Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu
Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Yabancı Diller Eğitimi

Program Tanımları

Kuruluş

Ondokuzmayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü 2547 sayılı
Yüksek Lisans Öğretim Kanunu gereğince 1985-1986 Eğitim Öğretim yılında yüksek lisans eğitimine başlamıştır.

Kazanılan Derece

Yüksek Lisans
Bölümün yada ilişkili olan diğer bölümlerin yüksek lisans programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik ( AKTS karşılığı) ders alan, seminer ve uzmanlık alan dersi ile tez çalışmasını başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri Alman Dili Eğitimi alanında yüksek lisans diploması almaya ve alanında uzman olmaya hak kazanmış olur.

Derecenin Düzeyi

Yüksek Lisans

Kabul ve Kayıt Koşulları

Yüksek Lisans Programına başvuracak öğrencilerin lisans diplomasına sahip olmaları, ALES’ten en az 55 almaları ve öğrenim görecekleri yabancı dilde ÜDS’den en az 70 almaları gerekmektedir.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

yok

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Yüksek Lisans programı toplam 24 krediden az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer ve uzmanlık alan dersi ile tez çalışmasından oluşur. Ders geçme notu yüksek lisansta 2.50 dir. Yüksek Lisans öğrencilerinin mezuniyeti için genel not ortalamaları
en az 2.50 olması ve tezini başarı ile savunmuş olmaları gerekmektedir.

Program Profili

Alman Dili Eğitimi Yüksek Lisans Programının öncelikli hedefi öğrencileri Alman dilinin öğretimi, Alman edebiyatı, Alman kültürü,
dilbilim, çeviribilim gibi alanlarda uzmanlaşmalarını sağlayarak geniş bir bilgi birikimi kazanmalarına olanak sunmaktır. Ayrıca
Yüksek Lisans Programı ile amaçlanan öğrencilerin kuramsal bilgilerini uygulama alanları ile birleştirebilmeleri ve araştırmalar
yapmaya başlamalarıdır

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

yüksek lisans programımızdan mezun olanlar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda uzman öğretmen olma hakkına sahiptir. mezunlarımız halen araştırma görevlisi, okutman olarak görev yapmaktadırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bölümün Yüksek Lisans Programını bitiren öğrenciler Doktora programına başvurma hakkına sahip olurlar.

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için bir ara sınav veya bu sınavın yerine sayılan ödevin % 40’ı ile yarıyıl sınav puanının % 60 ‘ı uygulanmaktadır

Mezuniyet Koşulları

Bölümün Yüksek Lisans programında mevcut olan derslerden
yeterli kredilik (24 Kredi) ders alan ve tümünü başarıyla
tamamlayıp 4.00 üzerinden en az 2.50 ağırlıklı not ortalaması elde eden, seminer dersini alan ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Alman Dili Eğitimi alanında yüksek lisans diploması verilir.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )

Tam Zamanlı

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres Ondokuzmayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Telefon +90 362 312 19 19
E-Posta mcolak@omu.edu.tr
Web http://egitim.omu.edu.tr/yabanci-diller-egitimi-bolumu/377/

Bölüm Olanakları

Alman Dili Eğitimi Bölümü Ondokuzmayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kurupelit Kampüsündeki binada hizmet vermektedir.
Bölümde 3 Profesör, 1.doçent.d.r 1Yardımcı Doçent, 2 Öğretim Görevlisi, 1 Uzman Öğretim Görevlisi, ve 1 Okutman ve 2 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır. Akademik Personele ait 10 oda bulunmaktadır. Ayrıca bölüm öğrencilerinin yararlanabileceği 2 si teknoloji sınıfı olan toplam 5 derslik, 1 Bölüm Kütüphanesi ve Alman Kültür Merkezinin kurduğu bir ders materyalleri ve teknoloji odası bulunmaktadır.

