Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL215 | Diksiyon ve Beden Dili | 927003 | 2 | 3 | 3 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 40 | 1 | |
3 | Bütünleme Sınavı | 1 | 60 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 0 | 0 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
3 | Bütünleme Sınavı | 2 | 2 | 4 |
5 | Derse Katılım | 1 | 6 | 6 |
13 | Deney | 1 | 6 | 6 |
14 | Gözlem | 2 | 15 | 30 |
34 | Okuma | 5 | 5 | 25 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 |
diksiyon paint 1.pptx diksiyon.pdf |
|||
2 | Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. |
diksiyon 2 paint.pptx diksiyon 2.pdf |
||
3 | Dersin amaç ve içeriği hakkında bilgi vermek. |
diksiyon 3.pdf diksiyon paint 3.pptx |
||
4 | Sözlü anlatım konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma) |
diksiyon 4.pdf diksiyon paint 4.pptx |
||
5 | İyi bir konuşmanın temel ilkeleri iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama diksiyon vb. ) |
dik 5.pdf DİK 5 PAİNT.pptx |
||
6 | Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma |
dik 6.pdf DİK 6 PAİNT.pptx |
||
7 | Hazırlıklı konuşmanın aşamaları (konunun seçimi ve sınırlandırılması amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma konuşmanın sunuluşu) |
dik 7.pdf DİK 7 PAİNT.pptx |
||
8 | Konuşma türleri: (karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v. b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v. b. ) |
DİK 8 PAİNT.pptx DİK. 8.pdf |
||
9 | Ara sınav | |||
10 | Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme. |
https://drive.google.com/file/d/1ZsVOuJ4wETh2FyOogYMIa3DwwDasXJA2/view?usp=sharing diksiyon unite10.pdf |
||
11 | Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme. |
https://drive.google.com/file/d/1d6KyqjUtGg1W-B-8rZV7lQFHsHLFs7V1/view?usp=sharing diksiyon _unite11.pdf |
||
12 | Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma |
https://drive.google.com/file/d/15QhpKSBDaUuYrqQ3p5f-WJs2cliS_aWy/view?usp=sharing diksiyon_unite12.pdf |
||
13 | Uygulamalı Çalışma |
https://drive.google.com/file/d/16-zgwcPrn7trqKZP-kyCSH7v--Z7IQfB/view?usp=sharing diksiyon_unite13.pdf |
||
14 | Uygulamalı Çalışma |
https://drive.google.com/file/d/1Gn8DMd344Bi1qybpztraILERiEe9-Rg6/view?usp=sharing diksiyon _unite14.pdf |
||
15 | ||||
16 |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1468850 | Vücut dilini kullanabilir |
2 | 1468852 | Vurgu, tonlama, duraklama yapabilir |
3 | 1468853 | Değişik konularda hazırlı konuşma yapabilir |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 73122 | 0-6 yaş çocuklar ile eğitim veren kurumlar için, çocukların fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönleri ile ilgili bilgi ve beceri sahibi bireyler yetiştirmek |
2 | 73123 | Çocuklara ve ailelerine karşı sabırla, şefkatle, onların kişilik özelliklerini dikkate alarak onları yaşama hazırlayan personel yetirtirmek |
3 | 73124 | Çocukların eğitim ve öğretimdeki davranışlarına ilişkin gözlemler, beceri geliştirici etkinlikler düzenler. Gelişme ile ilgili temel kavramları bilir. |
4 | 73125 | Çocuklarla birlikte iyi alışkanlıklar edinerek, kötü davranışlar önleyici tedbirler almak için rehberlik eder. |
5 | 73126 | Okul öncesinde normal eğitim ve özel eğitim kurumlarında bulunan çocuklar için, drama, sanat, müzik, bilgisayar ve jimnastik eğitimi verme konusunda uzmandır. |
6 | 73131 | Gelişimin temel kavramalarının yanında, görme engelli çocuklar, dil gelişimi ve iletişim bozukluğu olan hasta çocuklar, türleri, nedenleri, gelişim özellikleri ve eğitim ilkelerini kavrayacak temel kavramları bilir. |
7 | 73127 | Mesleğe ilişkin sağlık ve güvenlik önlemlerini dikkate alarak, istisnai durumlarda, uygunluğu korumak ve ilk yardımları uygulamak. |
8 | 73128 | Çocuklarla ilgili tüm eğitim kurumlarının yönetimi ve referans terimlerinin işleyişini bilir. |
9 | 73130 | Okul öncesi oyun e-kurslarının rolünü ve önemini anlar, sosyal ve kültürel anlamda bilinçli farkındalık kurar, bireysel gelişim gösterebilir |
10 | 73132 | Üniversite öğrencilerinin çeşitli bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetlerdeki kavramlarını düzenli olarak ve katılımlarını sağlamak amacıyla tespit ederek üniversite yaşamına uyumun kolaylaştırılmasına yardımcı olur |
11 | 73133 | Temel değerler, etik kurallar, çevre, bireysel olaylar ve araştırılması ve incelenmesi gereken dersler, üretken, rasyonel, sorgulama, yaratıcı, eleştirel düşünme, öğrenme, problem çözme, sevgi dolu, bağımsız ve ortaklaşa çalışabilir, planlama yapabilir ve karar verme becerileri kazanmanın bireysel özelliklerini gösterir. |
12 | 73129 | Temel matematik bilgisine sahip olmak için matematik alanı mesleği ile ilgilidir, yaratıcılık ve yaratıcı düşünceyi geliştirir. |
13 | 73134 | Atatürk ilke ve inkılaplarına, ülkesine ve milletine, Türkiye Cumhuriyet'ine bağlı bireyler yetiştirmek. |
14 | 73121 | Türkçe'nin yapısını ve kurallarını bilen ve uygun kullanan bireyler yetiştirmek. |