Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBÖ219 | Gk Seçmeli I (Türk Demokrasi Tarihi) | 927003 | 2 | 3 | 3 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
5 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
29 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
54 | Ev Ödevi | 1 | 11 | 11 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Demokrasi Kavramı ve Tarihsel Gelişimi; Eski Yunandan Günümüze İlk Uygulama Örneklerine Dair Yorumlar. | |||
2 | Feodal Toplumdan Kapitalist Topluma Geçiş Sürecinde Siyasal Kurumlar, Siyasal Düşünceler. (Avrupa Aydınlanması ve Akıl Çağı (kurucusu J.Locke) - (John Locke- Roussaeu) Okumalar Montesquieu Kanunların Ruhu, vd. - Kentleşme; Faydacılık ve Liberalizm - Avrupa’da Devrimlerin Getirdikleri: ABD Devrimi ve Bağımsızlık Bildirisi, Fransız Devrimi ve Yurttaş Hakları Bildirisi | |||
3 | Tanzimat’a Kadar Osmanlı Devleti’nde Egemenlik Anlayışı: —Osmanlı Devlet ve Toplum Yapısında Nizam-ı Alemin Anlamı; —1839 Tanzimat Dönemi ve Yol Açtığı Dönüşümler. —Tanzimat’a ve Dönemin Gelişmelerine Farklı Bakış Açıları. | |||
4 | Osmanlı’da Politik Bilinçlenme ve Meşruti Monarşi’ye Hazırlık Bakımından Yeni Osmanlılar/ Genç Osmanlılar Cemiyeti, Üyeleri ve Çalışmaları; Şinasi- Namık Kemal- Ali Süavi- Ziya Bey vd’nin eserlerindei | |||
5 | Modernleşme Sürecinde Batı’da Anayasacılık Hareketleri ve Osmanlı’da İlk Anayasa (1876) | |||
6 | Dünyada Parlamento Kavramının Doğuşu ve Gelişimi: Osmanlı’da I. Meclis-i Mebusan Deneyimi | |||
7 | Ara Sınav | |||
8 | XIX.Yüzyılın sonlarında XX.Yüzyılın başlarında “Jön Türklerin eylemleri ve örgütleri. | |||
9 | Abdülhamit Politikasının Temel Yaklaşımları ve Uygulamalar: İslamcılık- Batıcılık (Gericilik-İlericilik) Çatışmaları ve Günümüze Yansımaları. | |||
10 | Jön Türklerin Sosyo-politik ve ideolojik Görüşleri: Somutlaşan Akımlar ve Gruplar (Ahmet Rıza- Mizancı Murat- Abdullah Cevdet- Prens Sabahattin vd.) | |||
11 | II.Meşrutiyet’in İlanı (1908) | |||
12 | Modernleşme Sürecinde Üç Tarz-ı Siyaset (Türkleşmek-İslamlaşmak-Muasırlaşmak) ve Türkiye siyasetine etkileri | |||
13 | II.Meşrutiyet’e İlişkin Farklı Okumalar ve Değerlendirmeler | |||
14 | Türk Düşününde Batıcılık (Batı Sorunu) |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1371497 | Osmanlı Devletindeki demokratikleşme hareketlerini inceler. |
2 | 1376223 | Demokrasinin tarihi gelişim sürecini belirler. |
3 | 1362682 | Demokrasi kavramını tanımlar. |
4 | 1367807 | Cumhuriyet dönemindeki demokratikleşme sürecini ele alır. |
5 | 1358139 | Bu kavram üzerindeki teorik tartışmaları ortaya koyar. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 71030 | Tarih, coğrafya, sosyoloji ve vatandaşlık bilgilerini sosyal bilgiler eğitimine uygulama becerisi. |
2 | 71031 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi. |
3 | 71032 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve tasarlama becerisi. |
4 | 71033 | Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerinin göz önünde tutularak kapsamlı bir eğitim verilmesi. |
5 | 71034 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında verilerin çözümlenmesi, özel öğretim yöntemlerinin uygulanması ve sosyolojik perspektif kazanma ve toplumsal olayları yorumlama becerisi. |
6 | 71035 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi. |
7 | 71036 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi. |
8 | 71037 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi. |
9 | 71038 | Yaşam boyu öğrenme davranışını kazandırma. |
10 | 71039 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazandırma. |
11 | 71040 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazandırma. |
12 | 71041 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlar hakkında bilgi sahibi olma. |
13 | 71042 | Kalite konularında bilgi sahibi olma. |