Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGT302 | Sınıf Yönetimi | 927001 | 3 | 6 | 3 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
2 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
5 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
8 | Rehberli Problem Çözümü | 14 | 3 | 42 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | SINIF YÖNETİMİNDE TEMEL KAVRAMLAR |
SY-1.ppt |
||
2 | SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETMENLER |
SY-2.ppt |
||
3 | SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ |
SY-3.ppt |
||
4 | ÖĞRETİMİN YÖNETİMİ |
SY-4.ppt |
||
5 | ÖĞRETİMİN YÖNETİMİ |
SY-5.ppt |
||
6 | ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI |
SY-6.ppt |
||
7 | SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ |
SY-7.ppt |
||
8 | SINIFTA ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ |
SY-8.ppt |
||
9 | SINIFIN İLİŞKİ DÜZENİNİ OLUŞTURMA |
SY-9.ppt |
||
10 | SINIFTA İLİŞKİ DÜZENİ OLUŞTURMA |
SY-10.ppt |
||
11 | SINIFTA MOTİVASYON |
SY-11.ppt |
||
12 | SINIFTA DİSİPLİN |
SY-12.ppt |
||
13 | SINIFTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN YÖNETİMİ |
SY-13.ppt |
||
14 | SÖZEL GRUPLARIN YÖNETİMİ |
SY-14.ppt |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1547113 | Yönetim ve sınıf yönetimi kavramlarını açıklama. |
2 | 1547115 | Sınıf içi iletişim hakkında bilgi sahibi olma. |
3 | 1547111 | Sınıf içinde zaman kullanımını uygulayabilme. |
4 | 1547112 | Sınıf kurallarını nasıl oluşturabileceğini bilme. |
5 | 1547114 | İstenmeye öğrenci davranışları ve yaklaşımlarının farkında olma. |
6 | 1547116 | Olumlu öğrenme ortamı oluşturma. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 71069 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
2 | 71070 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
3 | 71071 | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 | 71072 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini müzik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. |
5 | 71073 | Müzik eğitimi kapsamında, farklı yaş ve düzeydeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. |
6 | 71074 | Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. |
7 | 71075 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. |
8 | 71076 | Disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olup, topluma yararlı olacak projeler üretir. |
9 | 71077 | Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenir. |
10 | 71078 | Müzik etkinlikleri düzenler, müzik grupları oluşturup sahneler ve onları yönetir. |
11 | 71079 | Birden fazla çalgıyı, geliştirilmeye açık bir biçimde çalma becerisi kazanır, söz ve çalgı müziğine eşlik eder, meslek yaşamında bu çalgıların öğretimine yönelik olarak teorik ve uygulamalı bilgi edinir. |
12 | 71080 | Bireysel ve birlikte çalma- söyleme becerilerini kazanır. |
13 | 71081 | Ulusal ve evrensel müzik akımlarını tanır, bu akımlarla yazılmış müzik eserlerini çözümler, müzik alanında yeterli kültürel birikime sahip olur. |
14 | 71082 | Müziksel işitme, okuma ve yazma eylemleri ile müzik teorisi alanlarında yeterli donanım edinir, müzik yaratma sürecini anlar ve eğitim müziğinde yaratıcılığını geliştirir. |
15 | 71083 | Sesini ve çalgısını müzikal bir biçimde, doğru bir teknikle kullanır, çalgısının temel bakımını ve onarımını yapar. |
16 | 71084 | Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde sanatsal, bilimsel ve felsefi açılardan kendini sürekli güncelleyebilecek birikime sahip olur. |
17 | 71085 | Müzik Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
18 | 71086 | Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
19 | 71087 | Öğrenme-öğretme sürecinde, amaç ve içeriklere uygun genel ve müziksel öğretim yöntemlerini kullanarak öğrenim ortamını organize eder. |