Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMB014 | Karakter ve Değer Eğitimi | 927003 | 2 | 3 | 4 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
5 | Derse Katılım | 1 | 28 | 28 |
10 | Tartışma | 1 | 20 | 20 |
19 | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | 10 |
29 | Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Karakter Eğitimi ve Değerler Eğitimi ile İlgili Temel Kavramlar | |||
2 | Karakter Eğitimi ve Gelişiminde Aile, Çevre ve Okul | |||
3 | Değerler Eğitimi Açısından Ahlak ve Etik Kavramları: İnsani–Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi | |||
4 | Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması: Milli–Manevi Değerler ve Evrensel Değerler | |||
5 | Türk Kültür Tarihinde ve Türkiye'de Değerler Eğitimi | |||
6 | Değerler Eğitiminin İnanç Sistemi Açısından Değerlendirilmesi | |||
7 | Eğitim Programlarında Değerler | |||
8 | Değer Öğretim Yaklaşımı: Karakter ve Değer Eğitim Yaklaşımı ve Uygulaması | |||
9 | Eğitim Felsefesi ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değer Eğitimi | |||
10 | Karakter / Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri | |||
11 | Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitim | |||
12 | Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen | |||
13 | Değerlerin Toplumsal Hayattaki Önemi: Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürü | |||
14 | Değerler Eğitimine Yönelik Öneriler | |||
15 | FİNAL SINAVI |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1573347 | Karakter Eğitimi ve Değerler Eğitimi ile İlgili Temel Kavramları bilir |
2 | 1573348 | Karakter Eğitimi ve Gelişiminde Aile, Çevre ve Okulun Rolünü Açıklar |
3 | 1573349 | Değerler Eğitimi Açısından Ahlak ve Etik Kavramları: İnsani–Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitiminin Rolünü açıklar |
4 | 1573350 | Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması: Milli–Manevi Değerler ve Evrensel Değerleri Birbirinden Ayırır |
5 | 1573351 | Türk Kültür Tarihinde ve Türkiye'de Değerler Eğitimini Bilir |
6 | 1573352 | Değerler Eğitiminin İnanç Sistemi Açısından Değerlendirilmesini yapar |
7 | 1573353 | Eğitim Programlarında Yaralan Değerleri Farkeder |
8 | 1573354 | Değer Öğretim Yaklaşımı: Karakter ve Değer Eğitim Yaklaşımı ve Uygulamalarını Bilir |
9 | 1573355 | Eğitim Felsefesi ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değer Eğitimini Açıklar |
10 | 1573356 | Karakter / Değer Eğitiminde Öğretim Yöntemleri ve Tekniklerini Bilir |
11 | 1573357 | Modern ve Çok Kültürlü Toplumlarda Değerler Krizi ve Eğitimi Açıklar |
12 | 1573358 | Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmenin Rollerini Bilir |
13 | 1573359 | Değerlerin Toplumsal Hayattaki Önemi: Karakter ve Değer Eğitiminde Kültürlerarası Farklılaşma ve Birlikte Yaşama Kültürünü Açıklar |
14 | 1573360 | Değerler Eğitimine Yönelik Öneriler Geliştirir |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 71069 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
2 | 71070 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
3 | 71071 | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 | 71072 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini müzik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. |
5 | 71073 | Müzik eğitimi kapsamında, farklı yaş ve düzeydeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. |
6 | 71074 | Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. |
7 | 71075 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. |
8 | 71076 | Disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olup, topluma yararlı olacak projeler üretir. |
9 | 71077 | Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenir. |
10 | 71078 | Müzik etkinlikleri düzenler, müzik grupları oluşturup sahneler ve onları yönetir. |
11 | 71079 | Birden fazla çalgıyı, geliştirilmeye açık bir biçimde çalma becerisi kazanır, söz ve çalgı müziğine eşlik eder, meslek yaşamında bu çalgıların öğretimine yönelik olarak teorik ve uygulamalı bilgi edinir. |
12 | 71080 | Bireysel ve birlikte çalma- söyleme becerilerini kazanır. |
13 | 71081 | Ulusal ve evrensel müzik akımlarını tanır, bu akımlarla yazılmış müzik eserlerini çözümler, müzik alanında yeterli kültürel birikime sahip olur. |
14 | 71082 | Müziksel işitme, okuma ve yazma eylemleri ile müzik teorisi alanlarında yeterli donanım edinir, müzik yaratma sürecini anlar ve eğitim müziğinde yaratıcılığını geliştirir. |
15 | 71083 | Sesini ve çalgısını müzikal bir biçimde, doğru bir teknikle kullanır, çalgısının temel bakımını ve onarımını yapar. |
16 | 71084 | Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde sanatsal, bilimsel ve felsefi açılardan kendini sürekli güncelleyebilecek birikime sahip olur. |
17 | 71085 | Müzik Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
18 | 71086 | Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
19 | 71087 | Öğrenme-öğretme sürecinde, amaç ve içeriklere uygun genel ve müziksel öğretim yöntemlerini kullanarak öğrenim ortamını organize eder. |
Program Çıktısı | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | ||
Öğrenme Çıktısı |
1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | |
3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | |
4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | |
5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | |
6 | 1 |