 | Erken Çocuklukta Özel Eğitim | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE201 | Erken Çocuklukta Özel Eğitim | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE203 | Uygulamalı Davranış Analizi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE203 | Uygulamalı Davranış Analizi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE203 | Uygulamalı Davranış Analizi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE203 | Uygulamalı Davranış Analizi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE205 | Özel Eğitimde Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE205 | Özel Eğitimde Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE207 | Özel Eğitimde Bütünleştirme | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE207 | Özel Eğitimde Bütünleştirme | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE207 | Özel Eğitimde Bütünleştirme | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE207 | Özel Eğitimde Bütünleştirme | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE209 | Türk İşaret Dili | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE209 | Türk İşaret Dili | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE209 | Türk İşaret Dili | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE201 | Erken Çocuklukta Özel Eğitim | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE201 | Erken Çocuklukta Özel Eğitim | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 4.0 |
ÖZE203 | Uygulamalı Davranış Analizi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 4.0 |
ÖZE203 | Uygulamalı Davranış Analizi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE203 | Uygulamalı Davranış Analizi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE205 | Özel Eğitimde Bütünleştirme | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE205 | Özel Eğitimde Bütünleştirme | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 4.0 |
ÖZE207 | Türk İşaret Dili | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 4.0 |
ÖZE209 | Zihinsel Yetrsizliği Olan Öğrencilerde Kavram Öğretimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 3.0 |
ÖZE211 | OSB Olan Öğrencilerde Temel Becerilerin Kazandırılması | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 3.0 |
ÖZEGT201 | Ölçme ve Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 4.0 |
ÖZEGT203 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 4.0 |
Toplam | 71 | 0 | 0 | 71.0 | 30.0 |
Dönem 4 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZAE024 | ÖG İçin Öğrenme Stratejileri | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE037 | ÖY' de Program Geliştirme | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE202 | Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE202 | Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE202 | Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE202 | Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE202 | Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE204 | Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE204 | Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE204 | Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE204 | Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE206 | Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE206 | Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE206 | Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE206 | Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE208 | Braille Okuma - Yazma | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE208 | Braille Okuma - Yazma | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE208 | Braille Okuma - Yazma | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE208 | Braille Okuma - Yazma | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE210 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem | Zorunlu | 1 | 4 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE210 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem | Zorunlu | 1 | 4 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE210 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem | Zorunlu | 1 | 4 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE202 | Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE202 | Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 4.0 |
ÖZE202 | Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE204 | Özel Eğitimde Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE204 | Özel Eğitimde Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 5.0 |
ÖZE204 | Özel Eğitimde Değerlendirme | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE206 | Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE206 | Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 4.0 |
ÖZE206 | Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE208 | Özel Eğitimde Oyun ve Müzik | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE208 | Özel Eğitimde Oyun ve Müzik | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE208 | Özel Eğitimde Oyun ve Müzik | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE210 | Braille Okuma-Yazma | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE212 | Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin Öğrenme Stratejileri | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 3.0 |
ÖZE214 | Özel Yetenekli Öğrenciler İçin Program Geliştirme | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZEGT202 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem | Zorunlu | 1 | 4 | 0 | 3.0 | 6.0 |
ÖZEGT202 | Özel Eğitim Kurumlarında Gözlem | Zorunlu | 1 | 4 | 0 | 3.0 | 0.0 |
Toplam | 84 | 20 | 0 | 94.0 | 22.0 |
Dönem 5 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZAE301 | Özel Eğitimde Okuma-Yazma Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE301 | Özel Eğitimde Okuma-Yazma Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE301 | Özel Eğitimde Okuma-Yazma Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE303 | Özel Eğitimde Fiziksel Aktivite ve Spor | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE303 | Özel Eğitimde Fiziksel Aktivite ve Spor | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE303 | Özel Eğitimde Fiziksel Aktivite ve Spor | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE303 | Özel Eğitimde Fiziksel Aktivite ve Spor | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE305 | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE305 | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE305 | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE305 | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE309 | Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE309 | Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE309 | Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE309 | Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE301 | Özel Eğitimde Okuma-Yazma Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE301 | Özel Eğitimde Okuma-Yazma Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE301 | Özel Eğitimde Okuma-Yazma Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 4.0 |
