Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBÖ213 | A Seçmeli I (Türkiye'nin Coğrafi Bölgeleri) | 927003 | 2 | 3 | 3 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 40 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
5 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
29 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
54 | Ev Ödevi | 1 | 11 | 11 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Karadeniz Bölgesi’nin fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri: Batı ve Orta Karadeniz Bölümleri | |||
2 | Karadeniz Bölgesi’nin fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri: Doğu Karadeniz Bölümü; Karadeniz Bölgesi’nin Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi | |||
3 | Marmara Bölgesi’nin fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri: Çatalca-Kocaeli ve Güney Marmara Bölümleri | |||
4 | Marmara Bölgesi’nin fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri: Yıldız ve Ergene Bölümleri; Marmara Bölgesi’nin Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi | |||
5 | İç Anadolu Bölgesi’nin fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri: Yukarı Sakarya ve Konya Bölümleri | |||
6 | İç Anadolu Bölgesi’nin fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri: Orta ve Yukarı Kızılırmak Bölümleri; İç Anadolu Bölgesi’nin Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi | |||
7 | Ara sınav | |||
8 | Akdeniz Bölgesi’nin fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri: Antalya Bölümü | |||
9 | Akdeniz Bölgesi’nin fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri: Adana Bölümü; Akdeniz Bölgesi’nin Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi | |||
10 | Ege Bölgesi’nin fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri: Ege Bölümü | |||
11 | Ege Bölgesi’nin fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri: İç Batı Anadolu Bölümü; Ege Bölgesi’nin Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi | |||
12 | Doğu Anadolu Bölgesi’nin fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri: Erzurum-Kars ve Yukarı Fırat Bölümleri | |||
13 | Doğu Anadolu Bölgesi’nin fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri: Yukarı Murat-Van ve Hakkari Bölümleri; Doğu Anadolu Bölgesi’nin Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi | |||
14 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri: Orta Fırat ve Dicle Bölümleri; Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi | |||
15 | - | |||
16 | - |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
40922 | 1377269 | Bölgesel coğrafyaya ilişkin temel kavramları tanımlayabilme |
40923 | 1361695 | Türkiye’nin coğrafi bölgelere ayrılmasının gerekçelerini açıklayabilme |
40924 | 1361931 | Coğrafi bölgelerin fiziki, beşeri ve ekonomik potansiyellerini geliştirmeye yönelik öneri geliştirebilme |
40926 | 1453368 | Coğrafi bölgelerin fiziki, beşeri ve ekonomik potansiyellerini analiz edebilme |
40930 | 1368127 | Bölgesel coğrafyanın bölge tasnifindeki sistematiği açıklayabilme |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 71030 | Tarih, coğrafya, sosyoloji ve vatandaşlık bilgilerini sosyal bilgiler eğitimine uygulama becerisi. |
2 | 71031 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi. |
3 | 71032 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve tasarlama becerisi. |
4 | 71033 | Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerinin göz önünde tutularak kapsamlı bir eğitim verilmesi. |
5 | 71034 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında verilerin çözümlenmesi, özel öğretim yöntemlerinin uygulanması ve sosyolojik perspektif kazanma ve toplumsal olayları yorumlama becerisi. |
6 | 71035 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi. |
7 | 71036 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi. |
8 | 71037 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi. |
9 | 71038 | Yaşam boyu öğrenme davranışını kazandırma. |
10 | 71039 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazandırma. |
11 | 71040 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazandırma. |
12 | 71041 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
13 | 71042 | Kalite konularında bilgi sahibi olma. |