Program Çıktıları

  1. Öğretmenlik ve akademisyenlik bilinci ve bilgisi artırmak
  2. Dili çağdaş yöntem ve tekniklerin yardımıyla en iyi şekilde öğretebilme bilgisine sahip olmak
  3. Dili farklı yaş gruplarına uygun yöntem ve tekniklerle öğretebilmek
  4. Dil araştırmalarına yönelik olarak disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmek
  5. Dilbilim, dil öğretimi ve Edebiyat alanında öğretim teknik ve materyalleri geliştirebilecek bilgi ve beceriye sahip olmak
  6. Edebi, kültürel ve dilbilimsel çalışmalara farklı yaklaşımları inceleyip bunları mesleki gelişiminde kullanabilmek
  7. Gerek bağımsız gerek diğer meslektaşlarıyla araştırma ve yayın faaliyetleri yürütebilmek
  8. Edindiği bilgileri, dille ilgili konularla ilgili araştırmalarda uygulayabilmek ve sonuçlarını analiz etmek
  9. Konferans, seminer ve sempozyumlarda bilimsel sunumlar yapabilmek
  10. Sosyal, edebi ve kültürel alanlarda araştırma faaliyetlerinin esaslarını kavramak
  11. Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmek
  12. Yaş gruplarına uygun öğretim malzemeleri hazırlayıp uygulayabilmek
  13. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayabilmek ve bilgilerinin güncelliğini sağlamak

Düzey/Alan/Program Gösterimi

Ulusal Düzey Yeterlilikleri
7. Düzey (Yüksek Lisans)
Ulusal Alan Yeterlilikleri Program Çıktıları
Bilgi
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
  • Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
  • Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
  • Öğretmenlik ve akademisyenlik bilinci ve bilgisi artırmak
  • Dili çağdaş yöntem ve tekniklerin yardımıyla en iyi şekilde öğretebilme bilgisine sahip olmak
Beceriler
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır , bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
  • Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
  • Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
  • Dili farklı yaş gruplarına uygun yöntem ve tekniklerle öğretebilmek
  • Dil araştırmalarına yönelik olarak disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilmek
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
  • Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
  • Sosyal, edebi ve kültürel alanlarda araştırma faaliyetlerinin esaslarını kavramak
  • Dilbilim, dil öğretimi ve Edebiyat alanında öğretim teknik ve materyalleri geliştirebilecek bilgi ve beceriye sahip olmak
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir veöğrenmeyi yönlendirir.
  • Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
  • Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilmeli ve etkin iletişim sağlayabilmek
  • Edebi, kültürel ve dilbilimsel çalışmalara farklı yaklaşımları inceleyip bunları mesleki gelişiminde kullanabilmek
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
  • Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
  • Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
  • Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Yaş gruplarına uygun öğretim malzemeleri hazırlayıp uygulayabilmek
  • Gerek bağımsız gerek diğer meslektaşlarıyla araştırma ve yayın faaliyetleri yürütebilmek
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
  • Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
  • Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
  • Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayabilmek ve bilgilerinin güncelliğini sağlamak
  • Edindiği bilgileri, dille ilgili konularla ilgili araştırmalarda uygulayabilmek ve sonuçlarını analiz etmek

