Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KMO303 | Fizikokimya Lab. I | 927001 | 3 | 5 | 4 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 50 | 1 | |
7 | Laboratuvar | 1 | 50 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
7 | Laboratuvar | 10 | 4 | 40 |
20 | Rapor Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
21 | Rapor Sunma | 10 | 2 | 20 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Fizikokimya laboratuarının içeriği ve uygulamaları hakkında bilgi verilmesi, deney düzeneklerinin hazırlanması | |||
2 | Kısmi molar büyüklükler | |||
3 | Donma noktası alçalması ölçülerek katı bir çözünenin molekül kütlesinin belirlenmesi | |||
4 | Benzen-aseton karışımının çözelti oranına bağlı olarak kaynama eğrisinin bulunması | |||
5 | Fenol-su sisteminin çözünürlük eğrisinin bulunması | |||
6 | Buharlaşma ısısı ve moleküllerarası kuvvetler | |||
7 | Gazların sudaki çözünürlüğü | |||
8 | İki katı bileşenin erime diyagramı | |||
9 | ARASINAV | |||
10 | Kimyasal ve fiziksel olaylarda ısı değişimi | |||
11 | Çözünürlük ısıları | |||
12 | Birbiriyle karışmayan iki sıvı arasında üçüncü bir maddenin dağılımı | |||
13 | Telafi deneyleri | |||
14 | Telafi deneyleri |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1499505 | Öğrenci farklı bileşimlerdeki çözelti yoğunluklarını ölçerek kısmi mol hacimlerini bulabilir. |
2 | 1499506 | Öğrenci donma noktası alçalmasından yararlanarak katı bir çözünenin molekül kütlesinin belirleyebilir. |
3 | 1499507 | Damıtma işlemiyle benzen-aseton karışımının çözelti oranına bağlı olarak kaynama eğrisini çizerek sonuçları yorumlayabilir. |
4 | 1499508 | Fenol-su sisteminin çözünürlük eğrisini bulabilir. |
5 | 1499509 | Damıtma ile bir sıvının buharlaşma ısısını ve entropisini bulabilir. |
6 | 1499991 | Kaynama eğrisini çizerek Henry yasasına göre elde ettiği grafiği yorumlayabilir. |
7 | 1499992 | İki katı bileşenin erime diyagramını çizerek ötektik sıcaklığın ve erime noktasının önemini açıklayabilir. |
8 | 1499993 | Kalorimetrenin soğurduğu ısıyı ve nötürleşme ısısını deneysel olarak bulabilir. |
9 | 1499994 | Benzoik asidin sudaki çözünürlüğünden yararlanarak titrasyonla çözünme entalpisini bulabilir. |
10 | 1499995 | Ekstraksiyonla birbiriyle karışmayan iki sıvı arasında üçüncü bir maddenin dağılma katsayısını belirleyebilir. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 77250 | Kimya konularında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri Kimya eğitimine uygulama becerisi kazanmak |
2 | 77251 | Kimya eğitimi alanındaki eğitim modellerini ve kuramları bilmek |
3 | 77252 | Kimya eğitimi alanında eğitim problemlerini tanıma, modelleme ve çözme becerisi kazanmak |
4 | 77253 | Özel alanda seçilen bir konuda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verileri analiz etme, değerlendirme, raporlaştırma ve projeyi sunma. |
5 | 77254 | Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, Atatürk İlkeleri´ni yürüterek, anlayarak, içtenlikle benimseyip, ülkesini çağdaş düzeye taşımak için gerekli donanımlara sahip olmak. |
6 | 77255 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi kazanmak. |
7 | 77256 | Çeşitli öğretim teknolojileri yoluyla nitelikli öğretim materyallerinin geliştirilmesi, seçilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi becerilerine sahip olmak |
8 | 77257 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanmak. |
9 | 77258 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanmak. |
10 | 77259 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmak. |
11 | 77260 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği etkili iletişim becerilerine ve Türkçeyi düzgün kullanma becerilerine sahip olmak. |
12 | 77261 | Alanındaki gelişmeleri izleyip iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
13 | 77262 | Genel öğretim yöntemlerini bilerek ortaöğretime özgü özel öğretim yöntemlerini geliştirip uygulayabilmek. |
14 | 77263 | Öğrencilerin bireysel farklılıklarına, gelişim ve ihtiyaçlarına uygun bir şekilde eğitim, değerlendirme ve yönlendirme becerilerine sahip olmak. |
15 | 77264 | Yeni eğitim modellerine uygun günlük plan hazırlayabilmek, uygulama ile ilgili kayıt, belge ve raporları hazırlama becerisine sahip olmak. |
16 | 77265 | Meslek ile ilgili yeni gelişmeleri takip edebilmek, yasa ve yönetmelikleri bilmek ve mesleki-etik sorumluluk anlayışı kazanmak. |
17 | 77266 | Öğrencileri özgün, paylaşımcı, girişimci, özgüveni yüksek, kendi başına karar verebilen, başkalarının haklarına saygılı, yaratıcı, sorgulayıcı bireyler olarak gelişmelerini sağlayabilmek için gerekli donanımlara sahip olmak |