2012-2013 Öğretim Yılından itibaren Yüksek Lisans Programı açılmış ve birinci yarıyılda 20 ikinci yarı yılda 8 öğrencinin kaydı yapılarak eğitime başlanmıştır. Program başkanlığını Prof. Dr. Dursun Ali AKBULUT üstlenmiştir.
Yüksek Lisans mezunu
Yüksek Lisans
Eğitim fakültelerinin Tarih Öğretmenliği Anabilim Dalı mezunları ile Fen-Edebiyat ve Edebiyat Fakültelerinin pedagojik formasyon almış mezunları başvuruda bulunabilmektedirler.
Eğitim fakültelerine bağlı Tarih öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ya da Fen Edebiyat Fakültelerine bağlı Tarih bölümlerinde lisans eğitimi almış olanlar bu alana başvuruda bulunabilirler. Alan dışı olarak kabul edilen öğrenciler bilimsel hazırlık dersi alırlar. Programda ders muafiyeti yoktur.
Adaylar lisans mezunu olmak, ALES'ten istenilen düzeyde puan almış olmak şartlarını yerine getirmek suretiyle alanda eğitim hakkını elde ederler.
Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı ile tarih eğitimi alanında öğretim elemanı ve akademisyen yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Tarih öğretiminde yaklaşımlar, araştırma yöntem ve teknikleri, istatistik ve uygulamaları, materyal geliştirme, öğretmenin kişisel ve mesleki gelişimi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Sorunlu derslerin yanında öğrencilerin tercihlerine göre seçebilecekleri seçmeli dersler de bulunmaktadır.
Anabilim dalımız henüz mezun vermemiştir. Ancak programı başarıyla tamamlayanlar, üniversitelerde açılan Araştırma Görevlisi ve Okutman kadrolarına başvurabilirler. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığında, Başbakanlık Osmanlı Arşivi, Dışişleri Bakanlığı, Vakıflar Genel Müdürlüğü ve Müze Arşivlerinde çalışabilirler.
Programı bitirenler Doktora Programına başvurabilirler.
Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri de dikkate alınarak ilgili kurullarca Rektörlüğe önerilir. Ayrıca, dersin öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili kaynakları ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapar.
Derslerin, seminerin ve Yüksek Lisan tezinin başarı ile tamamlanması.
Tam Zamanlı
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Dursun Ali AKBULUT
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Tarih Anabilim Dalı
Kurupelit/SAMSUN
AKTS Koordinatörü: Yrd. Doç. Dr. Merve Görkem ZEREN
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Coğrafya Anabilim Dalı
Kurupelit/SAMSUN
Öğrenciler, Fakülte ve Üniversite bünyesinde bulunan kütüphanelerden faydalanır, yerleşke içerisinde bulunan çeşitli birimler vasıtasıyla sağlık, yeme içme gibi ihtiyaçlarını giderirler, ayrıca sportif faaliyetlerde de bulunabilirler.
Ulusal Düzey Yeterlilikleri 7. Düzey (Yüksek Lisans) |
Ulusal Alan Yeterlilikleri | Program Çıktıları |
Bilgi | ||
|
|
|
Beceriler | ||
|
|
|
Yetkinlikler | ||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
|
|
|
Öğrenme Yetkinliği | ||
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
|
|
|
Alana Özgü Yetkinlik | ||
|
|
|
Dönem 1 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EBE-1 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
TSB601 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 30.0 |
Dönem 2 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EBE-2 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
EBESYL | Seminer | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 |
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 |
TSB601 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
Toplam | 7 | 0 | 0 | 3.0 | 30.0 |
Dönem 3 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 |
Toplam | 4 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
Dönem 4 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 |
Toplam | 4 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
EBE-1 / Seçmeli Dersler | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2501036602012 | Tarih Öğretimi İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036612012 | Ortaöğretim Tarih Programlarının İncelenmesi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
2501036632012 | Edebi Metinlerde Tarih Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
2501036642012 | Türk Eğitim Sistemi ve Sorunları | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036652012 | Sosyal Bilimlerde İstatistik | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
2501036662012 | Tarih Öğretimi Araştırmaları | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036672012 | Türk Eğitim Sisteminin Tarihsel Gelişimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
2501036682012 | Tarih ve Monografi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036692012 | Tarih Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
2501036702012 | Eğitimde Program Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036712012 | Tarih ve Sosyoloji | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
2501036722012 | Eğitim Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036732012 | Türk Yenileşme Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
2501036742012 | Türk Anayasa Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036752012 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
2501036762012 | Siyasal Düdşünceler Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036772012 | Türk Kültür Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
2501036782012 | Türk Tarihinin Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036792012 | Xıx.Yüzyıl Osmanlı Siyasi Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
2501036802012 | Yakın Çağda Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036812012 | Osmanlı Sosyo-Ekonomik Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
2501036822012 | Osmanlıca Tarih Metinleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036832012 | Modern Dünya Tarihi ve Türkiye | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
TRE603 | Tarih Öğretimi İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
TRE606 | Milli Eğitim Programlarında Atatürkçülük Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
TRE608 | Türk Eğitim Sistemi ve Sorunları | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
TRE611 | Türk Eğitim Sisteminin Tarihsel Gelişimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
TRE617 | Türk Yenileşme Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 6.0 | |
TRE618 | Türk Anayasa Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 6.0 | |
TRE620 | Siyasal Düşünceler Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 6.0 | |
TRE621 | Türk Kültür Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 6.0 | |
TRE622 | Türk Tarihinin Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
TRE624 | Yakın Çağda Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyet | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 6.0 | |
TRE626 | Osmanlıca Tarih Metinleri | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 6.0 |
EBE-2 / Seçmeli Dersler | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2501036602012 | Tarih Öğretimi İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036612012 | Ortaöğretim Tarih Programlarının İncelenmesi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036632012 | Edebi Metinlerde Tarih Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036642012 | Türk Eğitim Sistemi ve Sorunları | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036652012 | Sosyal Bilimlerde İstatistik | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036662012 | Tarih Öğretimi Araştırmaları | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036672012 | Türk Eğitim Sisteminin Tarihsel Gelişimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036682012 | Tarih ve Monografi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036692012 | Tarih Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036702012 | Eğitimde Program Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036712012 | Tarih ve Sosyoloji | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036722012 | Eğitim Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036732012 | Türk Yenileşme Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036742012 | Türk Anayasa Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
2501036752012 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036762012 | Siyasal Düdşünceler Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
2501036772012 | Türk Kültür Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036782012 | Türk Tarihinin Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036792012 | Xıx.Yüzyıl Osmanlı Siyasi Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036802012 | Yakın Çağda Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
2501036812012 | Osmanlı Sosyo-Ekonomik Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
2501036822012 | Osmanlıca Tarih Metinleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
2501036832012 | Modern Dünya Tarihi ve Türkiye | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
TRE603 | Tarih Öğretimi İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
TRE606 | Milli Eğitim Programlarında Atatürkçülük Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
TRE608 | Türk Eğitim Sistemi ve Sorunları | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
TRE611 | Türk Eğitim Sisteminin Tarihsel Gelişimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
TRE617 | Türk Yenileşme Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 6.0 | |
TRE618 | Türk Anayasa Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 6.0 | |
TRE620 | Siyasal Düşünceler Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 6.0 | |
TRE621 | Türk Kültür Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 6.0 | |
TRE622 | Türk Tarihinin Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
TRE624 | Yakın Çağda Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyet | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 6.0 | |
TRE626 | Osmanlıca Tarih Metinleri | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 6.0 |