Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu
Güzel Sanatlar Fakültesi - Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü

Program Tanımları

Kuruluş

OMU Güzel Sanatlar Fakültesi'ne bağlı olarak kurulan bölümümüze, 2018/2019 eğitim öğretim yılında merkezi sınav sonuçları dahilinde ilk kez öğrenci alınmaya başlanmıştır.Öğrenim süresi 4 yıl olup, mezunlarımıza Lisans diploması verilmektedir. Eğitim-Öğretim süreci örgün olup, atelyelerimizde öğrencilerimizin deneyim süreçleri ile alana özgü bilgi, beceri,tutum ve davranış kazandırılmaktadır.

Kazanılan Derece

ENDÜSRİYEL TASARIM ALANINDA LİSANS DİPLOMALI UZMANLIK. DERECESİ

Derecenin Düzeyi

Lisans

Kabul ve Kayıt Koşulları

Ondokuzmayıs Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinin bir bölümü olarak Endüsriyel Tasarım Bölümüne merkezi sınav (ÖSYM) sistemi ile öğrenci kabul edilmektedir.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin nitelikleri bakımından dünün hayal sınırlarını zorladığı; niceliksel olarak da alabildiğine bir çeşitlilikle takip edilemez bir hıza eriştiği günümüzde birey ve toplum yaşamıyla ilgili öncelikler bu gelişmelere bilişsel-duyuşsal baz oluşturan tasarım kültürü ve bilincinin genel kültürün dinamik bir unsuru olarak anlaşılmasını ve önemsenmesini gerekli kılmaktadır.

Bugün değişik endüstri kollarında robotlar siborglar kullanılmakta; bilgisayar çok karmaşık işler için bile kusursuz ve nicel açıdan insan performans limitlerinin çok üstünde bir işlem hızı ve güvenilirliği ile akla gelebilecek her üretim ve hizmet alanında kullanıma girmiş bulunmaktadır. Sınırsız açılım imkânları taşıyan komputerizasyon iletişim/bilişim teknolojileri çeşitli üretim ulaşım ve uzay teknolojileri ile ara alanlar oluşturmaktadır. Günlük yaşam pratiğinde kısa bir süre öncesinde bile tahmin edilemeyecek değişimlere yol açan bu gelişmeler dünya toplumları arasında da toplumların kendi bünyelerinde de sosyal kültürel ekonomik ve politik dengeleri değiştirebilecek boyutlarıyla sürekli olarak değerlendirilmeleri gereğini gündemde tutmaktadır.

Bu gereklerin belirlediği perspektiften alındığında günümüzde toplumların gelişmişliğini ülkelerin kalkınmışlığını ölçmede ekonomik ve sosyo-kültürel yapının yenileştirilmesindeki trendi geliştirilmesindeki performansı gösteren tespitler önemli görülmektedir. Kalkınma da sosyo-ekonomik unsurlar arasındaki korelasyona dayalı olarak toplumun yeni denge eşiklerine erişmesi şeklinde açıklanmaktadır. Dolayısıyla kalkınma yaşam pratiğince geçerliği onaylanmış yeniliklere bağlıdır. Bu nitelikteki yeniliklere araştırma ve denemelerle varılabilmektedir. Araştırma ve denemenin en güçlü ortak paydasını oluşturduğu gerçekleştirim alanları sanat bilim ve teknolojidir. Hemen bu noktada değinilmesi gereken bir gerçekleştirim alanı da bunların arakesitlerinde dolaşan ve ana birleşke niteliği taşıyan tasarım’dır. Tasarım geniş bir bilgi ve beceri spektrumu gerektiren geri bildirimlere açık yeni beğeni ve kullanım ölçütlerinin oluşturulduğu interdisipliner ve multidisipliner bir çaba alanı olmasından ötürü spesifik bilgilerin önemli olduğu uzmanlık alanlarından çok daha eleştirel ve prestijli bir etkinlik olarak değerlendirilmektedir. İcatta olduğu gibi farkındalık yaratma sorun sınırlama önerme alternatif çözümler üretme süreci olarak konu hakkında bir fikir edinmenin en kapsamlı yolu olarak görülmektedir. Zira imgeleme dayanması ve kurgusal özelliklerine bağlı olarak sanat bilim ve teknoloji ile içiçedir. Bu alanlarla ilgisi de tek doğrultulu ve durağan olmayıp çok yönlü sarmal ve devingendir.

