Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGTM304 Sınıf Yönetimi 927001 3 6 4

Dersin Amacı

Öğrenme ve öğretme sürecinde sınıf yönetiminin önemini fark edebilme, başarılı bir öğrenme ve öğretme süreci için uygun sınıf ortamı yaratmaya yönelik bilgi, beceri ve tutumu geliştirebilme

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Cevat ELMA

Önerilen Diğer Hususlar

-

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Argon, T. ve Sezgin Nartgün, Ş. (Ed.) (2018). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi. Bakioğlu, A.(2009). Çağdaş Sınıf Yönetimi. Ankara:Nobel Yayın Dağıtım. Balay, R.(2012). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Akademi. Başar, H. (2014). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Erçetin, Ş. ve M. Ç. Özdemir (Ed.) .(2004).Sınıf yönetimi. Ankara: Asil Yayınevi. Humphreys, T.(1999). Disiplin Nedir? Ne Değildir? İstanbul: Epsilon Yayıncılık. Karip, E. (Ed.) (2017). Sınıf yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Kıran, H. (Ed.) (2016). Etkili Sınıf yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Kaya, Z. (Ed.) (2016). Sınıf yönetimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Küçükahmet, L . (Ed.) (2005). Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayınevi. Şişman, M. ve S.Turan (Ed.) .(2018). Sınıf yönetimi. Ankara: Öğreti PegemA Yayıncılık. Türnüklü, A. (2006). Sınıf ve Okul Disiplinine Çağdaş Bir Yaklaşım: Onarıcı Disiplin. Ankara: Ekinoks

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

-

Dersin İçeriği

Sınıf Yönetiminin Temelleri Sınıf Yönetimi: İlkeler ve Modeller Sınıf Kuralları Sınıfın Fiziksel Ortamı ve Yönetimi Sınıfta İletişim Sınıfta Motivasyon Süreci Sınıfta Öğretimin Yönetimi Sınıfta İstenmeyen Davranışların Kaynakları Sınıfta İstenmeyen Davranışların Yönetimi Sınıfta Öğretmenlerin Liderlik ve Davranışsal Roller Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi Sınıfta Zaman Yönetimi Öğretmen Veli ve Çevre İlişkileri

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 9 9
2 Final Sınavı 1 14 14
5 Derse Katılım 14 3 42
18 Örnek Vaka İncelemesi 8 2 16
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 18 18

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Sınıf Yönetiminin Temelleri
2 Sınıf Yönetimi: İlkeler ve Modeller
3 Sınıf Kuralları
4 Sınıfın Fiziksel Ortamı ve Yönetimi
5 Sınıfta İletişim
6 Sınıfta Motivasyon Süreci
7 Sınıfta Öğretimin Yönetimi
8 Öğrenciler Arasında Yaşanılan Çatışmalar ve Çözümü
9 Arasınav
10 Sınıfta İstenmeyen Davranışların Yönetimi
11 Sınıfta Öğretmenlerin Liderlik ve Davranışsal Rolleri
12 Sınıfta Düzen, Demokrasi ve Adalet
13 Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi
14 Sınıfta Zaman Yönetimi
15 Öğretmen Veli ve Çevre İlişkileri

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1819545 Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilir
2 1819546 Etkili iletişim becerilerini sergileyebilir
3 1819547 İstenmeyen davranışlara karşı alınacak tedbirleri bilir
4 1819548 Sınıfta uygun öğrenme ortamı oluşturabilir
5 1819549 Sınıfta zamanını etkili şekilde yönetebilir

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 77250 Kimya konularında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri Kimya eğitimine uygulama becerisi kazanmak
2 77251 Kimya eğitimi alanındaki eğitim modellerini ve kuramları bilmek
3 77252 Kimya eğitimi alanında eğitim problemlerini tanıma, modelleme ve çözme becerisi kazanmak
4 77253 Özel alanda seçilen bir konuda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verileri analiz etme, değerlendirme, raporlaştırma ve projeyi sunma.
5 77254 Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, Atatürk İlkeleri´ni yürüterek, anlayarak, içtenlikle benimseyip, ülkesini çağdaş düzeye taşımak için gerekli donanımlara sahip olmak.
6 77255 Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
7 77256 Çeşitli öğretim teknolojileri yoluyla nitelikli öğretim materyallerinin geliştirilmesi, seçilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi becerilerine sahip olmak
8 77257 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanmak.
9 77258 Eğitim uygulamalarında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanmak.
10 77259 Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmak.
11 77260 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği etkili iletişim becerilerine ve Türkçeyi düzgün kullanma becerilerine sahip olmak.
12 77261 Alanındaki gelişmeleri izleyip iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
13 77262 Genel öğretim yöntemlerini bilerek ortaöğretime özgü özel öğretim yöntemlerini geliştirip uygulayabilmek.
14 77263 Öğrencilerin bireysel farklılıklarına, gelişim ve ihtiyaçlarına uygun bir şekilde eğitim, değerlendirme ve yönlendirme becerilerine sahip olmak.
15 77264 Yeni eğitim modellerine uygun günlük plan hazırlayabilmek, uygulama ile ilgili kayıt, belge ve raporları hazırlama becerisine sahip olmak.
16 77265 Meslek ile ilgili yeni gelişmeleri takip edebilmek, yasa ve yönetmelikleri bilmek ve mesleki-etik sorumluluk anlayışı kazanmak.
17 77266 Öğrencileri özgün, paylaşımcı, girişimci, özgüveni yüksek, kendi başına karar verebilen, başkalarının haklarına saygılı, yaratıcı, sorgulayıcı bireyler olarak gelişmelerini sağlayabilmek için gerekli donanımlara sahip olmak

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Öğrenme Çıktısı
1 2 3 3 4 3 3 3 3 3 3 2 2 2 2 3 3 3
2 3 3 3 3 3 3 3 2 4 2 3 1 2 3 2 3 3
3 2 3 2 3 3 3 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
4 2 3 4 3 3 3 3 3 2 3 3 3 2 3 3 3 3
5 3 2 2 3 3 2 2 2 3 2 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek