2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı'ndan itibaren Yüksek Lisans öğrenci kabülüne başlanacaktır.
Yüksek Lisans mezunu
Yüksek Lisans
Eğitim Fakültelerinin Coğrafya Öğretmenliği Anabilim Dalı mezunları ile Fen Edebiyat ve Edebiyat Fakültelerinin pedagojik formasyon almış mezunları başvuruda bulunabilmektedir.
Eğitim Fakültelerinin Coğrafya Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği veya Fen Edebiyat Fakültelerinin Coğrafya bölümlerinde lisans eğitimi almış olanlar bu programa başvuruda bulunabilir. Yüksek Lisans programına katılanlar arasında farklı alanlardan gelenler için Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği çerçevesinde bilimsel hazırlık programı uygulanacaktır.
Öğrenci kabulündeki değerlendirmede, ALES puanının % 65'i, lisans not ortalamasının % 25'i ve yabancı dil puanının % 10'u alınarak toplanmaktadır. Bu toplamın en az 60 puan olması gerekir. YDS veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen bir sınavdan yabancı dil belgesi bulunmayan adayların, yabancı dil puanı sıfır (0) kabul edilerek hesaplama yapılır.
Coğrafya Eğitimi Bilim Dalı’nda uygulanması planlanan program kapsamında, öğrencilere, coğrafyanın tarihsel süreçteki değişimi ve metodolojisinin incelenmesi, dünya ölçeğinde coğrafya bilimi ve eğitimindeki değişimlerin izlenmesi, coğrafya eğitiminde öğrenme öğretme süreçlerinin ve bilimsel araştırma yöntemlerinin analizi, bilişim ve iletişim teknolojilerinin (ICT) coğrafya eğitimine etkilerinin değerlendirilmesi, coğrafya eğitimcilerinin sorumlulukları ve coğrafya eğitiminin geleceği konularına ilişkin lisansüstü düzeyde akademik bakış açısı, bilgi, beceri ve birikim kazandırılmasına odaklanılacaktır. Bu bağlamda, Coğrafya Eğitimi alanında uzmanlaşma imkânı sağlamak ve evrensel ölçekte üretilen projeleri toplumun hizmetine sunmak temel hedeftir.
2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı'ndan itibaren Yüksek Lisans öğrenci kabülüne başlanacaktır. Programı başarıyla tamamlayanlar, üniversitelerde akademik eleman, Belediyelerde, Karayolları Genel Müdürlüğü'nde, Devlet Su İşleri ve Türkiye İstatistik Kurumu gibi kurumlarda uzman olarak görev alabilir.
Üst derece programlara geçiş yapılabilmektedir. Tezli yüksek lisansı bitiren öğrenciler doktoraya kabul edilir.
Sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilmektedir. Başarı notunun hesaplanmasında kullanılacak olan ara sınav ve dönem sonu sınav notlarının ağırlıkları, derslerin özellikleri dikkate alınarak ilgili kurullar tarafından Rektörlüğe önerilmektedir. Ders öğretim elemanı, dönem başında, dersin içeriğini, başarı notunun hesaplanmasına esas olacak her türlü hususu, ilgili literatürü ve öğrencilere ders saatleri dışında ayıracağı zamanı kapsayan duyuruyu yapmaktadır.
Programa katılan öğrenciler, yüksek lisans öğrenimi boyunca almak zorunda oldukları derslerin tamamında başarılı olmak durumundadır. Ayrıca hazırladıkları yüksek lisans tezinin, jüri üyeleri karşısında savunulması ve kabul edilmiş olması gerekmektedir.
Tam Zamanlı
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi
ORTAÖĞRETİM SOSYAL ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı
B Blok 5. Kat
Fakülte Santral: 0362 312 19 19
Fakülte Faks : 0362 457 60 78
Adres : Kurupelit Kampüsü 55139 / Atakum - Samsun
Program Başkanı: Prof.Dr. Cevdet Yılmaz
AKTS/DS Koordinatörü: Yrd. Doç. Dr. Merve Görkem Zeren
Önerilen program için öğretim üyelerinin bilgisayarları yanında fakültemiz bünyesinde yer alan bulunan bilgisayar laboratuvarlarından ve teknoloji sınıflarından (6 bilgisayar laboratuvarı, 21 teknoloji sınıfı) yararlanılacaktır. Eğitim-öğretim ve araştırma için öğretim üyelerinin bilgisayarları yanında fakültemiz bünyesinde yer alan bulunan bilgisayar laboratuvarlarından ve teknoloji sınıflarından (6 bilgisayar laboratuvarı, 21 teknoloji sınıfı) yararlanılmaktadır. Fakültemizdeki bütün bilgisayarlar, ağ üzerinden internete bağlı olup her gün saat 09.00 ile 17.00 arasında lisansüstü öğrencilerin kullanımına açık olacaktır. Ayrıca diğer öğrenciler gibi yüksek lisans öğrencilerinin de fakültemizdeki kütüphanemizde veya OMÜ Merkez Kütüphanesinde internet ağına bağlı bilgisayarlardan yararlanma imkânı da vardır.