Yeniklikler çağın kuramsal felsefi estetiksel yaklaşımları ve entellektüel birikimi ile karşılıklı etkileşim içinde birbirlerini geliştirerek varlıklarını sürdüren dolayısıyla organik bir bütünlük oluşturan bu gerçekleştirim ve paylaşım alanlarında ortaya konan vargılarla bulgularla ürünlerle topluma mal olurlar ve değişik yansıma süreçleri geçirerek kollektif bilincin gelişmesini yeni boyutlar kazanmasını sağlarlar. Bu bakımdan da sosyo-ekonomik sosyo-kültürel psiko-sosyal ve sosyo-politik bir güç sistemi oluştururlar.

Bilişim ve iletişim teknolojilerine bağlı olarak giderek ivmesi artan küreselleşme sürecinin öncesine hiç benzemeyen yeni denge şartlarını oluşturduğu yarının dünyasında var olabilme varlığını kabul ettirebilme “yeni” ve “yenilikler”in takipçisi taklitçisi olmakla değil yaratıcısı ve yöneteni olmakla mümkün olacaktır. İncelendiğinde görüleceği üzere günümüze yaklaştıkça nitelikleri öncekilerle karşılaştırılamayacak kadar yükselen sayıları ve çeşitliliği algoritmik bir artış gösteren yeniliklerin görüldüğü bilim-sanat-teknoloji-tasarım ve düşünce tarihi adeta bu yargının dayandığı kanıtların tarihidir.

Bu gerçeğin anlaşılması özümsenmesi ve kalkınma için zihniyet ekseni olarak alınması yüksek bir stratejik değer taşımaktadır. Geleceğin dünyasında güçlü ve bağımsız bir ülke mutlu ve zinde bireylerden oluşan gelişmiş ve müreffeh bir toplum olarak insanlığa uygarlığa ve evrensel değerlere katkıda bulunabilmemiz buna bağlıdır.

Bu bağlamda ülkemizin kalkınmasına hız kazandıracak stratejik önceliği olan en önemli adım yeni kuşakların geleceğin dünyasında gündem belirleyecek yeniliklerin yaratıcısı nitelikli insanlar olarak yetiştirilmesine yönelik eğitim-öğretim düzenlemeleri olacaktır. Bu öngörümüz eğitim sistemimizin her kademesini ve her alanını kapsamaktadır.

Alanı ve yöneldiği kişi/grup/kitle özellikleri ne olursa olsun bir eğitim-öğretim etkinliğinin genel olarak üç temel fonksiyonu yerine getirmesi öngörülür. Özetle bunlar: 1-Bilgi 2-Beceri 3-Tavır/Tutum/Davranış kazandırmak ve geliştirmek şeklinde sıralanır. İlk ikisi üçüncüsünde pratik bir değer ve doğrultu kazanır. Gözlemci düşünen imgeleyen sorgulayan yorumlayan araştırmayı bir davranış özelliği olarak içselleştirmiş nitelikli yaratıcı insan tipinin yetiştirilmesi bu fonksiyonların üçünü de sarmal bir bütünlükte yerine getirecek eğitim/öğretim uygulamalarıyla sağlanabilir.

Kalkınmanın ön koşulu olan bu başarı bilimsel ve teknolojik başarıyı; bu da endüstriyel başarı ve bağımsızlığı getirecektir. Teknolojik alt yapısı dışa bağımlı endüstri ve lisans anlaşmalarına dayalı endüstriyel üretimle özlenen kalkınmanın olmadığı ve olamayacağı görülmelidir. Türk endüstrisinin karşı karşıya bulunduğu ve gelecekte de hep gündeminde olacak temel problem dünya pazarlarında giderek artan rekabet gücüne erişmesi ve bunu geliştirmesidir. Bu gücün ana dinamiğini endüstriyel tasarımın küresel ölçekte giderek artan öneminin de gösterdiği gibi tasarımcı oluşturmaktadır.

Bir akademik birim olarak felsefi ilkesel stratejik temel kabulleri ve ufku böylece özetlenebilecek yaklaşımımız ülkesel ve bölgesel kalkınmamızda bilimsel ve teknolojik düzey ekonomi niteliksel ve niceliksel parametreler açısından endüstriyel gelişme uluslararası ilişkiler ve ticaret gibi global düzeyde temel gösterge alanlarının geleceğin dünyasında korelasyonunun tasarımını da içermektedir.

