Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGTM304 | Sınıf Yönetimi | 927001 | 3 | 6 | 4 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
2 | Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
5 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
18 | Örnek Vaka İncelemesi | 8 | 2 | 16 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 18 | 18 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Sınıf Yönetiminin Temelleri | |||
2 | Sınıf Yönetimi: İlkeler ve Modeller | |||
3 | Sınıf Kuralları | |||
4 | Sınıfın Fiziksel Ortamı ve Yönetimi | |||
5 | Sınıfta İletişim | |||
6 | Sınıfta Motivasyon Süreci | |||
7 | Sınıfta Öğretimin Yönetimi | |||
8 | Öğrenciler Arasında Yaşanılan Çatışmalar ve Çözümü | |||
9 | Arasınav | |||
10 | Sınıfta İstenmeyen Davranışların Yönetimi | |||
11 | Sınıfta Öğretmenlerin Liderlik ve Davranışsal Rolleri | |||
12 | Sınıfta Düzen, Demokrasi ve Adalet | |||
13 | Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi | |||
14 | Sınıfta Zaman Yönetimi | |||
15 | Öğretmen Veli ve Çevre İlişkileri |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1819545 | Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilir |
2 | 1819546 | Etkili iletişim becerilerini sergileyebilir |
3 | 1819547 | İstenmeyen davranışlara karşı alınacak tedbirleri bilir |
4 | 1819548 | Sınıfta uygun öğrenme ortamı oluşturabilir |
5 | 1819549 | Sınıfta zamanını etkili şekilde yönetebilir |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 77250 | Kimya konularında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri Kimya eğitimine uygulama becerisi kazanmak |
2 | 77251 | Kimya eğitimi alanındaki eğitim modellerini ve kuramları bilmek |
3 | 77252 | Kimya eğitimi alanında eğitim problemlerini tanıma, modelleme ve çözme becerisi kazanmak |
4 | 77253 | Özel alanda seçilen bir konuda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verileri analiz etme, değerlendirme, raporlaştırma ve projeyi sunma. |
5 | 77254 | Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, Atatürk İlkeleri´ni yürüterek, anlayarak, içtenlikle benimseyip, ülkesini çağdaş düzeye taşımak için gerekli donanımlara sahip olmak. |
6 | 77255 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi kazanmak. |
7 | 77256 | Çeşitli öğretim teknolojileri yoluyla nitelikli öğretim materyallerinin geliştirilmesi, seçilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi becerilerine sahip olmak |
8 | 77257 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanmak. |
9 | 77258 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanmak. |
10 | 77259 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmak. |
11 | 77260 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği etkili iletişim becerilerine ve Türkçeyi düzgün kullanma becerilerine sahip olmak. |
12 | 77261 | Alanındaki gelişmeleri izleyip iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
13 | 77262 | Genel öğretim yöntemlerini bilerek ortaöğretime özgü özel öğretim yöntemlerini geliştirip uygulayabilmek. |
14 | 77263 | Öğrencilerin bireysel farklılıklarına, gelişim ve ihtiyaçlarına uygun bir şekilde eğitim, değerlendirme ve yönlendirme becerilerine sahip olmak. |
15 | 77264 | Yeni eğitim modellerine uygun günlük plan hazırlayabilmek, uygulama ile ilgili kayıt, belge ve raporları hazırlama becerisine sahip olmak. |
16 | 77265 | Meslek ile ilgili yeni gelişmeleri takip edebilmek, yasa ve yönetmelikleri bilmek ve mesleki-etik sorumluluk anlayışı kazanmak. |
17 | 77266 | Öğrencileri özgün, paylaşımcı, girişimci, özgüveni yüksek, kendi başına karar verebilen, başkalarının haklarına saygılı, yaratıcı, sorgulayıcı bireyler olarak gelişmelerini sağlayabilmek için gerekli donanımlara sahip olmak |
Program Çıktısı | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ||
Öğrenme Çıktısı |
1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | |
3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |