Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDE243 | Metin Tahlilleri (Şiir) | 927003 | 2 | 3 | 5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 60 | 1 | |
54 | Ev Ödevi | 2 | 40 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
2 | Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
4 | Quiz | 1 | 14 | 14 |
29 | Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
54 | Ev Ödevi | 2 | 24 | 48 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | 1.Hafta: Ders İçin Kaynak ve Materyaller. Giriş: Metin Tahlili ve Kavramlarına Teorik Yaklaşım (Şiir). |
1.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-243.pdf 1-TDE 243-İŞLENECEK METİNLER-A.Ç-2020.pdf 1-TDE 243-Kaynakça-AÇ.pdf 1.HAFTA-243-WIN_20201006_12_11_23_Pro.mp4 |
||
2 | 2.Hafta: Tasavvufî Şiir Tahlili ve Uygulaması: Yunus Emre’nin Bir İlâhisi. |
2.HAFTA-243-WIN_20201011_13_25_23_Pro.mp4 2.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-243.pdf |
||
3 | 3.Hafta: Şerh Teorisi ve Divan Şiirine Uygulanması: Fuzûlî’nin Su Kasidesi’nden Bazı Beyitlerin Şerhi. |
3.HAFTA-243-WIN_20201018_12_25_53_Pro.mp4 3.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-243.pdf |
||
4 | 4.Hafta: Tema Merkezli Metin Tahlili ve Uygulaması: Namık Kemal’in Hürriyet Kasidesi’nden Beyitler ve Ziya Paşa’dan Gazel. |
4.HAFTA-243-WIN_20201024_13_41_59_Pro (online-video-cutter.com).mp4 4.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-243.pdf |
||
5 | 5.Hafta: Tema Merkezli Metin Tahlili ve Uygulaması: Cenâp Şehabettin’in Elhân-ı Şitâ ve Tevfik Fikret’in Mâî Deniz Şiirleri. |
5.HAFTA-243-WIN_20201031_12_40_34_Pro.mp4 5.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-243.pdf |
||
6 | 6.Hafta: Zihniyet Merkezli Metin Tahlili ve Uygulaması: Mehmet Akif Ersoy’un Küfe Şiiri. |
6.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-243.pdf 6-M-Akif-in-Hayatı-Adem Çalışkan.pdf 6.HAFTA-243-WIN_20201108_11_15_27_Pro.mp4 |
||
7 | 7.Hafta: Zihniyet Merkezli Metin Tahlili ve Uygulaması: Necip F. Kısakürek’in Kaldırımlar I, Nazım Hikmet’in San’at Telakkîsi, Arif Nihat Asya’nın Bayrak ve Fetih Marşı Şiirleri. |
7.HAFTA-243-WIN_20201115_09_06_35_Pro.mp4 7.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-243.pdf |
||
8 | 8.Hafta: Ontolojik Metin Tahlili ve Uygulaması: Yahya Kemal Beyatlı’nın Sessiz Gemi ve Cahit S. Tarancı’nın Gün Eksilmesin Penceremden Şiirleri. |
8.HAFTA-243-WIN_20201121_10_48_00_Pro.mp4 8.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-243.pdf |
||
9 | 9. Hafta: ARA SINAV | |||
10 | 10.Hafta: Dilbilimsel Yaklaşımla Metin Tahlili ve Uygulaması: Ahmet H. Tanpınar’ın Bursa’da Zaman Şiiri. |
10.HAFTA-243-WIN_20201206_09_01_44_Pro.mp4 10.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-243.pdf |
||
11 | 11.Hafta: Psikanalitik Bakış Açısıyla Metin Tahlili ve Uygulaması: Necip Fazıl’ın Otel Odaları ve Sefa Kaplan’ın Derviş Meseli Şiirleri. |
11.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-243.pdf 11.HAFTA-243-WIN_20201213_13_18_46_Pro.mp4 |
||
12 | 12.Hafta: Kuşak ve Poetika Merkezli Metin Tahlili: Orhan Veli’nin Kitâbe-i Seng-i Mezar I-II-III ve İstanbul’u Dinliyorum Şiirleri. |
12.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-243.pdf 12.HAFTA-243-WIN_20201220_12_08_11_Pro.mp4 |
||
13 | 13.Hafta: Kuşak ve Poetika Merkezli Metin Tahlili: Mehmet Çınarlı’nın Gerçek Hayali Aştı Şiiri. |