Bu tasarımın uygulama imkânlarına kavuşturularak çıktılarının yaşam pratiğine geçirilebilmesi için büyük bir bölge üniversitesi olan üniversitemizin kuruluş çalışmaları hızla devam eden Güzel Sanatlar Fakültesi’nde bir “Endüstriyel Tasarım Bölümü”nün açılması ehemmiyet arz etmektedir.

Program Profili

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Programdan mezun olan bireyler tasarımcı olarak serbest çalışabilecekleri gibi, lisansüstü eğitim alarak akademisyen olabilirler. Pedagojik formasyon tamamlayarak teknoloji ve tasarım eğitimcisi olma olanaklarına kavuşabilirler. Ayrıca endüstriyel tasarımcı, ürün tasarımcısı, eşya tasarımcı, moda tasarımcısı, iç mekan tasarımcısı, eğitim araçları tasarımcısı, aksesuar ve takı tasarımcısı gibi birçok tasarım alanında endüstri içinde iş imkanı bulabilirler.

Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu arasında 28/7/1998 tarihinde imzalanmış Öğretmenlik Uygulaması'na İlişkin Koordinasyon ve İşbirliği Protokolü'ne bağlı olarak öğrenciler Lisans sürecinde iken ya da mezun olduktan sonra Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı'na katılıp uygun koşullarda tamamladıklarında öğretmenlik mesleği için başvuru hakkı elde edebileceklerdir. Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına ilişkin Usul ve Esaslar için daha ayrıntılı bilgi edinebilmek amacıyla http://egitim.omu.edu.tr/pedagojik-formasyon-programi/557/ web sayfası ziyaret edilebilir.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Mezunlarımızın lisansüstü eğitim alarak akademisyen olabilmektedir.

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

En az bir vize ve 1 final sınavı yanında derslerin niteliklerine göre uygulama, proje çalışması, prototip gibi çalışmalar istenebilir. Vize sınavının %40'ı ve final sınavının %60'ının ortalaması başarı notu olup, sınıf içi bağıl değerlendirme yapılmaktadır.

Mezuniyet Koşulları

Bölümümüz 8 yarıyıllık sürede 51 ders okutulmaktadır. Bu derslerden biri Staj (kredisizdir), 6’sı (5 İ) dersleri, 9’u Seçmeli ve 36’sı bölüm ana Derslerinden oluşmaktadır.
Bu derslerin, 85’iteorik, 34’ü uygulama +10’u staj olmak üzere: 8 yarı yılda haftalık saati 129’dur.
Öğrencilerimiz mezun olurken, 140 ulusal kredi ve 240 ACTS almış olmaları gerekmektedir.
Bu kredilerin 12’si 5 İ (Atatürk İlke ve İkılap Tarihi, Türk Dili ve Yabancı Dil) derslerine aittir.
Bölüm Ders Kredi toplamı: 128’dir.
Söz konusu KREDİ/ACTS'i başarıyla tamamlayan öğrencilerimiz Lisans diplomasını almaya hak kazanırlar.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

Tam Zamanlı

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Dr. Öğretim Üyesi Sadık ŞENER

Bölüm Olanakları

Daha da donanım olarak iyileştirilebilir olmakla birlikte Alana özgü atelyemiz, bilgisayar labratuarımız mevcuttur. Diğer bölüm öğrencileri gibi tüm öğrencilerimiz üniversitemiz ve fakültemiz dahilinde her türlü sosyal alandan faydalanabilmektedir.

Program Çıktıları

  1. Gözlem yapma, problem tanımlama, ayrıştırma ve çözme bilgi ve becerileri.
  2. Tasarım sürecinin her aşamasında her yönüyle araştırma, bilgi toplama ve analizinin temel yöntemlerini uygulayabilme becerisi.
  3. Tasarım çözümlerini yazılı, sözlü ve görsel olarak sunma ve aktarma (2B, 3B).
  4. Kullanım değeri olan ürün ve sistemlere yönelik tasarım konseptleri oluşturma becerileri.
  5. Tasarım odaklı araştırmanın sonuçlarını planlama, yönetme ve değerlendirme.
  6. Verili bir süre içinde yeterli sayıda ve nitelikte konsept seçeneği üretme ve geliştirme becerileri.
  7. Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye katkıda bulunacak ürünlerin tasarımına katkıda bulunmak.
  8. 3 boyutlu model ve prototip yapımına yönelik temel bilgi ve becerisi.
  9. Kullanıcıyı ve kullanım süreçlerini anlamaya yönelik araştırma bilgi ve becerisi.
  10. Kullanıcının fiziksel, psikolojik, ergonomik, kültürel ve sosyal ihtiyaçlarına kavrama becerisi.
  11. Toplumsal, kurumsal, bireysel ve bağlamsal farklılıklara karşı farkındalık ve duyarlılık.
  12. Malzemeleri tanıma, değerlendirebilme, seçebilme ve kullanabilme bilgi ve becerisi.
  13. Çağdaş imalat yöntemleri konusunda bilgilenme.
  14. Tasarım proje sürecini planlama ve yönetme becerisi.
  15. Farklı disiplinlerden uzmanlarla ekip içinde etkin çalışabilme becerisi.
  16. Yeni Program Çıktısı

