Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KMO302 | Fizikokimya II | 927001 | 3 | 6 | 5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
5 | Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
29 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 17 | 17 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Saf maddelerin faz diyagramları ve fazlar arası denge |
Saf maddelerin faz diyagramları ve fazlar arası denge.pdf |
||
2 | Sıvıların viskozluğu ve yüzey gerilimi |
Sıvıların viskozluğu ve yüzey gerilimi.pdf |
||
3 | Karışımların genel özellikleri |
Karışımların genel özellikleri, İdeal karışımlar ve termodinamiği.pdf |
||
4 | İdeal karışımlar ve termodinamiği |
Karışımların genel özellikleri, İdeal karışımlar ve termodinamiği.pdf |
||
5 | Gerçek karışımlar ve termodinamiği |
Gerçek karışımlar ve termodinamiği.pdf |
||
6 | Sayısal özellikler |
Sayısal özellikler.pdf |
||
7 | Faz dönüşümlerinin termodinamiği ve Clausius-Clapeyron denklemi |
Faz dönüşümlerinin termodinamiği.pdf |
||
8 | Adsorpsiyon |
Adsorpsiyon.pdf |
||
9 | ARASINAV | |||
10 | Elektrolit çözeltileri ve elektrolitik iletkenlik |
Elektrolit çözeltileri ve elektrolitik iletkenlik.pdf |
||
11 | Elektrolit çözeltileri ve elektrolitik iletkenlik |
Elektrolit çözeltileri ve elektrolitik iletkenlik.pdf |
||
12 | Elektrokimyasal hücreler |
Elektrokimyasal hücreler ve termodinamiği.pdf |
||
13 | Elektrokimyasal hücrelerin termodinamiği ve uygulamaları |
Elektrokimyasal hücreler ve termodinamiği.pdf |
||
14 | Reaksiyon kinetiği ve kimyasal denge |
FİZİKOKİMYA II ders notları.pdf |
||
15 | ||||
16 |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1499327 | Öğrenci, faz dengelerinde kimyasal potansiyelin rolünü anlar ve faz dengeleri ile ilgili problemleri çözebilir. |
2 | 1499328 | Clapeyron ve Clausius-Clapeyron eşitliklerini kullanarak problemleri çözebilir. |
3 | 1499329 | İdeal ve ideal seyreltik çözeltileri bilir, çeşitli türden sistemlerin faz diyagramlarını açıklayabilir. |
4 | 1499330 | Kolligatif özellikleri ve kullanım alanlarını bilir. |
5 | 1499331 | Öğrenci elektrokimyanın temel kavramlarını bilir. |
6 | 1499332 | Elektroliz hücresi, piller, akümülatörler ve redoks olaylarını bilir, Nernst eşitliğini kullanabilir. |
7 | 1499333 | Denge sabiti ve Gibbs enerjisi ile ilgili problemleri çözebilir sonuçlarını yorumlayabilir. |
8 | 1499334 | Adsorpsiyon izotermlerini ve temel adsorpsiyon denklemlerini bilir, grafik çizerek gerekli hesaplamaları yapabilir. |
9 | 1499335 | Kimyasal kinetiğin temel kavramlarını, tepkime mekanizmasının anlamını ve hız eşitliklerini bilir. |
10 | 1499336 | Henry, Raoult ve Dalton yasalarını bilir. |
11 | 1499337 | Raoult yasasına uyan ve Raoult yasasından sapma gösteren ikili karışımları açıklayabilir. |
12 | 1499338 | Sıvılarda viskozite ve yüzey gerilimi ile ilgili temel kavramları ve ölçüm yöntemlerini bilir. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 77250 | Kimya konularında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri Kimya eğitimine uygulama becerisi kazanmak |
2 | 77251 | Kimya eğitimi alanındaki eğitim modellerini ve kuramları bilmek |
3 | 77252 | Kimya eğitimi alanında eğitim problemlerini tanıma, modelleme ve çözme becerisi kazanmak |
4 | 77253 | Özel alanda seçilen bir konuda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verileri analiz etme, değerlendirme, raporlaştırma ve projeyi sunma. |
5 | 77254 | Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, Atatürk İlkeleri´ni yürüterek, anlayarak, içtenlikle benimseyip, ülkesini çağdaş düzeye taşımak için gerekli donanımlara sahip olmak. |
6 | 77255 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi kazanmak. |
7 | 77256 | Çeşitli öğretim teknolojileri yoluyla nitelikli öğretim materyallerinin geliştirilmesi, seçilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi becerilerine sahip olmak |
8 | 77257 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanmak. |
9 | 77258 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanmak. |
10 | 77259 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmak. |
11 | 77260 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği etkili iletişim becerilerine ve Türkçeyi düzgün kullanma becerilerine sahip olmak. |
12 | 77261 | Alanındaki gelişmeleri izleyip iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
13 | 77262 | Genel öğretim yöntemlerini bilerek ortaöğretime özgü özel öğretim yöntemlerini geliştirip uygulayabilmek. |
14 | 77263 | Öğrencilerin bireysel farklılıklarına, gelişim ve ihtiyaçlarına uygun bir şekilde eğitim, değerlendirme ve yönlendirme becerilerine sahip olmak. |
15 | 77264 | Yeni eğitim modellerine uygun günlük plan hazırlayabilmek, uygulama ile ilgili kayıt, belge ve raporları hazırlama becerisine sahip olmak. |
16 | 77265 | Meslek ile ilgili yeni gelişmeleri takip edebilmek, yasa ve yönetmelikleri bilmek ve mesleki-etik sorumluluk anlayışı kazanmak. |
17 | 77266 | Öğrencileri özgün, paylaşımcı, girişimci, özgüveni yüksek, kendi başına karar verebilen, başkalarının haklarına saygılı, yaratıcı, sorgulayıcı bireyler olarak gelişmelerini sağlayabilmek için gerekli donanımlara sahip olmak |