ÖZE303 | Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 4.0 |
ÖZE303 | Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE303 | Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE305 | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE305 | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE305 | Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 4.0 |
ÖZE307 | Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 4.0 |
ÖZE307 | Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE309 | Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE309 | Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE309 | Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 4.0 |
ÖZE311 | Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 3.0 |
ÖZE313 | İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknolojiler | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZEGT301 | Sınıf Yönetimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 4.0 |
Toplam | 86 | 0 | 0 | 86.0 | 27.0 |
Dönem 6 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZAE302 | Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE302 | Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE302 | Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE302 | Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE304 | Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE304 | Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE304 | Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE304 | Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE306 | Özel Eğitimde Oyun ve Müzik | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE306 | Özel Eğitimde Oyun ve Müzik | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE306 | Özel Eğitimde Oyun ve Müzik | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE306 | Özel Eğitimde Oyun ve Müzik | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE308 | Özel Eğitimde Aile Eğitimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE308 | Özel Eğitimde Aile Eğitimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE308 | Özel Eğitimde Aile Eğitimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE308 | Özel Eğitimde Aile Eğitimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE310 | Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi | Zorunlu | 1 | 4 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE310 | Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi | Zorunlu | 1 | 4 | 0 | 3.0 | 0.0 |
OZAE310 | Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi | Zorunlu | 1 | 4 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE302 | Özel Eğitimde Aile Eğitimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE302 | Özel Eğitimde Aile Eğitimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 |
ÖZE302 | Özel Eğitimde Aile Eğitimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE304 | Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE304 | Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE304 | Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE306 | Özel Eğitimde Fiziksel Eğitim ve Spor | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE306 | Özel Eğitimde Fiziksel Eğitim ve Spor | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
ÖZE308 | Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE308 | Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE310 | Topluma Hizmet Uygulamaları | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE312 | Çoklu Yetersizliği Olan Öğrenciler ve Eğitimleri | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE314 | Zihinsel Yetersizlikte Davranış Yönetimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZEGT302 | Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi | Zorunlu | 1 | 4 | 0 | 3.0 | 6.0 |
Toplam | 73 | 18 | 0 | 82.0 | 12.0 |
Dönem 7 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EGMB | MB SEÇMELİ | SDG | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
EGMB401 | Öğretmenlik Uygulaması I | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 5.0 | 0.0 |
EGMB401 | Öğretmenlik Uygulaması I | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 5.0 | 0.0 |
OZAE401 | Özel Eğitimde Materyal Tasarımı | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE401 | Özel Eğitimde Materyal Tasarımı | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE401 | Özel Eğitimde Materyal Tasarımı | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE401 | Özel Eğitimde Meslek Etiği | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE403 | Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | Zorunlu | 1 | 2 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZE409 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZEGT401 | Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I | Zorunlu | 2 | 8 | 0 | 6.0 | 0.0 |
ÖZEGT401 | Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I | Zorunlu | 2 | 8 | 0 | 6.0 | 0.0 |
Toplam | 18 | 36 | 0 | 36.0 | 0.0 |
Dönem 8 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EGMB402 | Öğretmenlik Uygulaması II | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 5.0 | 0.0 |
EGMB402 | Öğretmenlik Uygulaması II | Zorunlu | 2 | 6 | 0 | 5.0 | 0.0 |
ÖZE402 | Özel Eğitim Politikaları ve Yasal Düzenlemeler | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
ÖZEGT402 | Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması II | Zorunlu | 2 | 8 | 0 | 6.0 | 0.0 |
ÖZEGT402 | Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması II | Zorunlu | 2 | 8 | 0 | 6.0 | 0.0 |
ÖZEGT406 | Rehberlik | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 5.0 |
ÖZEGT408 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Zorunlu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
Toplam | 14 | 28 | 0 | 28.0 | 5.0 |
EGGK107 / Yabancı Dil I | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GKA107 | Yabancı Dil I(Almanca) | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
GKF107 | Yabancı Dil I(Fransızca) | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
GKİ107 | Yabancı Dil I(İngilizce) | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 3.0 |
EGGK108 / Yabancı Dil II | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GKA108 | Yabancı Dil II (Almanca) | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
GKF108 | Yabancı Dil II (Fransızca) | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
GKİ108 | Yabancı Dil II (İngilizce) | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