Düzey/Alan/Program Gösterimi

Ulusal Düzey Yeterlilikleri
6. Düzey (Lisans)
Ulusal Alan Yeterlilikleri Program Çıktıları
Bilgi
  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
Beceriler
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Gözlem yapma, problem tanımlama, ayrıştırma ve çözme bilgi ve becerileri.
  • Tasarım sürecinin her aşamasında her yönüyle araştırma, bilgi toplama ve analizinin temel yöntemlerini uygulayabilme becerisi.
  • Tasarım çözümlerini yazılı, sözlü ve görsel olarak sunma ve aktarma (2B, 3B).
  • Kullanım değeri olan ürün ve sistemlere yönelik tasarım konseptleri oluşturma becerileri.
  • Tasarım odaklı araştırmanın sonuçlarını planlama, yönetme ve değerlendirme.
  • Verili bir süre içinde yeterli sayıda ve nitelikte konsept seçeneği üretme ve geliştirme becerileri.
  • Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye katkıda bulunacak ürünlerin tasarımına katkıda bulunmak.
  • 3 boyutlu model ve prototip yapımına yönelik temel bilgi ve becerisi.
  • Kullanıcıyı ve kullanım süreçlerini anlamaya yönelik araştırma bilgi ve becerisi.
  • Kullanıcının fiziksel, psikolojik, ergonomik, kültürel ve sosyal ihtiyaçlarına kavrama becerisi.
  • Toplumsal, kurumsal, bireysel ve bağlamsal farklılıklara karşı farkındalık ve duyarlılık.
  • Malzemeleri tanıma, değerlendirebilme, seçebilme ve kullanabilme bilgi ve becerisi.
  • Çağdaş imalat yöntemleri konusunda bilgilenme.
  • Tasarım proje sürecini planlama ve yönetme becerisi.
  • Farklı disiplinlerden uzmanlarla ekip içinde etkin çalışabilme becerisi.
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
  • Yeni Program Çıktısı

Müfredat

T:Teorik,U:Uygulama, L:Laboratuar
Dönem 0
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
GSS-3.Seçmeli Ders Grubu III SDG 0 0 0 2.0 0.0
Toplam 0 0 0 2.0 0.0
Dönem 1
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
ATİ101Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I Zorunlu 2 0 0 2.0 0.0
ETA101Endüstriyel Tasarıma Giriş I Zorunlu 2 0 0 2.0 5.0
TDİ101Türk Dili I Zorunlu 2 0 0 2.0 0.0
YD101Yabancı Dil I SDG 2 0 0 2.0 0.0
Toplam 8 0 0 8.0 5.0
Dönem 2
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
ETA102Endüstriyel Tasarıma Giriş II Zorunlu 2 0 0 2.0 0.0
GSF102Temel Tasarım II Zorunlu 4 2 0 5.0 0.0
GSF104Perspektif II Zorunlu 2 2 0 3.0 0.0
GSF106Çizim II Zorunlu 2 2 0 3.0 6.0
Toplam 10 6 0 13.0 6.0
Dönem 3
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
ETA201Endüstriyel Tasarım I Zorunlu 4 2 0 5.0 0.0
ETA203Dijital Ortamda Tasarım Zorunlu 2 2 0 3.0 0.0
ETA205Görsel Anlatım Teknikleri I Zorunlu 2 2 0 3.0 0.0
ETA207Malzeme Bilgisi Zorunlu 2 2 0 2.0 0.0
Toplam 10 8 0 13.0 0.0
Dönem 4
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
ETA202Endüstriyel Tasarım II Zorunlu 4 2 0 5.0 0.0
ETA2043B Modelleme Zorunlu 2 2 0 3.0 0.0
ETA206Görsel Anlatım Teknikleri II Zorunlu 2 2 0 3.0 0.0
ETA208Üretim Teknolojileri Zorunlu 2 0 0 2.0 0.0
Toplam 10 6 0 13.0 0.0
Dönem 5
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
ETA301Endüstriyel Tasarım III Zorunlu 4 2 0 5.0 0.0
ETA303Model Yapımı I Zorunlu 2 2 0 3.0 0.0
ETA305Tasarım Tarihi I Zorunlu 2 0 0 2.0 0.0
ETA307Tasarım Felsefesine Giriş Zorunlu 2 0 0 2.0 0.0
Toplam 10 4 0 12.0 0.0
Dönem 6
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
ETA302Endüstriyel Tasarım IV Zorunlu 4 2 0 5.0 0.0
ETA304Model Yapımı II Zorunlu 2 2 0 3.0 0.0
ETA306Tasarım Tarihi II Zorunlu 2 0 0 2.0 0.0
ETA308Tasarım Kuram ve Yöntemleri Zorunlu 2 0 0 2.0 0.0
ETA310Staj Zorunlu 0 0 0 0.0 0.0
GSS-6Seçmeli Ders Grubu VI SDG 0 0 0 0.0 0.0
Toplam 10 4 0 12.0 0.0
Dönem 7
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
ETA401Endüstriyel Tasarım V Zorunlu 4 2 0 5.0 0.0
ETA403Mezuniyet Proje Geliştirme Zorunlu 2 4 0 4.0 0.0
ETA405Fikri Mülkiyet Hakları Zorunlu 2 0 0 2.0 0.0
ETA407Pazarlama Stratejileri Zorunlu 2 0 0 2.0 0.0
ETA409Sanat ve Tasarımda Aktüalite Zorunlu 2 0 0 2.0 0.0
Toplam 12 6 0 15.0 0.0
Dönem 8
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
ETA402Endüstriyel Tasarım VI Zorunlu 4 2 0 5.0 0.0
ETA404Mezuniyet Proje Uygulama Zorunlu 2 4 0 4.0 0.0
ETA406Sanayi Sosyolojisi Zorunlu 2 0 0 2.0 0.0
ETA408İşletmecilik Zorunlu 2 0 0 2.0 0.0
ETA410Sibernetik Zorunlu 2 0 0 2.0 0.0
Toplam 12 6 0 15.0 0.0

Seçmeli Ders Grupları (SDG)

YD101 / Yabancı Dil I
Ders Kodu Ders Adı T U L Kredi AKTS
YDA101 Almanca I 2 0 0 2.0 0.0
YDF101 Fransızca I 2 0 0 2.0 0.0
YDİ101 İngilizce I 2 0 0 2.0 0.0
GSS-6 / Seçmeli Ders Grubu VI
Ders Kodu Ders Adı T U L Kredi AKTS
GSS310 Animasyon Atelye Uygulamaları 2 2 0 3.0 0.0
GSS312 Endüstri Ürünleri Tasarım Atölye Uygulamaları 2 2 0 3.0 0.0
GSS314 Cam Atelye Uygulamaları 2 2 0 3.0 0.0
GSS316 Endüstriyel Seramik Tasarım 2 2 0 3.0 0.0
GSS318 Üç Boyutlu Modelleme 2 0 0 2.0 0.0
GSS320 Sanat Yönetimi 2 0 0 2.0 0.0
GSS322 Sanat ve Çevre 2 0 0 2.0 0.0
GSS324 Sanat ve Tasarımda Aktüalite 2 0 0 2.0 0.0
GSS326 Teknoloji Okuryazarlıkları 2 0 0 2.0 0.0
GSS328 Mesleki İngilizce 2 0 0 2.0 0.0
GSS330 Seramik Heykel Tasarımı II 2 2 0 3.0 0.0
GSS332 Endüstriyel Örgüt Psikolojisi 2 0 0 2.0 0.0
GSS334 Reklam Analizi 2 0 0 2.0 0.0
GSS336 Stop Motion Animasyon 2 0 0 2.0 0.0
GSS338 Türk Resim Sanatı 2 0 0 2.0 0.0
GSS340 Çamur Tornasında Tasarım 2 2 0 3.0 0.0
GSS342 Füzyon Teknikleri 2 2 0 3.0 0.0
GSS344 İspanyolca 2 0 0 2.0 0.0
GSS346 İnfografik 2 2 0 3.0 0.0