Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MZÖ215 | Okul Çalgıları-III (Gitar-Bağlama-Blokflüt) | 927001 | 2 | 3 | 2 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 80 | 1 | |
29 | Bireysel Çalışma | 4 | 20 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
29 | Bireysel Çalışma | 13 | 4 | 52 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Çalgının genel yapısının tanıtılması ve müziğinden örnekler dinletilmesi. |
Gitar Eşliklendirme Do majör.pdf |
||
2 | Doğru tutuş ve duruş konumunun gösterilmesi |
Gitar Eşliklendirme Amin.pdf |
||
3 | Çalgıyı çalmaya yönelik temel alıştırmalar yapılması. |
Gitar Eşliklendirme G Majör.pdf |
||
4 | Çalgıyı çalmaya yönelik temel alıştırmalar yapılması. |
Gitar Eşliklendirme Emin.pdf |
||
5 | Bir oktavdaki bütün seslerin basılışının gösterilmesi. |
Gitar_Eslik_Calismalari_C_Maj.pdf Gitar_Eslik_Calismalari_C_Maj 1. Eslik.pdf Gitar_Eslik_Calismalari_C_Maj 2. Eşlik.pdf |
||
6 | Çalgı ile şarkı, türkü, marş ve çeşitli eğitim müziklerinin çalışılması. |
Postacı Eşlik Varyasyonları.pdf Karga ile Tilki Eslikler.pdf |
||
7 | Çalışma yöntemlerinin tartışılması. | |||
8 | Çalgının eşlik amaçlı kullanımına yönelik alıştırmaların yapılması. |
Arkadaşlık Eşlikler.mscz |
||
9 | Çalışılan konuların hatırlanması ve sınavda çalınacakların tekrarlanması. |
Buelbuel_Ne_Guezel_Kuş varyasyonlar.mscz |
||
10 | Ara sınav. | |||
11 | Çalgı ile şarkı, türkü, marş ve çeşitli eğitim müziklerine eşlik yöntemlerinin çalıştırılması. |
Emanetine_Sahibim_Atam.mscz |
||
12 | İki oktav içindeki bütün seslerin kullanımının gösterilmesi. |
Değirmen Eşlikler.mscz |
||
13 | Çalgı ile şarkı, türkü, marş ve çeşitli eğitim müziklerinin çalışılması. |
Yaşasın_Okulumuz Akor.mscz Yaşasın_Okulumuz Akor 2.mscz |
||
14 | Çalışılan konuların hatırlanması ve sınavda çalınacakların tekrarlanması. |
Kuş_Sesleri.pdf |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1459179 | Öğrenci okul çalgısının özelliklerini tanır. |
2 | 1459178 | Öğrenci okul çalgısıyla eğitim müziği çalar. |
3 | 1459177 | Öğrenci okul çalgısıyla eğitim müziğine eşlik eder. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 71069 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
2 | 71070 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
3 | 71071 | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 | 71072 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini müzik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. |
5 | 71073 | Müzik eğitimi kapsamında, farklı yaş ve düzeydeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. |
6 | 71074 | Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. |
7 | 71075 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. |
8 | 71076 | Disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olup, topluma yararlı olacak projeler üretir. |
9 | 71077 | Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenir. |
10 | 71078 | Müzik etkinlikleri düzenler, müzik grupları oluşturup sahneler ve onları yönetir. |
11 | 71079 | Birden fazla çalgıyı, geliştirilmeye açık bir biçimde çalma becerisi kazanır, söz ve çalgı müziğine eşlik eder, meslek yaşamında bu çalgıların öğretimine yönelik olarak teorik ve uygulamalı bilgi edinir. |
12 | 71080 | Bireysel ve birlikte çalma- söyleme becerilerini kazanır. |
13 | 71081 | Ulusal ve evrensel müzik akımlarını tanır, bu akımlarla yazılmış müzik eserlerini çözümler, müzik alanında yeterli kültürel birikime sahip olur. |
14 | 71082 | Müziksel işitme, okuma ve yazma eylemleri ile müzik teorisi alanlarında yeterli donanım edinir, müzik yaratma sürecini anlar ve eğitim müziğinde yaratıcılığını geliştirir. |
15 | 71083 | Sesini ve çalgısını müzikal bir biçimde, doğru bir teknikle kullanır, çalgısının temel bakımını ve onarımını yapar. |
16 | 71084 | Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde sanatsal, bilimsel ve felsefi açılardan kendini sürekli güncelleyebilecek birikime sahip olur. |
17 | 71085 | Müzik Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
18 | 71086 | Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
19 | 71087 | Öğrenme-öğretme sürecinde, amaç ve içeriklere uygun genel ve müziksel öğretim yöntemlerini kullanarak öğrenim ortamını organize eder. |