Önerilen program açısından yararlanılabilecek ilk kütüphane, 25.000’in üzerinde kitabın bulunduğu Fakültemiz kütüphanesidir. Yarım asırlık tecrübesi ve birikimi bulunan Fakültemizde Coğrafya ve diğer ilgili sosyal alanlar olmak üzere birçok süreli yayına online ulaşma imkânı vardır. Bunun dışında programın yürütülmesinde öncelikli olarak yararlanılmak üzere, 125.604 adet kitap ve benzeri materyalin bulunduğu Ondokuz Mayıs Üniversitesi Merkez Kütüphanesi, Samsun İl Halk Kütüphanesi ve pek çok süreli ve süresiz yayın bulunmaktadır. Ayrıca gerekli durumlarda Ankara, İstanbul ve diğer illerimizdeki ve yurt dışındaki kütüphanelerden ve özel kitaplıklardan yararlanılabilecektir. Bu amaçla Üniversitemiz, Merkez Kütüphanemizin ve ilgili kurum ve kuruluşların online hizmetleri değerlendirilecektir. OMÜ Merkez Kütüphanesindeki toplu kataloglar, abone veri tabanları, elektronik dergiler, elektronik kitaplar, basılı kitaplar ve diğer materyaller için bkz. http://kutuphane.omu.edu.tr.
Ulusal Düzey Yeterlilikleri 7. Düzey (Yüksek Lisans) |
Ulusal Alan Yeterlilikleri | Program Çıktıları |
Bilgi | ||
|
|
|
Beceriler | ||
|
|
|
Yetkinlikler | ||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
|
|
|
Öğrenme Yetkinliği | ||
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
|
|
|
Alana Özgü Yetkinlik | ||
|
|
|
Dönem 1 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EBE-1 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
TSB601 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
Toplam | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 30.0 |
Dönem 2 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EBE-2 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
EBESYL | Seminer | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 |
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 |
TSB601 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
Toplam | 7 | 0 | 0 | 3.0 | 30.0 |
Dönem 3 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 |
Toplam | 4 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
Dönem 4 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 |
Toplam | 4 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
Dönem 5 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 |
Toplam | 4 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 |
EBE-1 / Seçmeli Dersler | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CĞE601 | Coğrafya Eğitiminde Seçilmiş Konuların Özel Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE602 | Yeşil Sanayi Çözümleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE603 | Coğrafya Eğitiminde Veri Analizi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE604 | Toprak Kirliliği ve Çözümleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE605 | Küreselleşme Sürecinin Ekonomik Kültürel ve Jeopolitik Boyutları | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE606 | Siyasi Coğrafya Açısından Türk Dünyası ve Ortadoğu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 0.0 | |
CĞE607 | Coğrafya Öğretim Programlarının Analizi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE608 | Coğrafya Eğitiminde Aktif Öğrenme | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE609 | Türkiye Vejetasyon Coğrafyası | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE610 | Coğrafya Eğitiminde Kültürel Araştırmalar | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE611 | Doğal Kaynak Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE612 | Küresel İklim Değişikliği | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE613 | Sürdürülebilir Gelişim Stratejileri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE614 | Coğrafi Düşünce ve Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE615 | Coğrafya Eğitiminde Ict ve Öğretim Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE616 | Doğal Afetler ve Risk Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE617 | Coğrafya Eğitim Araştırmaları | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE618 | Coğrafya Eğitiminde Çevre Koruma | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE619 | Coğrafya Eğitiminin Tarihi Gelişimi ve Metodolojisi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE620 | Nufüs ve Çevre | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE621 | Çevresel Planlama, Politika ve Uygulamalar | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE622 | Türkiye'nin Çevre Problemleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE623 | Coğrafya Eğitiminde Akademik Okuma | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE624 | Coğrafya Eğitiminde Akademik Yazma | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE625 | Enerji ve Çevre | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 |
EBE-2 / Seçmeli Dersler | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CĞE601 | Coğrafya Eğitiminde Seçilmiş Konuların Özel Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE602 | Yeşil Sanayi Çözümleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE603 | Coğrafya Eğitiminde Veri Analizi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE604 | Toprak Kirliliği ve Çözümleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE605 | Küreselleşme Sürecinin Ekonomik Kültürel ve Jeopolitik Boyutları | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE606 | Siyasi Coğrafya Açısından Türk Dünyası ve Ortadoğu | 2 | 0 | 0 | 2.0 | 6.0 | |
CĞE607 | Coğrafya Öğretim Programlarının Analizi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE608 | Coğrafya Eğitiminde Aktif Öğrenme | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE609 | Türkiye Vejetasyon Coğrafyası | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE610 | Coğrafya Eğitiminde Kültürel Araştırmalar | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE611 | Doğal Kaynak Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE612 | Küresel İklim Değişikliği | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE613 | Sürdürülebilir Gelişim Stratejileri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE614 | Coğrafi Düşünce ve Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE615 | Coğrafya Eğitiminde Ict ve Öğretim Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE616 | Doğal Afetler ve Risk Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE617 | Coğrafya Eğitim Araştırmaları | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE618 | Coğrafya Eğitiminde Çevre Koruma | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE619 | Coğrafya Eğitiminin Tarihi Gelişimi ve Metodolojisi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE620 | Nufüs ve Çevre | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE621 | Çevresel Planlama, Politika ve Uygulamalar | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE622 | Türkiye'nin Çevre Problemleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE623 | Coğrafya Eğitiminde Akademik Okuma | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
CĞE624 | Coğrafya Eğitiminde Akademik Yazma | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 6.0 | |
CĞE625 | Enerji ve Çevre | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |