Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDE224 | Edebiyat, Şarkiyatçılık ve Postkolonyalizm | 927003 | 2 | 4 | 5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 |
34 | Okuma | 1 | 40 | 40 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Postkolonyalizmi kuran kelimeler: ırk,cinsiyet,sınıflar ve tarihi içerik | |||
2 | Tanımlayan ve ötekileştiren dil olarak postkolonyalizmin temsilcisi kültürler: İngiliz, Fransız ve İspanyollar. | |||
3 | Kültürel kolonyalizm | |||
4 | Kolonyalizmin taklidi uygulamaları: Giyinme şekilleri, konuşma şekilleri,davranış modelleri | |||
5 | Kültürün baskın bir güç olarak merkezileştirilmesi | |||
6 | Ötekileştirme | |||
7 | Edebiyatta kültürel varoluşun imkan ve imkansızlıkları: Marksist ve Minör Edebiyat | |||
8 | Edebiyatta öteki dilinin kuruluşu. İslamî edebiyat | |||
9 | Ara Sınav | |||
10 | Erendiz Atasü “Madam Butterfly Ölmeyi Reddederse” Sezai Karakoç, "Masal" | |||
11 | Sevim Burak, "Ah Ya Rab Yehova" | |||
12 | Yaşar Kemal'in edebî üslubu | |||
13 | Rasim Özdenören " Deniz Feneri" | |||
14 | Tevfik Fikret "Resim Yaparken" |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1601633 | Postkolonyalist edebiyat kavramının tarihsel gelişme ve kuramsal yaklaşımlarla ilgisini kurar. |
2 | 1601634 | Karşılaştırmalı ve disiplinler arası konular da dahil olmak üzere postkolonyal edebiyat ve bağlamları arasındaki bağlantıları ve işlevleri karşılaştırabilme, tartışabilme ve açıklayabilme |
3 | 1601635 | Sömürge sonrası edebiyat, metinler ve yorumlama biçimleri ile ilgili argüman ve varsayımları eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
4 | 1601636 | Argümanları etkili bir şekilde aktarabilme ve bunu yaparken bir dereceye kadar bağımsız düşünme becerisi gösterebilme |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 79288 | Türkçenin geçmişte ve günümüzde gözlemlenebilen dil özellikleri hakkında bilgi sahibi olur, çıkarımlar yapar; Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak güzel ve doğru kullanır. |
2 | 79289 | Tarihî ve çağdaş Türk lehçelerinin dönemleri, eserleri, şahsiyetleri hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur. |
3 | 79291 | Türk halk edebiyatı kapsamında değerlendirilen konuları, edebî şahsiyetleri ve eserlerini tanır. |
4 | 79293 | Toplumda yaşayan/yaşatılan gelenek-görenek, inanç, âdet ve uygulamalar ile bunların kökenleri hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | 79294 | Başlangıcından günümüze kadar Türk edebiyatının tarihî gelişimi, genel yapısı, genel özellikleri, kaynakları, kronolojisi, temsilcileri, önemli eserleri, vezinleri ve nazım şekilleri hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur. |
6 | 79290 | Dil bilimi ve dil bilgisi yöntemlerinden hareketle Türk dili ile ilgili konularda değerlendirme yapabilir, sorunlara çözüm önerileri üretir. |
7 | 79296 | İslâmiyet öncesi Türk edebiyatı, klasik Türk edebiyatı, Türk halk edebiyatı ile Tanzimat, Servet-i Fünûn, Fecr-i Âtî, Millî Edebiyat, Cumhuriyet dönemlerindeki edebî gelişim ve değişimleri bilir, kıyaslar, izah eder; çağın getirdiği yeni dil ve edebiyat sorunları hakkında farkındalık elde eder. |
8 | 79298 | Türk Dili ve Edebiyatı’nın bütün bilim dallarında öğrendiklerini bilimsel ilkeler doğrultusunda ve felsefe/tarih/sosyoloji/psikoloji vd. sosyal/insanî bilimlerden yararlanarak doğru ve yeterli anlar, inceler; karşılaştığı dil ve edebiyat problemleri için disiplinlerarası yaklaşımla çözümler üretir. |
9 | 79295 | Türk Edebiyatı ürünlerini kuran estetik bakış açısına sahip olur. |
10 | 79297 | Türk Edebiyatı’nda üretilen edebî eserleri tür, yapı, dil, tema, edebî akım, edebî kuram, zihniyet, kültür, felsefe, sosyoloji, psikoloji, tarih, din gibi unsurlar açısından disiplinlerarası bir yaklaşımla tahlil eder, biçim ve içerik farklılaşmasını görür ve eleştirel olarak değerlendirir. |
11 | 79299 | Öğrendiği dil ve edebiyat bilgilerini kamu ve özel sektördeki tüm kurumlarda eğitim-öğretim amaçları doğrultusunda öğretir. Medya sektöründe (basılı ve görsel) metinlerin ana dilin doğru kullanılmasına dair redaktörlük yapar. Öğretici sertifikasını alması koşuluyla, yabancılara Türkçe öğretmenliği yapar. |
12 | 79292 | Halk bilimi (folklor) ve halk edebiyatı alanlarında derleme ve araştırma yapar. |