13.HAFTA-243-WIN_20201226_14_54_06_Pro.mp4 13.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-243.pdf |
||
14 | 14.Hafta: Kuşak ve Poetika Merkezli Metin Tahlili: Turgut Uyar’ın Münacat ve Naat Şiirleri. Genel Değerlendirme. |
14.HAFTA-243-WIN_20210102_14_38_54_Pro.mp4 14.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-243.pdf |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1571695 | 1-Öğrenciler klasik metin şerhi ve tahlili yöntemlerini öğrenirler. |
2 | 1571696 | 2-Öğrenciler, modern metin tahlil yöntemlerini öğrenirler. |
3 | 1571697 | 3-Öğrenciler, klasik metin şerhi yöntemini şiirlere uygulayabilirler. |
4 | 1571698 | 4-Öğrenciler modern tahlil yöntemlerini şiirlere uygulayabilirler. |
5 | 1571699 | 5-Öğrenciler hangi metne klasik veya modern metin tahlil yönteminin uygulanacağını bilirler. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 79288 | Türkçenin geçmişte ve günümüzde gözlemlenebilen dil özellikleri hakkında bilgi sahibi olur, çıkarımlar yapar; Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak güzel ve doğru kullanır. |
2 | 79289 | Tarihî ve çağdaş Türk lehçelerinin dönemleri, eserleri, şahsiyetleri hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur. |
3 | 79291 | Türk halk edebiyatı kapsamında değerlendirilen konuları, edebî şahsiyetleri ve eserlerini tanır. |
4 | 79293 | Toplumda yaşayan/yaşatılan gelenek-görenek, inanç, âdet ve uygulamalar ile bunların kökenleri hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | 79294 | Başlangıcından günümüze kadar Türk edebiyatının tarihî gelişimi, genel yapısı, genel özellikleri, kaynakları, kronolojisi, temsilcileri, önemli eserleri, vezinleri ve nazım şekilleri hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur. |
6 | 79290 | Dil bilimi ve dil bilgisi yöntemlerinden hareketle Türk dili ile ilgili konularda değerlendirme yapabilir, sorunlara çözüm önerileri üretir. |
7 | 79296 | İslâmiyet öncesi Türk edebiyatı, klasik Türk edebiyatı, Türk halk edebiyatı ile Tanzimat, Servet-i Fünûn, Fecr-i Âtî, Millî Edebiyat, Cumhuriyet dönemlerindeki edebî gelişim ve değişimleri bilir, kıyaslar, izah eder; çağın getirdiği yeni dil ve edebiyat sorunları hakkında farkındalık elde eder. |
8 | 79298 | Türk Dili ve Edebiyatı’nın bütün bilim dallarında öğrendiklerini bilimsel ilkeler doğrultusunda ve felsefe/tarih/sosyoloji/psikoloji vd. sosyal/insanî bilimlerden yararlanarak doğru ve yeterli anlar, inceler; karşılaştığı dil ve edebiyat problemleri için disiplinlerarası yaklaşımla çözümler üretir. |
9 | 79295 | Türk Edebiyatı ürünlerini kuran estetik bakış açısına sahip olur. |
10 | 79297 | Türk Edebiyatı’nda üretilen edebî eserleri tür, yapı, dil, tema, edebî akım, edebî kuram, zihniyet, kültür, felsefe, sosyoloji, psikoloji, tarih, din gibi unsurlar açısından disiplinlerarası bir yaklaşımla tahlil eder, biçim ve içerik farklılaşmasını görür ve eleştirel olarak değerlendirir. |
11 | 79299 | Öğrendiği dil ve edebiyat bilgilerini kamu ve özel sektördeki tüm kurumlarda eğitim-öğretim amaçları doğrultusunda öğretir. Medya sektöründe (basılı ve görsel) metinlerin ana dilin doğru kullanılmasına dair redaktörlük yapar. Öğretici sertifikasını alması koşuluyla, yabancılara Türkçe öğretmenliği yapar. |
12 | 79292 | Halk bilimi (folklor) ve halk edebiyatı alanlarında derleme ve araştırma yapar. |