Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MBG310 | Proteomiğe Giriş | 927001 | 3 | 6 | 5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 50 | 1 | |
4 | Quiz | 5 | 20 | 1 | |
5 | Derse Katılım | 14 | 10 | 1 | |
23 | Proje Sunma | 1 | 20 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
4 | Quiz | 5 | 1 | 5 |
5 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
22 | Proje Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
23 | Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
29 | Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
52 | Quiz için Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
54 | Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Proteomik ve yeni biyoloji |
1-Proteomik-1-Son.ppt |
||
2 | Proteom | |||
3 | Analitik proteomike genel bakış | |||
4 | Analitik protein ve peptid ayrıştırma | |||
5 | Protein sindirim teknikleri | |||
6 | Protein ve peptid analizlari için kütle spektrometreleri |
2-Proteomik-2.ppt |
||
7 | Peptid kütle parmakizi tekniğiyle proteinlerin tanımlanması | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Ardışık-MS ile peptid sekans analizi. | |||
10 | Ardışık-MS verisiyle protein tanımlama | |||
11 | SALSA: ardışık-MS verisinin özgün özelliklerinin kazılması için bir algoritma. | |||
12 | Proteomların kazılması | |||
13 | Protein ekspresyon profillerinin çıkartılması | |||
14 | Protein-protein interaksiyonlarının ve protein komplekslerinin tanımlanması | |||
15 | Protein modifikasyonlarının haritalanması ve Proteomikin geleceği | |||
16 | Final Sınavı |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1506050 | Büyük-ölçekli protein analizinin gerekliliğini kavrama |
2 | 1506051 | Proteom içeriğinin genom içeriğinden farklılığını kavrama |
3 | 1506052 | Proteomun dinamik ve karmaşıklığını kavrama |
4 | 1506053 | Proteoma dayalı olarak canlıların fonksiyonlarını tanımlayabilme |
5 | 1506054 | Protein interaksiyonlarının ve ağlarının önemini kavrama |
6 | 1506055 | Proteom analizlerinde biyoinformatiğin önemini kavrama |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 78414 | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, güncel teknikleri ve analiz yöntemlerini kullanabilme |
2 | 78415 | Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili problemleri tanımlama, deney tasarlama ve gerçekleştirme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlayarak çözüm yolları üretebilme |
3 | 78416 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseme ve alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme |
4 | 78421 | Verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket etme |
5 | 78417 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve yeni fikirleri uygulamaya istekli olma |
6 | 78418 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
7 | 78420 | Ulusal veya uluslararası toplumsal sorunların çözümünde uyumlu bir şekilde takım çalışması yapabilme |
8 | 78419 | Kuramsal ve uygulamalı çalışmalardan elde ettiği verileri toplumsal sorunların çözümüne uygulamaya istekli olma |
9 | 79300 | Kalite ve güvenlik konularında bilinçli olabilme |