Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDE244 | Metin Tahlilleri (Nesir) | 927003 | 2 | 4 | 5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 60 | 1 | |
54 | Ev Ödevi | 2 | 40 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
2 | Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
4 | Quiz | 1 | 14 | 14 |
29 | Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
54 | Ev Ödevi | 2 | 24 | 48 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | 1-Ders İçin Kaynak ve Materyaller. Giriş: Metin Tahlili ve Kavramlarına Teorik Yaklaşım (Nesir). |
1.HAFTA-244-WIN_20210225_09_20_32_Pro.mp4 1.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-244.pdf 1-KAYNAKÇA-244.pdf |
||
2 | 2-Tanzimat Edebiyatında Yeni Türlerden Gazetecilik ve Makale: İbrahim Şinâsî Efendi’nin ‘Tercümân-ı Ahvâl Mukaddimesi’ ve Tahlili. |
2.HAFTA-244-WIN_20210303_12_00_26_Pro.mp4 2.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-244.pdf 2-Gazete Edebiyat İlişkisi-Selçuk Çıkla-244.pdf 2-TERCÜMAN-I AHVAL-METİN-244.pdf |
||
3 | 3-Tanzimat Devri Türk Tiyatrosu: İbrahim Şinâsî Efendi’nin ‘Şair Evlenmesi’ Adlı Komedyasının Tahlili. |
3.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-244.pdf |
||
4 | 4-Tanzimat Devri Hikâye ve Romanı, Özellikleri, Temsilcileri: Şemseddin Sami’nin ‘Taaşşuk-ı Tal’at ve Fitnat’ Romanının Tahlili. |
4.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-244.pdf |
||
5 | 5-Namık Kemal’in ‘Hasta Adam’ ve Ziya Paşa’nın ‘Şiir ve İnşâ’ Makalelerinin Tahlili ile Servet-i Fünûn Devri Hikâye ve Romanı, Özellikleri, Temsilcileri. |
5.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-244.pdf 5-HASTA ADAM-N-KEMAL-METİN-244.pdf 5-ŞİİR VE İNŞA-Z-PAŞA-METİN-244.pdf |
||
6 | 6-Halit Z. Uşaklıgil’in ‘Mai ve Siyah’ Romanının ve ‘Ferhunde Kalfa’ Hikâyesinin Tahlili. |
6.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-244.pdf 6-FERHUNDE KALFA-HZU-METİN-244.pdf |
||
7 | 7-Millî Edebiyat Devri Türk Hikâye ve Romanı, Özellikleri, Temsilcileri: Yakup Kadri’nin ‘Kiralık Konak’ Romanının, ‘Bir Şehit Mezadı’ ile Reşat Nuri Güntekin’in ‘Tanrı Misafiri’ Hikâyelerinin Tahlili. |
7.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-244.pdf 7-BİR ŞEHİD M-YKK-METİN-244.pdf |
||
8 | 8-Ömer Seyfettin’in ‘Yalnız Efe’, ‘Pembe İncili Kaftan’ ve ‘Forsa’ Hikâyelerinin Tahlili. |
8.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-244.pdf 8-FORSA-METİN-ÖS-244.pdf 8-P-İNCİLİ K-METİN-ÖS-244.pdf |
||
9 | 9-ARA SINAV | |||
10 | 10-Refik Halit Karay’ın ‘Lavrans’ ve ‘Gözyaşı’ Hikâyelerinin Tahlili. |
10.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-244.pdf 10-GÖZYAŞI-METİN-RHK-244.pdf 10-LAVRANS-METİN-RHK-244.pdf |
||
11 | 11-Cumhuriyet Devri Türk Hikâye ve Romanı, Özellikleri Temsilcileri: Peyami Safa’nın ‘Dokuzuncu Hariciye Koğuşu’ Romanının Tahlili. |
11.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-244.pdf |
||
12 | 12-Memduh Ş. Esendal’ın ‘Haşmet Gülkokan’ ve ‘Hasta’ Hikâyelerinin Tahlili. |
12.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-244.pdf 12-HAŞMET GÜLKOKAN-METİN-244.pdf 12-HASTA-METİN-MŞE-244.pdf |
||
13 | 13-Sait Faik Abasıyanık’ın ‘Son Kuşlar’ Hikâyesi ile Nurullah Ataç’ın ‘Düşünmek, İnanmak’ Denemesinin Tahlili. |
13.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-244.pdf 13-DÜŞÜNMEK-İNENMAK-METİN-NA-244.pdf 13-ŞAHMERDAN-METİN-SFA-244.pdf 13-Bir Edebi Tür Olarak Deneme-MAKALE-244.pdf |
||
14 | 14-Falih Rıfkı Atay’ın ‘Londra ve İstanbul’ Gezi Yazısı ile Suut Kemal Yetkin’in ‘Canım Kitap’ Sohbet Yazısının Tahlili. |