OZAE / AE SEÇMELİ (Özel Eğtm) | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZAE001 | Çoklu Yetersizlik ve Eğitimleri | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE002 | Ergenlik ve Cinsel Eğitim | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 | |
OZAE003 | Erken Müdahale Programları | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 | |
OZAE004 | İş ve Meslek Becerilerinin Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE005 | Zy' de Disiplinler Arası çalışma ve İşbirliği | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 | |
OZAE006 | Zy' de Kavram Öğretimi | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 | |
OZAE007 | Zy' de öğretim Uyarlamaları | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 | |
OZAE008 | Zy' de Sosyal Beceri Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE009 | Zy' de Teknoloji Destekli Öğretim | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 | |
OZAE010 | Zy' de Yetişkinliğe Geçiş | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 | |
OZAE011 | Doğal Öğretim Süreci ve Uygulanması | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE012 | Orta ve İleri Düzeyde OSB Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE013 | OSB İçin Alternatif İşletim Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE014 | OSB ' de Davranış Yöntemi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE015 | OSB' de Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE016 | OSB' de Sosyal Beceri Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE017 | OSB' de Teknoloji Destekli Öğretim | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE018 | OSB' de Temel Becerilerin Kazandırılması | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE019 | Yanlışsız Öğretim Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE020 | Yüksek İşlevli OSB Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE021 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE022 | Matematik Güçlüğü; Tanımlama ve Müdahale | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE023 | Okuma Güçlüğü; Tanımlama ve Müdahale | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE024 | ÖG İçin Öğrenme Stratejileri | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE025 | ÖG ve Davranış Bozuklukları | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE026 | ÖG' de Akademik Olmayan Becerilerin Desteklenmesi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE027 | ÖG' de Destek Eğitim Programları | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE028 | ÖG' de Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE029 | ÖG' de Erken Müdahale ve Değerlendirme | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 | |
OZAE030 | Yazma Güçlüğü: Tanımlama ve Müdahale | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE031 | Eleştirel Düşünme Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE032 | ÖY Eğitimine Aile Katılımı | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE033 | ÖY' de Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE034 | ÖY' de Duyuşsal Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE035 | ÖY' de Erken Çocukluk Döneminde Tanılama ve Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE036 | ÖY' de Öğrenme Problemleri ve Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE037 | ÖY' de Program Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE038 | ÖY' de Sosyal, Duygusal ve Akademik Rehberlik | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE039 | ÖY'de Tanılama Modelleri ve Testleri | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE040 | Yaratıcı Düşünme Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE041 | Görme Becelerinin Desteklenmesi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE042 | GY Eğitimine Aile Katılımı | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 | |
OZAE043 | GY İçin Yardımcı Teknolojiler | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE044 | GY Olan Yetişkinler Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE045 | GY' de Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE046 | GY' de Erken Çocukluk Dönemi Eğitimi | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 | |
OZAE047 | GY' de program Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE048 | GY' de Sosyal Beceri Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE049 | İleri Seviye Braille Okuma Yazma | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 | |
OZAE050 | Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE051 | İleri Seviye Türk İşaret Dili | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 | |
OZAE052 | İşitmenin Doğası ve İşitmeye Yardımcı Teknikler | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE053 | İY Eğitimine Aile Katılımı | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE054 | İY ve Dil | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE055 | İY' de Ders Planı Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE056 | İY' de Disiplinler Arası Çalışma ve İşbirliği | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE057 | İY' de Erken Çocukluk Dönemi Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE058 | İY' de İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE059 | İY' de Özel Öğretim Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
OZAE060 | Koklear İmplant ve Dinleme Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |
EGMB / MB SEÇMELİ | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EGMB001 | Açık ve Uzaktan Öğrenme | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB002 | Çocuk Psikolojisi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB003 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB004 | Eğitim Hukuku | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB005 | Eğitim Antropolojisi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB006 | Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB007 | Eğitimde Drama | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB008 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB009 | Eğitimde Program Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB010 | Eğitimde Proje Hazırlama | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB011 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB012 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB013 | Kapsayıcı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB014 | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB015 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB016 | Mikro Öğretim | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB017 | Müze Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB018 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB019 | Öğrenme Güçlüğü | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB020 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB021 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
EGMB022 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 |