Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBÖ211 | A Seçmeli I (Osmanlı Sosyal ve Ekonomi Tarihi) | 927003 | 2 | 3 | 3 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 40 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
5 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
29 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
54 | Ev Ödevi | 1 | 11 | 11 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin ve kaynakların tanıtımı | |||
2 | Osmanlıda millet sistemi | |||
3 | Osmanlıda millet sistemi | |||
4 | Kentliler, ahilik ve esnaflık | |||
5 | Köylüler | |||
6 | Aşiretler (Konar-Göçerler) | |||
7 | Vakıf sistemi | |||
8 | İç İsyanlar, nedenleri ve sonuçları. Celalî isyanları ve asayiş. | |||
9 | Vize | |||
10 | İstanbul isyanları, nedenleri ve sonuçları. | |||
11 | Eyalet İsyanları, nedenleri ve sonuçları. | |||
12 | İskan politikası | |||
13 | Osmanlıda nüfus hareketleri | |||
14 | Osmanlıda nüfus hareketleri |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1372588 | Osmanlı Devleti'nin sağlam temellere dayanmasında sosyal yaşantısının önemini irdeleyebilir. |
2 | 1367374 | Osmanlı Devleti'nin ekonomik politikalarını anlatabilir. |
3 | 1453568 | Osmanlı Devleti'nin sosyal ve ekonomik temellerini açıklayabilir. |
4 | 1353624 | Osmanlı Devleti'nin izlemiş olduğu ekonomik politikaların devletin diğer politikaları üzerindeki etkilerini açıklayabilir. |
5 | 1360074 | Osmanlı Devleti\\\'nin büyüyüp gelişmesinde ve dünya imparatorluğu olmasında sosyal ve ekonomik yaşantının yerini ve önemini yorumlayabilir. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 71030 | Tarih, coğrafya, sosyoloji ve vatandaşlık bilgilerini sosyal bilgiler eğitimine uygulama becerisi. |
2 | 71031 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi. |
3 | 71032 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve tasarlama becerisi. |
4 | 71033 | Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerinin göz önünde tutularak kapsamlı bir eğitim verilmesi. |
5 | 71034 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında verilerin çözümlenmesi, özel öğretim yöntemlerinin uygulanması ve sosyolojik perspektif kazanma ve toplumsal olayları yorumlama becerisi. |
6 | 71035 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi. |
7 | 71036 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi. |
8 | 71037 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi. |
9 | 71038 | Yaşam boyu öğrenme davranışını kazandırma. |
10 | 71039 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazandırma. |
11 | 71040 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazandırma. |
12 | 71041 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
13 | 71042 | Kalite konularında bilgi sahibi olma. |