Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TBMAT104 | Matematik II | 927001 | 1 | 2 | 5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
2 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Fonksiyonların ekstremum değerleri | |||
2 | Ortalama değer ve Rolle teoremi, uygulamaları | |||
3 | Ekstremum için 1. ve 2. türev kriterleri, mutlak ekstremum | |||
4 | Konkavlık ve eğri çizimi | |||
5 | Uygulamalı optimizasyon problemleri, Newton yöntemi | |||
6 | Belirsiz integral, değişken değişimi, kısmı integrasyon | |||
7 | Basit kesirlere ayırma, özel değişken değiştirme | |||
8 | Trigonometrik integrasyon | |||
9 | Arasınav | |||
10 | Riemann anlamında belirli integral, sonlu toplamların limitleri | |||
11 | Kalkülüsün Temel Teoremi ve belirli intagral özellikleri | |||
12 | Alan Hesabı | |||
13 | Kabuk ve Disk yöntemi ile hacim hesabı | |||
14 | Yay uzunluğu, yüzey alanı hesabı | |||
15 | Moment ve ağırlık merkezi hesabı | |||
16 | Final |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1469124 | Fonksiyonların ekstremum değerleri, Ortalama değer ve Rolle teoremi, uygulamaları |
2 | 1469125 | Ekstremum için 1. ve 2. türev kriteleri, mutlak ekstremum |
3 | 1469126 | Konkavlık ve eğri çizimi, Uygulamalı optimizasyon problemleri, Newton yöntemi |
4 | 1469127 | Belirsiz integral, değişken değişimi, kısmı integrasyon, Basit kesirlere ayırma, özel değişken değiştirme |
5 | 1469128 | Trigonometrik integrasyon, Riemann anlamında belirli integral, sonlu toplamların limitleri, Kalkülüsün Temel Teoremi ve belirli intagral özellikleri, Alan Hesabı, Kabuk ve Disk yöntemi ile hacim hesabı, Yay uzunluğu, yüzey alanı hesabı, Moment ve ağırlık merkezi hesabı |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 77250 | Kimya konularında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri Kimya eğitimine uygulama becerisi kazanmak |
2 | 77251 | Kimya eğitimi alanındaki eğitim modellerini ve kuramları bilmek |
3 | 77252 | Kimya eğitimi alanında eğitim problemlerini tanıma, modelleme ve çözme becerisi kazanmak |
4 | 77253 | Özel alanda seçilen bir konuda bilimsel araştırma projesi hazırlama, veri toplama, verileri analiz etme, değerlendirme, raporlaştırma ve projeyi sunma. |
5 | 77254 | Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, Atatürk İlkeleri´ni yürüterek, anlayarak, içtenlikle benimseyip, ülkesini çağdaş düzeye taşımak için gerekli donanımlara sahip olmak. |
6 | 77255 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi kazanmak. |
7 | 77256 | Çeşitli öğretim teknolojileri yoluyla nitelikli öğretim materyallerinin geliştirilmesi, seçilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi becerilerine sahip olmak |
8 | 77257 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi kazanmak. |
9 | 77258 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanmak. |
10 | 77259 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanmak. |
11 | 77260 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği etkili iletişim becerilerine ve Türkçeyi düzgün kullanma becerilerine sahip olmak. |
12 | 77261 | Alanındaki gelişmeleri izleyip iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
13 | 77262 | Genel öğretim yöntemlerini bilerek ortaöğretime özgü özel öğretim yöntemlerini geliştirip uygulayabilmek. |
14 | 77263 | Öğrencilerin bireysel farklılıklarına, gelişim ve ihtiyaçlarına uygun bir şekilde eğitim, değerlendirme ve yönlendirme becerilerine sahip olmak. |
15 | 77264 | Yeni eğitim modellerine uygun günlük plan hazırlayabilmek, uygulama ile ilgili kayıt, belge ve raporları hazırlama becerisine sahip olmak. |
16 | 77265 | Meslek ile ilgili yeni gelişmeleri takip edebilmek, yasa ve yönetmelikleri bilmek ve mesleki-etik sorumluluk anlayışı kazanmak. |
17 | 77266 | Öğrencileri özgün, paylaşımcı, girişimci, özgüveni yüksek, kendi başına karar verebilen, başkalarının haklarına saygılı, yaratıcı, sorgulayıcı bireyler olarak gelişmelerini sağlayabilmek için gerekli donanımlara sahip olmak |