Ana Bilim Dalımıza öğrenci alımına 2013-2014 Bahar Döneminde başlanmıştır.
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Ana Bilim Dalımıza öğrenciler Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim - Öğretim Yönetmeliğine göre kabul edilirler.
Diğer üniversitelerin aynı anabilim dalından yatay geçiş ile öğrenci kabul edilmektedir. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken alıp başarılı olduğu derslerden Ondokuz Mayıs Üniveristesinde aynı lisansüstü programa kayıt olduktan sonra hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı ile ilgili dilekçesine istinaden, ders içeriklerini ve not döküm çizelgesini gösteren başvurusu, danışmanın önerisi, anabilim dalı başkanlığının görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Değişim programlarına katılan öğrencilerin karşı üniversiteden aldıkları dersler seçimlik ya da zorunlu ders olarak kabul edilir.
Öğrencilerin ilk olarak toplam 7 dersten ve 1 dönem seminer dersinden (60 AKTS Kredisi) başarılı olması beklenir. Ders dönemini bitiren öğrenciler, danışman(lar)ı ile birlikte komisyon tarafından yeterli görülecek bir tez hazırlarlar.
Bu program yüksek lisans öğrencilerini öğretim teknolojisi uzmanı, yönetici, müfredat danışmanı, test ve değerlendirme uzmanları olarak yetiştirmek için hazırlanmıştır.
MEB ve benzeri devlet kurumlarında öğretmen, eğitim teknoloğu, materyal geliştirmeci vb.; TUBİTAK vb. kurumlarda proje yürütücüsü öğretim tasarımcısı; eğitim yazılım firmalarında danışman, geliştirici, programcı, tasarımcı; şirketlerin ARGE bölümlerinde araştırmacı olarak çalışabilirler.
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar başvuru koşullarını sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında veya çok disiplinli alanlarında doktora programlarına başvurabilir
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre yapılır.
"Yeterlilik Koşulları ve Kuralları" kısmında açıklandığı gibidir.
Tam Zamanlı
Program Başkanı: Yrd. Doç. Dr. Polat Şendurur, e-posta: polat.sendurur@omu.edu.tr, tel: 03623121919/5902
Bölümümüzde tamamı Yardımcı Doçent olmak üzere toplam 3 öğretim üyesi bulunmaktadır. Ayrıca bazı dersleri bölüm dışından alanında uzman öğretim üyeleri verebilecektir. Bölümümüzde 2 adet laboratuvar mevcuttur.
Ulusal Düzey Yeterlilikleri 7. Düzey (Yüksek Lisans) |
Ulusal Alan Yeterlilikleri | Program Çıktıları |
Bilgi | ||
|
|
|
Beceriler | ||
|
|
|
Yetkinlikler | ||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
|
|
|
Öğrenme Yetkinliği | ||
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
|
|
|
Alana Özgü Yetkinlik | ||
|
|
|
Dönem 1 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BOTE601 | Eğitimde Teknoloji Kullanımı: Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 7.5 |
BOTE602 | Eğitim Teknolojileri ve Öğrenme Kuramları | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 7.5 |
BOTE609 | Eğitim Teknolojilerinde İstatistik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
BÖTE620 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
EBE-1 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
Toplam | 12 | 0 | 0 | 12.0 | 45.0 |
Dönem 2 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BOTE601 | Eğitimde Teknoloji Kullanımı: Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
BOTE602 | Eğitim Teknolojileri ve Öğrenme Kuramları | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
BOTE609 | Eğitim Teknolojilerinde İstatistik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
BÖTE620 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | Zorunlu | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
EBE-2 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
EBESYL | Seminer | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 |
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 |
Toplam | 16 | 0 | 0 | 12.0 | 30.0 |
Dönem 3 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 |
Toplam | 4 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
Dönem 4 | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0.0 | 0.0 |
Toplam | 4 | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 |
EBE-1 / Seçmeli Dersler | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BOTE603 | Bilgisayar Destekli Öğretim Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE604 | Uzaktan Eğitim Kuram ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE605 | Bilgisayar Destekli Eğitim Uygulamaları Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE607 | Eğitim Teknolojilerinde Nicel Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 7.5 | |
BOTE611 | Eğitim Teknolojilerinde Test Geliştirme Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE612 | Bilişsel Araç Olarak Bilgisayar Kullanımı | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE613 | İnsan-Bilgisayar Etkileşimi | 2 | 2 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE614 | Eğitimde Veritabanı Geliştirme ve Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE615 | Dinamik Web Araçları İle Veri Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE616 | Öğretim Teknolojilerindeki Yeni Akımlar ve Sorunlar | 2 | 2 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE618 | Öğretim İletileri Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE650 | Eğitimde Teknoloji Semineri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |
EBE-2 / Seçmeli Dersler | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BOTE603 | Bilgisayar Destekli Öğretim Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE604 | Uzaktan Eğitim Kuram ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE605 | Bilgisayar Destekli Eğitim Uygulamaları Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE607 | Eğitim Teknolojilerinde Nicel Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE608 | Eğitim Teknolojilerinde Nitel Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE611 | Eğitim Teknolojilerinde Test Geliştirme Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE612 | Bilişsel Araç Olarak Bilgisayar Kullanımı | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE613 | İnsan-Bilgisayar Etkileşimi | 2 | 2 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE614 | Eğitimde Veritabanı Geliştirme ve Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE615 | Dinamik Web Araçları İle Veri Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE616 | Öğretim Teknolojilerindeki Yeni Akımlar ve Sorunlar | 2 | 2 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE618 | Öğretim İletileri Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3.0 | 0.0 | |
BOTE650 | Eğitimde Teknoloji Semineri | 3 | 0 | 0 | 3.0 | 0.0 |