Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBMAT103 | Matematik I | 927001 | 1 | 1 | 5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 40 | 1 | |
5 | Derse Katılım | 5 | 10 | 1 | |
9 | Problem Çözümü | 5 | 10 | 1 | |
31 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 1 | |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 1 | |
48 | Sözlü Sınav | 3 | 10 | 1 | |
54 | Ev Ödevi | 5 | 10 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 80 | 1 | |
45 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
2 | Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
5 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
8 | Rehberli Problem Çözümü | 14 | 4 | 56 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | FONKSİYONLAR 1.1 Reel Sayılar, Mutlak değer 1.2 Doğrular, çemberler ve paraboller | |||
2 | FONKSİYONLAR 2.1 Fonksiyonlar ve grafikleri 2.2 Fonksiyon çeşitleri ve işlemleri | |||
3 | FONKSİYONLAR 3.1 Fonksiyon grafikleri, ters fonksiyon 3.2 Trigonometrik fonksiyonlar 3.3 Matematik modeller | |||
4 | LİMİT VE SÜREKLİLİK 4.1 Değişim oranları ve limitler 4.2 Limit hesabı 4.3 Limit tanımı | |||
5 | LİMİT VE SÜREKLİLİK 5.1 Tek taraflı limitler ve sonsuzda limit 5.2 Dikey asimptotlar | |||
6 | LİMİT VE SÜREKLİLİK 6.1 Süreklilik 6.2 Teğetler ve türevler | |||
7 | TRANSANDANT FONKSİYONLAR 7.1 Doğal logaritma 7.2 Üstel fonksiyonlar 7.3 ax ve logax | |||
8 | TRANSANDANT FONKSİYONLAR 8.1 Ters trigonometrik fonksiyonlar 8.2 Hiperbolik fonksiyonlar | |||
9 | 9. ARASINAV | |||
10 | TÜREV 10.1 Bir fonksiyon olarak türev 10.2 Türev alma kuralları | |||
11 | TÜREV 11.1 Bir değişim oranı olarak türev 11.2 Zincir kuralı | |||
12 | TÜREV 12.1 Trigonometrik fonksiyonlarda türev 12.2 Kapalı fonksiyonlarda türev | |||
13 | TÜREV 13.1 Ters fonksiyonların türevleri 13.2 İlişkili oranlar 13.3 Diferansiyeller | |||
14 | TÜREV 14.1 Üstel büyüme ve bozunma 14.2 Bağıl büyüme oranları |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1469026 | İkinci Dereceden Denklem ve Eşitsizlikler, Doğrunun ve Çemberin Analitik İncelenmesi kavramlarını tanımak |
2 | 1469027 | Türev kavramını tanımak |
3 | 1469025 | Kümeler, Sayılar, Karmaşık Sayılar kavramlarını tanımak |
4 | 1469028 | Fonksiyonlar, Limit ve Süreklilik kavramlarını tanımak |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 77250 | Kimya konularında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri Kimya eğitimine uygulama becerisi kazanmak |
2 | 77251 | Kimya eğitimi alanındaki eğitim modellerini ve kuramları bilmek |
3 | 77252 | Kimya eğitimi alanında eğitim problemlerini tanıma, modelleme ve çözme becerisi kazanmak |
4 | 77253 | Özel alanda seçilen bir konuda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verileri analiz etme, değerlendirme, raporlaştırma ve projeyi sunma. |
5 | 77254 | Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, Atatürk İlkeleri´ni yürüterek, anlayarak, içtenlikle benimseyip, ülkesini çağdaş düzeye taşımak için gerekli donanımlara sahip olmak. |
6 | 77255 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi kazanmak. |
7 | 77256 | Çeşitli öğretim teknolojileri yoluyla nitelikli öğretim materyallerinin geliştirilmesi, seçilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi becerilerine sahip olmak |
8 | 77257 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanmak. |
9 | 77258 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanmak. |
10 | 77259 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmak. |
11 | 77260 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği etkili iletişim becerilerine ve Türkçeyi düzgün kullanma becerilerine sahip olmak. |
12 | 77261 | Alanındaki gelişmeleri izleyip iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
13 | 77262 | Genel öğretim yöntemlerini bilerek ortaöğretime özgü özel öğretim yöntemlerini geliştirip uygulayabilmek. |
14 | 77263 | Öğrencilerin bireysel farklılıklarına, gelişim ve ihtiyaçlarına uygun bir şekilde eğitim, değerlendirme ve yönlendirme becerilerine sahip olmak. |
15 | 77264 | Yeni eğitim modellerine uygun günlük plan hazırlayabilmek, uygulama ile ilgili kayıt, belge ve raporları hazırlama becerisine sahip olmak. |
16 | 77265 | Meslek ile ilgili yeni gelişmeleri takip edebilmek, yasa ve yönetmelikleri bilmek ve mesleki-etik sorumluluk anlayışı kazanmak. |
17 | 77266 | Öğrencileri özgün, paylaşımcı, girişimci, özgüveni yüksek, kendi başına karar verebilen, başkalarının haklarına saygılı, yaratıcı, sorgulayıcı bireyler olarak gelişmelerini sağlayabilmek için gerekli donanımlara sahip olmak |
Program Çıktısı | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ||
Öğrenme Çıktısı |
1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | |
3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | |
4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 |