Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MZAE209 | Armoni ve Eşlikleme I | 927001 | 2 | 3 | 3 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
29 | Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
31 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
54 | Ev Ödevi | 10 | 3 | 30 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Armoni önbilgilerinin (dizi, aralık, tonalite bilgisi) verilmesi. |
P_20200114_143308_1 (1).jpg armoni ve eşlikleme 1. ders.mp4 |
||
2 | Akor bilgisinin verilmesi ve uygulama yapılması. |
ARALIKLAR.pdf YeniBelge 2020-01-15 11.12.20.pdf armoni I DERS 2.mp4 |
||
3 | Tonalitenin üç ana akorunun tanımlanması (Tonik-Subdominant-Dominant); bu akorların tonalite içindeki kullanımları üzerine uygulamalar yapılması. |
AKORLAR.pdf armoni ve eşlikleme I DERS 3.mp4 |
||
4 | Geleneksel (Klasik) armoniye giriş: Akor bağlanışları üzerine uygulamalar. Kadans kavramı ve çeşitlerinin tanıtılması ve uygulanması. |
1-4-5-.pdf armoni ve eşlikleme 1 DERS 4.mp4 |
||
5 | Dar serimde armoni çözümlemelerinin yapılması: Dar serimde “Verilmiş bas” partilerinin armonilenmesi üzerine uygulamalar |
BAĞLANTI.pdf armoni ve eşlikleme 1 DERS 5.mp4 |
||
6 | Dar serimde “Verilmiş şan” partilerinin armonilenmesi üzerine uygulamalar. |
armoni ve eşlikleme 1 DERS 6.mp4 |
||
7 | Geniş serimde armoni çözümlemelerinin yapılması. |
YeniBelge 2020-01-15 11.12.54.pdf armoni ve eşlikleme 1 DERS 7.mp4 |
||
8 | “Verilmiş bas” ve “Verilmiş şan” partilerinin, geniş serimde armonilenmesi üzerine uygulamalar. |
armoni ve eşlikleme 1 DERS 8.mp4 |
||
9 | Ara sınav |
armoni ve eşlikleme 1 DERS 14.mp4 |
||
10 | Akor çevrimlerinin tanımlanması. |
armoni ve eşlikleme 1 DERS 9.mp4 |
||
11 | Birinci Çevrim akorunun tanımlanması. Akorların birinci çevrim konumunda nasıl kullanıldığının, değişik tonalitelerde akor kurmak yoluyla uygulanması. |
armoni ve eşlikleme 1 DERS 10.mp4 |
||
12 | “Verilmiş bas” ve “Verilmiş şan” partilerinin, kök ve birinci çevrim akorları ile armonilenmesi üzerine uygulamalar. |
armoni ve eşlikleme 1 DERS 11.mp4 |
||
13 | İkinci Çevrim akorunun tanımlanması. Akorların ikinci çevrim konumunda nasıl kullanıldığının, değişik tonalitelerde akor kurmak yoluyla uygulanması.. |
armoni ve eğitimi 1 DERS 12.mp4 |
||
14 | “Verilmiş bas” ve “Verilmiş şan” partilerinin, kök, birinci çevrim ve ikinci çevrim akorları ile armonilenmesi üzerine uygulamalar. |
armoni ve eşlikleme 1 DERS 13.mp4 |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1512913 | Diziler ve çeşitleri, aralıklar ve çeşitleri, tonalite ve farklı tonlar arasındaki ilişkiler konularında bilgi sahibidir. |
2 | 1512915 | Akor bağlantılarını bilir. |
3 | 1512914 | Akor yapıları hakkında bilgi sahibi olur; akorların adlandırılması ve tonalite içindeki işlevleri hakkında bilgi verir. |
4 | 1512912 | Kadans kavramı ve çeşitlerini tanımlayabilir. Teorik ve uygulamalı olarak kadans yapabilme becerisi kazanır. |
5 | 1512916 | Dar ve geniş serimde armoni çözümlemeleri yapabilir. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 71069 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. |
2 | 71070 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
3 | 71071 | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 | 71072 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini müzik öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur. |
5 | 71073 | Müzik eğitimi kapsamında, farklı yaş ve düzeydeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. |
6 | 71074 | Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur. |
7 | 71075 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. |
8 | 71076 | Disiplinler arası çalışma anlayışı, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olup, topluma yararlı olacak projeler üretir. |
9 | 71077 | Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, araştırmacı öğretmen rolünü üstlenir. |
10 | 71078 | Müzik etkinlikleri düzenler, müzik grupları oluşturup sahneler ve onları yönetir. |
11 | 71079 | Birden fazla çalgıyı, geliştirilmeye açık bir biçimde çalma becerisi kazanır, söz ve çalgı müziğine eşlik eder, meslek yaşamında bu çalgıların öğretimine yönelik olarak teorik ve uygulamalı bilgi edinir. |
12 | 71080 | Bireysel ve birlikte çalma- söyleme becerilerini kazanır. |
13 | 71081 | Ulusal ve evrensel müzik akımlarını tanır, bu akımlarla yazılmış müzik eserlerini çözümler, müzik alanında yeterli kültürel birikime sahip olur. |
14 | 71082 | Müziksel işitme, okuma ve yazma eylemleri ile müzik teorisi alanlarında yeterli donanım edinir, müzik yaratma sürecini anlar ve eğitim müziğinde yaratıcılığını geliştirir. |
15 | 71083 | Sesini ve çalgısını müzikal bir biçimde, doğru bir teknikle kullanır, çalgısının temel bakımını ve onarımını yapar. |
16 | 71084 | Yaşam boyu öğrenmeyi gerçekleştirebilecek şekilde sanatsal, bilimsel ve felsefi açılardan kendini sürekli güncelleyebilecek birikime sahip olur. |
17 | 71085 | Müzik Öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. |
18 | 71086 | Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
19 | 71087 | Öğrenme-öğretme sürecinde, amaç ve içeriklere uygun genel ve müziksel öğretim yöntemlerini kullanarak öğrenim ortamını organize eder. |