Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMB011 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 927003 | 2 | 3 | 4 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
2 | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
5 | Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin Temel kavramlar |
Eleştirel ve Analitik Düşünme 1. hafta.docx |
||
2 | Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özellikleri |
Eleştirel ve Analitik Düşünme 2. hafta.docx |
||
3 | Eleştirel ve Analitik düşünme arasındaki ilişki ve farklılıklar |
Eleştirel ve Analitik Düşünme 3. hafta.docx |
||
4 | Eleştirel ve Analitik düşünmede temel süreçler |
Eleştirel ve Analitik Düşünme 4. hafta.docx |
||
5 | Eleştirel ve Analitik düşünme becerileri |
Eleştirel ve Analitik Düşünme 5. hafta.docx |
||
6 | Düşünceye etki eden faktörler |
Eleştirel ve Analitik Düşünme 6. hafta.docx |
||
7 | Eleştirel düşünmede dil ve mantık |
Eleştirel ve Analitik Düşünme 7. hafta.docx |
||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; |
Eleştirel ve Analitik Düşünme 9. hafta.docx |
||
10 | Eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; |
Eleştirel ve Analitik Düşünme 10. hafta.docx |
||
11 | Günlük metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri |
Eleştirel ve Analitik Düşünme 11. hafta.docx |
||
12 | Felsefi metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri |
Eleştirel ve Analitik Düşünme 12. hafta.docx |
||
13 | Genel değerlendirme |
Eleştirel ve Analitik Düşünme 13. hafta.docx |
||
14 | Final |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1548850 | Eleştirel ve Analitik düşünmenin tanımını yapar, |
2 | 1548851 | Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel kavram ve ilkeleri bilir, |
3 | 1548852 | Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özelliklerini kavrar, |
4 | 1548853 | Eleştirel ve Analitik düşünmenin temel süreçlerin neler olduğunu bilir |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 71069 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
2 | 71070 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
3 | 71071 | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 | 71072 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini müzik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. |
5 | 71073 | Müzik eğitimi kapsamında, farklı yaş ve düzeydeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. |
6 | 71074 | Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. |
7 | 71075 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. |
8 | 71076 | Disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olup, topluma yararlı olacak projeler üretir. |
9 | 71077 | Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenir. |
10 | 71078 | Müzik etkinlikleri düzenler, müzik grupları oluşturup sahneler ve onları yönetir. |
11 | 71079 | Birden fazla çalgıyı, geliştirilmeye açık bir biçimde çalma becerisi kazanır, söz ve çalgı müziğine eşlik eder, meslek yaşamında bu çalgıların öğretimine yönelik olarak teorik ve uygulamalı bilgi edinir. |
12 | 71080 | Bireysel ve birlikte çalma- söyleme becerilerini kazanır. |
13 | 71081 | Ulusal ve evrensel müzik akımlarını tanır, bu akımlarla yazılmış müzik eserlerini çözümler, müzik alanında yeterli kültürel birikime sahip olur. |
14 | 71082 | Müziksel işitme, okuma ve yazma eylemleri ile müzik teorisi alanlarında yeterli donanım edinir, müzik yaratma sürecini anlar ve eğitim müziğinde yaratıcılığını geliştirir. |
15 | 71083 | Sesini ve çalgısını müzikal bir biçimde, doğru bir teknikle kullanır, çalgısının temel bakımını ve onarımını yapar. |
16 | 71084 | Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde sanatsal, bilimsel ve felsefi açılardan kendini sürekli güncelleyebilecek birikime sahip olur. |
17 | 71085 | Müzik Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
18 | 71086 | Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
19 | 71087 | Öğrenme-öğretme sürecinde, amaç ve içeriklere uygun genel ve müziksel öğretim yöntemlerini kullanarak öğrenim ortamını organize eder. |