Müfredat

T:Teorik,U:Uygulama, L:Laboratuar
Dönem 1
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L AKTS
ALE613Dil Öğretiminde Yaklaşımlar, Teknik ve Yöntemler 927001 3 0 0 7.5
ALE617Yazınbilim ve Almanca Öğretimi 927001 3 0 0 7.5
EBE-1Seçmeli Dersler 927003 0 0 0 30.0
YDE601Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik 927001 3 0 0 0.0
Toplam 9 0 0 45.0
Dönem 2
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L AKTS
ALE604Almanca Öğretiminde Edebi Metinler 927001 3 0 0 7.5
ALE608Almanca Öğretiminde Meteryal Değerlendirme ve Uygulama 927001 3 0 0 7.5
EBE-2Seçmeli Dersler 927003 0 0 0 30.0
EBESYLSeminer 927001 0 0 0 0.0
EBUA100Uzmanlık Alan Dersi 927001 4 0 0 0.0
YDE601Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik 927001 3 0 0 0.0
Toplam 13 0 0 45.0
Dönem 3
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L AKTS
EBETZTez 927001 0 0 0 30.0
EBUA100Uzmanlık Alan Dersi 927001 4 0 0 0.0
Toplam 4 0 0 30.0
Dönem 4
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L AKTS
EBETZTez 927001 0 0 0 30.0
EBUA100Uzmanlık Alan Dersi 927001 4 0 0 0.0
Toplam 4 0 0 30.0
EBE-1 / Seçmeli Dersler
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L AKTS
ALE601 Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenme Stratejileri 927001 3 0 0 0.0
ALE602 Dil Öğrenme Psikolojisi 927001 3 0 0 0.0
ALE603 Yabancı Dil Öğretiminde Beceri Geliştirme 927001 3 0 0 7.5
ALE605 Oyunlarla Dil Öğretimi 927001 3 0 0 0.0
ALE606 Çeviri Eğitiminde Sorunlar ve Çözümler 927001 3 0 0 0.0
ALE607 Karşılaştırmalı Çocuk ve Gençlik Edebiyatı 927001 3 0 0 7.5
ALE609 Dilbilimsel Araştırma Yöntemleri 927001 3 0 0 7.5
ALE610 Çağdaş Alman Edebiyatı 927001 3 0 0 0.0
ALE611 Uygulamalı Dilbilim ve Almanca Öğretimi 927001 3 0 0 7.5
ALE612 Çevirimbilim ve Çeviri Teknikleri 927001 3 0 0 0.0
ALE614 Dramatik Türler ve Öğretimi 927001 3 0 0 0.0
ALE615 Dil Öğretiminde Kısa Öykü 927001 3 0 0 6.0
ALE616 Dil Öğretiminde Anlambilim 927001 3 0 0 7.5
ALE618 Dil Öğretiminde Masal 927001 3 0 0 7.5
ALE619 Almanca Öğretiminde Dil Kültür Etkileşimi 927001 3 0 0 6.0
ALE620 Almanca Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme 927001 3 0 0 0.0
YDE601 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik 927001 3 0 0 0.0
EBE-2 / Seçmeli Dersler
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L AKTS
ALE601 Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenme Stratejileri 927001 3 0 0 0.0
ALE602 Dil Öğrenme Psikolojisi 927001 3 0 0 6.0
ALE603 Yabancı Dil Öğretiminde Beceri Geliştirme 927001 3 0 0 0.0
ALE605 Oyunlarla Dil Öğretimi 927001 3 0 0 0.0
ALE606 Çeviri Eğitiminde Sorunlar ve Çözümler 927001 3 0 0 6.0
ALE607 Karşılaştırmalı Çocuk ve Gençlik Edebiyatı 927001 3 0 0 0.0
ALE609 Dilbilimsel Araştırma Yöntemleri 927001 3 0 0 0.0
ALE610 Çağdaş Alman Edebiyatı 927001 3 0 0 6.0
ALE611 Uygulamalı Dilbilim ve Almanca Öğretimi 927001 3 0 0 0.0
ALE612 Çevirimbilim ve Çeviri Teknikleri 927001 3 0 0 6.0
ALE614 Dramatik Türler ve Öğretimi 927001 3 0 0 6.0
ALE615 Dil Öğretiminde Kısa Öykü 927001 3 0 0 0.0
ALE616 Dil Öğretiminde Anlambilim 927001 3 0 0 0.0
ALE618 Dil Öğretiminde Masal 927001 3 0 0 0.0
ALE619 Almanca Öğretiminde Dil Kültür Etkileşimi 927001 3 0 0 0.0
ALE620 Almanca Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme 927001 3 0 0 6.0
YDE601 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik 927001 3 0 0 0.0