14.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-244.pdf 14-LONDRA VE İSTANBUL-METİN-FRA-244.pdf 14-CANIM KİTAP-METİN-SKY-244.pdf |
||
15 | 15-Tarık Buğra’nın ‘Hayat Böyledir İşte’ Hikâyesinin ve Atatürk’ün ‘Gençliğe Hitâbesi’nin Tahlili. Genel Değerlendirme |
15.HAFTA-Adem ÇALIŞKAN-244.pdf 15-HAYAT B İŞTE-METİN-TB-244.pdf 15-GENÇLİĞE HİTABE-METİN-ATATÜRK-244.pdf |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1574179 | Öğrenciler, Tanzimat devri edebiyatında Batı edebiyatından gelen yeni türleri bilir, özellikle gazetecilik, hikâye, roman ve tiyatro konularına ait metinleri tahlil eder. |
2 | 1601614 | Öğrenciler, Servet-i Fünûn edebiyatı yazarlarını bilir ve bu döneme ait hikâye ve romanları tahlil eder. |
3 | 1601615 | Öğrenciler, Millî Edebiyat dönemi yazarlarını bilir ve bu döneme ait roman, hikâye ve kısa hikâyeleri tahlil eder. |
4 | 1601616 | Cumhuriyet devri Türk edebiyatının önde gelen yazarlarını bilir ve örnek metin tahlilleri yapar. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 79288 | Türkçenin geçmişte ve günümüzde gözlemlenebilen dil özellikleri hakkında bilgi sahibi olur, çıkarımlar yapar; Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak güzel ve doğru kullanır. |
2 | 79289 | Tarihî ve çağdaş Türk lehçelerinin dönemleri, eserleri, şahsiyetleri hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur. |
3 | 79291 | Türk halk edebiyatı kapsamında değerlendirilen konuları, edebî şahsiyetleri ve eserlerini tanır. |
4 | 79293 | Toplumda yaşayan/yaşatılan gelenek-görenek, inanç, âdet ve uygulamalar ile bunların kökenleri hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | 79294 | Başlangıcından günümüze kadar Türk edebiyatının tarihî gelişimi, genel yapısı, genel özellikleri, kaynakları, kronolojisi, temsilcileri, önemli eserleri, vezinleri ve nazım şekilleri hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur. |
6 | 79290 | Dil bilimi ve dil bilgisi yöntemlerinden hareketle Türk dili ile ilgili konularda değerlendirme yapabilir, sorunlara çözüm önerileri üretir. |
7 | 79296 | İslâmiyet öncesi Türk edebiyatı, klasik Türk edebiyatı, Türk halk edebiyatı ile Tanzimat, Servet-i Fünûn, Fecr-i Âtî, Millî Edebiyat, Cumhuriyet dönemlerindeki edebî gelişim ve değişimleri bilir, kıyaslar, izah eder; çağın getirdiği yeni dil ve edebiyat sorunları hakkında farkındalık elde eder. |
8 | 79298 | Türk Dili ve Edebiyatı’nın bütün bilim dallarında öğrendiklerini bilimsel ilkeler doğrultusunda ve felsefe/tarih/sosyoloji/psikoloji vd. sosyal/insanî bilimlerden yararlanarak doğru ve yeterli anlar, inceler; karşılaştığı dil ve edebiyat problemleri için disiplinlerarası yaklaşımla çözümler üretir. |
9 | 79295 | Türk Edebiyatı ürünlerini kuran estetik bakış açısına sahip olur. |
10 | 79297 | Türk Edebiyatı’nda üretilen edebî eserleri tür, yapı, dil, tema, edebî akım, edebî kuram, zihniyet, kültür, felsefe, sosyoloji, psikoloji, tarih, din gibi unsurlar açısından disiplinlerarası bir yaklaşımla tahlil eder, biçim ve içerik farklılaşmasını görür ve eleştirel olarak değerlendirir. |
11 | 79299 | Öğrendiği dil ve edebiyat bilgilerini kamu ve özel sektördeki tüm kurumlarda eğitim-öğretim amaçları doğrultusunda öğretir. Medya sektöründe (basılı ve görsel) metinlerin ana dilin doğru kullanılmasına dair redaktörlük yapar. Öğretici sertifikasını alması koşuluyla, yabancılara Türkçe öğretmenliği yapar. |
12 | 79292 | Halk bilimi (folklor) ve halk edebiyatı alanlarında derleme ve araştırma yapar. |