Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATİ101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 927001 | 1 | 1 | 2 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
2 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
29 | Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
34 | Okuma | 1 | 10 | 10 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersini okumanın amacı ve İnkılâp kavramı, Osmanlı İmparatorluğu’nun yıkılışını ve Türk İnkılâbını hazırlayan sebepler. | |||
2 | İç sebepler, dış sebepler, Osmanlı İmparatorluğu’nun jeopolitik konumu | |||
3 | Osmanlı İmparatorluğu’nun parçalanması; Trablusgarp Savaşı; Balkan Savaşları; Birinci Dünya Savaşı | |||
4 | Osmanlı İmparatorluğu’nun savaştığı cepheler ve Çanakkale Savaşları | |||
5 | Mondros Ateşkes Antlaşması; İşgaller Karşısında Memleketin Durumu Ve Mustafa Kemal Paşa’nın Tepkisi; Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a çıkışı, | |||
6 | İzmir’in İşgali, Yararlı ve Zararlı Cemiyetler ve Ermeni Meselesi. | |||
7 | Milli Mücadele için ilk adım; Kongreler yoluyla teşkilatlanma | |||
8 | Kuva-yı Milliye ve Misak-ı Milli; T.B.M.M.’nin açılması; T.B.M.M.’nin İstiklal Savaşının yönetimini ele alması | |||
9 | Ara Sınav | |||
10 | 1920 yılında yaşanan siyasi gelişmeler, Düzenli Ordu’ya geçiş | |||
11 | Sakarya Savaşı’na kadar Milli Mücadele | |||
12 | Sakarya Savaşı ve Büyük Taarruz | |||
13 | Mudanya’dan Lozan’a; Mudanya Mütarekesinin imzalanması | |||
14 | Eğitim, kültür, sosyal ve iktisadi alanında milli mücadele; |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
100389 | 1615656 | Modern Türkiye’nin doğuşu ve gelişimi konusunda doğru bilgilere sahip olur. |
100390 | 1615657 | Türkiye, Atatürk İlkeleri ve İnkılapları; Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler edinir. |
100391 | 1615658 | Türk tarihinden ve Türk Milli Mücadelesinden aldığı güçle Türk Devletine ve Türk Milletine sahip çıkar. |
100392 | 1615659 | Akılcı, bilimsel ve çağdaş fikirleri özümser. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 77250 | Kimya konularında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri Kimya eğitimine uygulama becerisi kazanmak |
2 | 77251 | Kimya eğitimi alanındaki eğitim modellerini ve kuramları bilmek |
3 | 77252 | Kimya eğitimi alanında eğitim problemlerini tanıma, modelleme ve çözme becerisi kazanmak |
4 | 77253 | Özel alanda seçilen bir konuda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verileri analiz etme, değerlendirme, raporlaştırma ve projeyi sunma. |
5 | 77254 | Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, Atatürk İlkeleri´ni yürüterek, anlayarak, içtenlikle benimseyip, ülkesini çağdaş düzeye taşımak için gerekli donanımlara sahip olmak. |
6 | 77255 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi kazanmak. |
7 | 77256 | Çeşitli öğretim teknolojileri yoluyla nitelikli öğretim materyallerinin geliştirilmesi, seçilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi becerilerine sahip olmak |
8 | 77257 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanmak. |
9 | 77258 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanmak. |
10 | 77259 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmak. |
11 | 77260 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği etkili iletişim becerilerine ve Türkçeyi düzgün kullanma becerilerine sahip olmak. |
12 | 77261 | Alanındaki gelişmeleri izleyip iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
13 | 77262 | Genel öğretim yöntemlerini bilerek ortaöğretime özgü özel öğretim yöntemlerini geliştirip uygulayabilmek. |
14 | 77263 | Öğrencilerin bireysel farklılıklarına, gelişim ve ihtiyaçlarına uygun bir şekilde eğitim, değerlendirme ve yönlendirme becerilerine sahip olmak. |
15 | 77264 | Yeni eğitim modellerine uygun günlük plan hazırlayabilmek, uygulama ile ilgili kayıt, belge ve raporları hazırlama becerisine sahip olmak. |
16 | 77265 | Meslek ile ilgili yeni gelişmeleri takip edebilmek, yasa ve yönetmelikleri bilmek ve mesleki-etik sorumluluk anlayışı kazanmak. |
17 | 77266 | Öğrencileri özgün, paylaşımcı, girişimci, özgüveni yüksek, kendi başına karar verebilen, başkalarının haklarına saygılı, yaratıcı, sorgulayıcı bireyler olarak gelişmelerini sağlayabilmek için gerekli donanımlara sahip olmak |