Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL156 | Çocuk Edebiyatı | 927001 | 1 | 2 | 3 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
3 | Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
5 | Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
6 | Uygulama/Pratik | 2 | 1 | 2 |
10 | Tartışma | 5 | 1 | 5 |
11 | Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 |
12 | Takım/Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
15 | Gösterme | 1 | 1 | 1 |
19 | Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 |
22 | Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
23 | Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
25 | Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 1 | 1 |
26 | Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 1 | 1 |
34 | Okuma | 5 | 5 | 25 |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1508498 | Çocuk edebiyatı ve gelişimsel kuramları açıklar. |
2 | 1508499 | Çocuk edebiyatının amacı ve işlevini bilir. |
3 | 1508500 | Çocuk edebiyatının dününü ve bugününü karşılaştırır. |
4 | 1508501 | Okul öncesi çocuk kitaplarının tanımını açıklar. |
5 | 1508502 | Yaş gruplarına göre çocuk kitaplarını sıralar. |
6 | 1508503 | Farklı materyaller kullanılarak öykü anlatma yöntemlerini bilir. |
7 | 1508504 | Kitap okuma modelleri ve öykü sonrası etkinlikleri uygular. |
8 | 1508505 | Okul öncesi çocuklarda kitaba ve okumaya karşı ilgi uyandırma yöntemlerini bilir. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 73122 | 0-6 yaş çocuklar ile eğitim veren kurumlar için, çocukların fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönleri ile ilgili bilgi ve beceri sahibi bireyler yetiştirmek |
2 | 73123 | Çocuklara ve ailelerine karşı sabırla, şefkatle, onların kişilik özelliklerini dikkate alarak onları yaşama hazırlayan personel yetirtirmek |
3 | 73124 | Çocukların eğitim ve öğretimdeki davranışlarına ilişkin gözlemler, beceri geliştirici etkinlikler düzenler. Gelişme ile ilgili temel kavramları bilir. |
4 | 73125 | Çocuklarla birlikte iyi alışkanlıklar edinerek, kötü davranışlar önleyici tedbirler almak için rehberlik eder. |
5 | 73126 | Okul öncesinde normal eğitim ve özel eğitim kurumlarında bulunan çocuklar için, drama, sanat, müzik, bilgisayar ve jimnastik eğitimi verme konusunda uzmandır. |
6 | 73131 | Gelişimin temel kavramalarının yanında, görme engelli çocuklar, dil gelişimi ve iletişim bozukluğu olan hasta çocuklar, türleri, nedenleri, gelişim özellikleri ve eğitim ilkelerini kavrayacak temel kavramları bilir. |
7 | 73127 | Mesleğe ilişkin sağlık ve güvenlik önlemlerini dikkate alarak, istisnai durumlarda, uygunluğu korumak ve ilk yardımları uygulamak. |
8 | 73128 | Çocuklarla ilgili tüm eğitim kurumlarının yönetimi ve referans terimlerinin işleyişini bilir. |
9 | 73130 | Okul öncesi oyun e-kurslarının rolünü ve önemini anlar, sosyal ve kültürel anlamda bilinçli farkındalık kurar, bireysel gelişim gösterebilir |
10 | 73132 | Üniversite öğrencilerinin çeşitli bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetlerdeki kavramlarını düzenli olarak ve katılımlarını sağlamak amacıyla tespit ederek üniversite yaşamına uyumun kolaylaştırılmasına yardımcı olur |
11 | 73133 | Temel değerler, etik kurallar, çevre, bireysel olaylar ve araştırılması ve incelenmesi gereken dersler, üretken, rasyonel, sorgulama, yaratıcı, eleştirel düşünme, öğrenme, problem çözme, sevgi dolu, bağımsız ve ortaklaşa çalışabilir, planlama yapabilir ve karar verme becerileri kazanmanın bireysel özelliklerini gösterir. |
12 | 73129 | Temel matematik bilgisine sahip olmak için matematik alanı mesleği ile ilgilidir, yaratıcılık ve yaratıcı düşünceyi geliştirir. |
13 | 73134 | Atatürk ilke ve inkılaplarına, ülkesine ve milletine, Türkiye Cumhuriyet'ine bağlı bireyler yetiştirmek. |
14 | 73121 | Türkçe'nin yapısını ve kurallarını bilen ve uygun kullanan bireyler yetiştirmek. |
Program Çıktısı | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
Öğrenme Çıktısı |
1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | |
3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | |
5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |
6 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |
7 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |
8 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |